جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

وابی سابی

قیمت:
219,000 تومان
مشخصات کتاب وابی سابی
کشور مبدا
تعداد صفحات
224 صفحه
شابک
9786222540494
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
20
این کتاب در یک نگاه

وابی سابی اثری به قلم بث کمپتن به یکی از تکنیک‌ها و دیدگاه‌های آرامش‌بخش ژاپنی، یعنی وابی سابی می‌پردازد. کتاب وابی سابی به دلیل ارائه‌ی روش‌های ساده و دیدگاهی نو به دنیای پیرامون، مورد استقبال خوانندگان سرتاسر دنیا قرار گرفت و بارها تجدید چاپ شد. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب وابی سابی

وابی سابی اصطلاحی ژاپنی است، متشکل از دو واژه‌ی وابی به معنای ستایش و زیبا انگاشتن اندوه و سابی به معنای ستایش و زیبا انگاشتن پیری، دلتنگی و تنهایی. در واقع وابی سابی بینشی ژاپنی است که بر اصل پذیرش بنا شده است؛ پذیرش این‌که زندگی کامل نیست، می‌گذرد و نقص‌هایی در دل دارد. شاید ما نتوانیم تمام واقعیت‌ها را مطابق میلمان تغییر دهیم، اما می‌توانیم شکل دیگری به آن‌ها نگاه کنیم؛ شکلی که آرامش و شادی به همراه دارد. 

در دنیای امروز، دنیایی که مملو از استرس، اضطراب و اندوه است، وابی سابی می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند و آرامش را به ارمغان بیاورد. حرف وابی سابی روشن و ساده است: هیچ‌چیز کامل و همیشگی نیست؛ کافی‌ست این را بپذیریم تا با نگاه تازه‌ای با جهان روبه‌رو شویم. بث کمپتن در این اثر که سال ۲۰۱۸ منتشر شد، مفهوم وابی سابی را برای خواننده واکاوی می‌کند، به او برای پذیرش نقص‌ها کمک می‌کند و راهنمایی‌اش می‌کند تا آرامش گم‌شده‌اش را از دنیای پرهیاهوی امروز پس بگیرد. در واقع این کتاب راهنمایی ساده و خواندنی است که به مخاطب یاد می‌دهد با خود و زندگی‌اش مهربان‌تر باشد و به آرامش درون برسد. 

درباره ترجمه کتاب وابی سابی

  • وابی سابی نوشته بث کمپتن به ۲۵ زنده دنیا ترجمه شده است.
  • وابی سابی در ایران توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. آزاده مسعودنیا در نشر ثالث، فرزانه حاج خلیلی در نشر میلکان و شراره معصومی در نشر نسل نواندیش کتاب وابی سابی را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز وابی سابی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 529
  • تعداد امتیازدهی: ۴,860
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.91

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب وابی سابی

  • وابی سابی یعنی درک مواهب زندگی ساده، آرام و طبیعی.
  • راز وابی سابی در این نکته نهفته است که دنیا را نه از زاویه منطق، بلکه از دریچه احساسات قلبی ببینیم.
  • همه‌چیز تغییر می‌کند. زندگی همین است.
  • وابی سابی به ما می‌آموزد بپذیریم گذشته تمام شده و اکنون زمان حال است و آنچه وجود دارد مربوط به حال است.
  • موفقیت کسی سد راه موفقیت شما نمی‌شود. موفقیت او حتی ممکن است فرصت‌های جدیدی برای شما و دیگران ایجاد کند.
  • برای جنگل مهم نیست ظاهر شما چگونه است. کوه‌ها تحت تأثیر هیچ شغلی قرار نمی‌گیرند. رودخانه‌ها صرف‌نظر از تعداد طرفداران‌تان در رسانه‌های اجتماعی، حقوق و محبوبیت‌تان، همیشه جاری هستند. چه اشتباه کنید چه نکنید، گل‌ها به شکفتن ادامه می‌دهند. طبیعت همیشه هست و شما را همان‌طور که هستید می‌پذیرد.
  • من معتقدم اگر ارتباط‌مان را با طبیعت حفظ کنیم، به آن احترام بگذاریم و ضرب‌آهنگ آن را دنبال کنیم، احساس بهتری خواهیم داشت و قدر لحظه‌لحظه زندگی را خواهیم دانست.
  • بسیاری از ما با تعهد بیش‌ازحد، مقایسه دائم خود با دیگران، قضاوت و واگویه‌های منفی، خودمان را بیمار کرده‌ایم.
  • رویاهای بی‌شماری در سراسر جهان بدون هیچ دلیلی نابود شده‌اند، زیرا کسی خودش را با فرد دیگری مقایسه و فکر کرده «من به‌اندازه کافی خوب نیستم.» انفعال نتیجه بحرانِ اعتمادبه‌نفس است.
  • یادگیری هیچ‌گاه «تمام» و «کامل» نمی‌شود. همیشه جای یادگیری هست.
  • «هفت‌بار به زمین افتادن به معنی هشت‌بار بلندشدن است.»
  • نهایت تلاش خودم را می‌کنم تا برای کسانی که برایم مهم هستند، تمامِ خودم باشم. من کافی هستم.

