جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

استادان بسیار زندگی های بسیار

قیمت:
124,500 تومان
مشخصات کتاب استادان بسیار زندگی های بسیار
کشور مبدا
تعداد صفحات
231 صفحه
شابک
9786007221099
سال خلق اثر
1988
سال انتشار
1988
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
16
این کتاب در یک نگاه

کتاب استادان بسیار زندگی‌های بسیار، یک اثر غیرداستانی با درون‌مایه‌ی روانشناسی و معنویت است. برایان ال. وایس این کتاب را در سال 1988 میلادی به زبان انگلیسی نوشته است. محتوای این کتاب بر اساس یک داستان واقعی از دکتر برایان وایس است. او در کتاب استادان بسیار زندگی‌های بسیار، به بازگویی ماجرای یکی از بیمارانش به نام کاترین پرداخته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب استادان بسیار زندگی های بسیار

کاترین کسی است که به طور مداوم خاطراتی از زندگی گذشته‌اش را به یاد می‌آورد و همواره شب‌ها کابوس می‌بیند. دکتر وایس با تلاش‌های بسیار زیاد موفق می‌شود که بیمارش را درمان کند اما در عین حال درمی‌یابد که کاترین از جزئیات زندگی خصوصی او و خانواده‌اش خبردار شده است. کاترین ادعا می‌کند که این اطلاعات را از «فضای میان زندگی» دریافت کرده است. برایان وایس هم به دنبال مدارک این ادعا می‌رود و در حین بررسی‌های خود متوجه حقایقی انکارناپذیر می‌شود. حقایقی که دیدگاهش را نسبت به انسان، زندگی و مرگ دگرگون می‌کند. شما می‌توانید ادامه این ماجرا را در کتاب استادان بسیار زندگی‌های بسیار با ترجمه‌ی زهره زاهدی دنبال کنید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب استادان بسیار زندگی‌های بسیار چیست؟