نظر خوانندگان درباره کتاب وابی سابی چیست؟

وابی سابی توانست نظر مخاطبان را جلب کند و آن‌ها را به تحسین وادارد؛ یکی از مخاطبان ایرانی اثر نوشته است:

در دنیای پر تلاطم، مشوق کمال و فاقد آرامش امروز روزنه‌ای‌ست به اندکی آرامش و زندگی در زمان حال. خواندن این کتاب آدم را متوجه بی‌دقتی‌ها، هرج‌و‌مرج‌های ذهنی روزانه و خودکشی برای کمال می‌کند؛ شاید کمی باعث شود در جاده‌ی زندگی کندتر برانیم.

همچنین خواننده‌ی دیگری از آمریکا در مورد این اثر نوشته است:

کتابی زیبا که کنار گذاشتنش آسان نبود! کتابی لذت‌بخش و خوب. نویسنده سال‌ها در ژاپن زندگی کرده و به زبان ژاپنی مسلط است. او با تشریح وابی سابی به شما یاد می‌دهد زیبایی نقص‌ها را ببینید، سرعت زندگی را کاهش دهید و لذت ببرید.

مخاطب دیگری در تحسین آرامش جاری در کتاب گفته است:

من هرروز صبح وقت قهوه خوردن کمی از این کتاب را می‌خوانم؛ کتابی فوق‌العاده با تصاویری جادویی و توصیه‌هایی کاربردی.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن  باشند 

کمپتون عجله‌ای ندارد؛ سعی می‌کند آرام، صمیمانه و گام‌به‌گام الفبای وابی سابی را به خواننده بیاموزد:

یکی از برگ‌های سرخ‌رنگ افرای ژاپنی را که لبه‌هایش چروک شده، برمی‌دارم. این برگ خشک و چروکیده، گنجینه‌ای است، مثل پشت دستان مادربزرگ. فضایی درون قلبم گشوده می‌شود؛ احساس می‌کنم همین الان هرچه بخواهم دارم. از صمیم قلب خشنودم اما گاه این احساس، رنگ اندوه نیز به خود می‌گیرد، زیرا می‌دانم این لحظه زودگذر هرگز برنمی‌گردد. دنیای وابی سابی همین است.

او در ادامه با لحنی ساده این تکنیک را تشریح می‌کند و می‌گوید:

یکی از دروس اصلی وابی سابی پذیرش ماهیت حقیقی زندگی است: همه‌چیز ناپایدار، ناقص و ناکامل است. در این فصل می‌خواهیم به مفهوم پذیرش در ارتباط با خودمان و در ارتباط با گذشته، حال و آینده بپردازیم. امیدوارم در انتهای فصل احساس کنید تغییر کرده‌اید، از فشار تنش‌ها آزاد شده‌اید و در پی رها کردن «کمال» و پذیرش هر آن‌چه هست باشید، قدرت فردی‌تان اوج بگیرد و این نگاه تازه، دیدگاه شما را تغییر دهد.