پریسا، یکی از خوانندگان فارسی‌زبان کتاب از اصفهان، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «واقعا کتاب بسیار جالب و خوبی است. به نظر من می‌توان به این روانپزشک و صحبت‌های او اعتماد کرد. اگر راجع به حضورتان در این دنیا و دنیاهای دیگر یک مقدار شک و شبهه دارید، این کتاب را بخوانید. انسان همیشه در پی راهی برای فناناپذیری بوده است، غافل از این که ما از ازل فناناپذیر بوده‌ایم. هرچند هزاران نظریه در رابطه با این موضوعات وجود دارد اما همگی‌شان جالب و هیجان‌انگیز هستند.»
«شگفتا! این کتاب عالی است! یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ی من که آن را طی دو روز خواندم. قطعا مطالعه‌ی آن را به همه پیشنهاد می‌کنم؛ از بزرگسالان گرفته تا کودکانی که بالغ‌تر شده‌اند. شاید در ابتدا مطالب آن عجیب‌وغریب به نظر بیاید اما این را بدانید که کتاب نگاه شما را نسبت به زندگی دگرگون و از ترسِ مرگ رها خواهد کرد. این کتاب قلمی ساده و روان دارد و فهمش آسان است که می‌توانید چیزهای زیادی از آن یاد بگیرید. هنوز هم باورم نمی‌شود که این کتاب بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است!» این نظر امی، یکی از خوانندگان کتاب از کالیفرنیای آمریکا بود.
کریستی، یکی از مخاطبان انگلیسی‌زبان، چنین نظری درباره‌ی کتاب «استادان بسیار زندگی‌های بسیار» داده است: «باید با ذهنی باز و در عین حال نگاهی انتقادی، کتاب را بخوانید تا بتوانید مطالب آن را بهتر درک کنید. مهم نیست که به تناسخ اعتقاد دارید یا نه؛ داستان‌هایی که کاترین از زندگی گذشته‌اش تعریف می‌کرد، فوق‌العاده هستند. درس‌های استادان برای چگونه زندگی کردن، می‌تواند الهام‌بخش هر کسی در کره‌ی زمین باشد. همه‌چیز به عشق، صبوری و بخشش ختم می‌شود. حتی اگر اعتقادات مذهبی قوی دارید یا اصلا خداناباور هستید، باز هم می‌توانید از این کتاب درس بیاموزید؛ درس‌هایی که درباره‌ی بهتر رفتار کردن با هم‌نوعان خودتان و رها شدن از ترس است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در ابتدای کتاب، دکتر وایس به ماجرای آشنایی‌اش با کاترین اشاره می‌کند که آن را با هم می‌خوانیم: «من می‌دانم که برای هر چیزی دلیلی وجود دارد. شاید در لحظه‌ی وقوع یک رویداد روشن‌بینی و بصیرت درک علت آن را نداشته باشیم، اما به یاری گذشت زمان و بردباری بر ما روشن خواهد شد. بر کاترین هم، چنین گذشت. اولین بار سال 1980، هنگامی ‌که بیست ‌و هفت سالش بود، با او آشنا شدم. به مطبم آمده بود تا کمکش کنم بر اضطراب، حملات دلهره، و ترس غلبه کند. هرچند که این علائم از کودکی گریبانش بود، این اواخر بسیار شدیدتر شده بود. روزبه‌روز خود را ازنظر عاطفی ناتوان‌تر احساس می‌کرد و برای انجام کارهایش انرژی کم‌تری می‌یافت. ترسیده بود و به شکل قابل ‌درکی، افسرده بود...»
در قسمت‌های مختلفی از کتاب، به جاودانگی روح اشاره می‌شود. برای مثال به این جملات کتاب توجه کنید: «طبق نوشته‌ی اغلب محققین، ارواح تمایل دارند که در گستره‌ی چندین زندگی به صورت گروهی، مکررا به جسم بازگردند و به سرنوشتشان عمل کنند، دیونی را که به دیگران و به خودشان دارند ادا کنند و درس بیاموزند» و «زندگی ابدی است و ما هرگز نمی‌میریم. ما در واقع هرگز متولد نشده‌ایم. ما فقط از مراحل مختلف می‌گذریم. پایانی نیست. انسان‌ها ابعاد بسیار دارند. اما زمان، آن زمانی که ما فرض می‌کنیم نیست، زمان در درس‌هایی است که یاد می‌گیریم.»
در بخش دیگری از کتاب، نویسنده به انجام کارهای خیر بدون چشم‌داشت اشاره می‌کند و می‌گوید که نباید به خاطر پاداش پرهیزکار بود: «... آن‌ها بسیاری از چیزها را کنار گذاشته‌اند، بی آن‌که چشم‌داشتی داشته باشند. ما در قبال رفتارهایمان خواهان پاداش و جایزه هستیم... در حالی‌ که پاداشی در کار نیست، نه آن پاداشی که موردنظر ماست. پاداش در انجام خود آن کار است؛ منتهی انجام بی چشم‌داشت، انجام بدون خودخواهی.»

درباره نویسنده کتاب استادان بسیار زندگی‌های بسیار

برایان لسلی وایس، روانپزشک و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، زاده سال 1944 میلادی در نیویورک است. او که فارغ‌التحصیل پزشکی داخلی از دانشگاه نیویورک بوده، دوره‌های روانپزشکی را هم در دانشگاه یِیل گذرانده است. او در سال 1980، با بیماری به نام کاترین برخورد که این اتفاق، زندگی‌اش را دگرگون کرد. دکتر برایان وایس از طریق مداوای کاترین، به تناسخ و بقای روح اعتقاد پیدا کرد. او در این راستا کتاب‌ها و نظریات گوناگونی را نوشت و همچنین در برنامه‌های تلویزیونی زیادی از جمله «شو اپرا» و «لاری کینگ» سخنرانی کرد. از مشهورترین آثار برایان ال. وایس می‌توان به «استادان بسیار زندگی‌های بسیار»، «تنها عشق حقیقت دارد»، «معجزه وجود دارد» و «جز عشق راهی نیست» اشاره کرد.

برای مشاهده و خرید سایر آثار در حوزه کتاب روانشناسی می‌توانید به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «استادان بسیار زندگی های بسیار»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.