نویسنده در ادامه سعی می‌کند از فانی بودن بگوید و پذیرش آن را برای خواننده آسان‌تر کند:

زندگی، روابط، شغل، وضع سلامت، وضع مالی، دیدگاه‌ها، علائق، ظرفیت‌ها، مسئولیت‌ها و فرصت‌های‌مان همیشه در حال تغییر هستند. گاهی یک تغییر چنان قابل‌توجه یا سریع است که آن را مانند بادی شدید کاملاً احساس می‌کنید؛ گاهی هم تغییر جزئی و آهسته است، مانند گل نرگس که سرش را کم‌کم رو به خورشید بالا می‌برد و برای دیدنش باید خیلی دقت کنید. هیچ‌چیزی تا ابد کاملاً ثابت نمی‌ماند، ما هم همین‌طور. وابی سابی به ما می‌آموزد ناپایداری، حالت طبیعی هر چیزی است؛ از آن‌جایی که تغییر حتمی است، تلاش برای حفظ گذشته یا حال، بی معنی و استرس‌زا است.

درباره نویسنده کتاب وابی سابی

بث کمپتن سال‌ها در ژاپن زندگی کرده است؛ این کشور را خوب می‌شناسد و با زبانش نیز آشناست. وابی سابی تلاش او برای شناساندن یک تکنیک کاربردی به کل جهان است. کمپتن معلم یوگاست و همایش‌های زیادی در مورد خودشناسی و آرامش برگزار کرده و آثار متعددی نوشته است. کتاب‌های او به ۲۴ زبان ترجمه شده‌اند و در سرتاسر دنیا طرفدارانی سرسخت پیدا کرده‌اند. 

نظر نویسنده درباره کتاب وابی سابی

من خوش‌شانس بوده‌ام که توانسته‌ام در بیش از 50 کشور در تمام قاره‌ها زندگی، کار و سفر کنم که منجر به نوشتن اولین کتابم «جستجوگر آزادی: بیشتر زندگی کن. کمتر نگران باش. کاری را که دوست داری انجام بده» شد. من اکنون در دوون، یک منطقه روستایی در انگلستان زندگی می‌کنم، اما ژاپن خانه دوم من و الهام‌بخش دومین کتابم «وابی سابی: بینش ژاپنی در مورد زندگی نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل» است.

در این کتاب من درس‌های زندگی را که از خرد باستانی ژاپن الهام گرفته شده است، در طول بیست سال عشق خود به ژاپن جمع‌آوری کرده‌ام. خرد وابی سابی، با ریشه در ذن و راه چای، بیش از هر زمان دیگری درحالی‌که در جستجوی رویکردهای جدیدی در مواجهه به چالش‌های زندگی و یافتن معنایی فراتر از مادی‌گرایی هستیم، با زندگی مدرن مرتبط است.

نکات جالب درباره کتاب وابی سابی

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده ۴۶ ساله کتاب وابی سابی زندگی ماجراجویانه‌ای داشته است و به بسیاری از نقاط دنیا سفر کرده است.
  • او یک کارآفرین است. بیش از 10 میلیون دلار برای امور خیریه جمع‌آوری کرده و در کنار افراد مشهور و سلبریتی‌های زیادی کار کرده است.
  • بث کمپتن دو دختر دارد و از زمان اولین مرخصی پس از زایمان خود، شروع به نویسندگی کرد و در حال حاضر در حال نگارش هفتمین کتاب خود است.

اگر به فلسفه ژاپن و کتابی آرامش‌بخش علاقه دارید، وابی سابی یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب وابی سابی

  • کتاب پرفروش‌ در بریتانیا و ایالات‌متحده
  • کتاب پیشنهادی برای مطالعه توسط مجله تایم، ووگ بریتانیا، مجله روانشناسی و بسیاری دیگر
  • یکی از 20 کتاب پرفروش فهرست Indie Healthy Living (بر اساس آمار فروش در کتاب‌فروشی‌های مستقل در سراسر ایالات‌متحده، به گفته انجمن کتاب‌فروشان آمریکا)

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره وابی سابی

وابی سابی نوشته بث کمپتن با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «یک کتاب خواندنی متحول کننده»— ساندی تایمز استایل
  • «بیش از هر زمان دیگری، به کتاب‌هایی مانند وابی سابی نیاز داریم»— جسیکا سیتون
  • «یکی از کتاب‌هایی که به تغییر زندگی من کمک کرد.» کریس ایوانز، مجری رادیو و تلویزیون

خرید کتاب وابی سابی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب وابی سابی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده موارد بیشتر می‌توانید به صفحه خرید کتاب روانشناسی هم مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «وابی سابی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.