جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کتابخانه نیمه شب

قیمت:
229,000 تومان
مشخصات کتاب کتابخانه نیمه شب
کشور مبدا
تعداد صفحات
334 صفحه
شابک
9786222543433
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
2020
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
42
این کتاب در یک نگاه

کتاب کتابخانه نیمه شب با عنوان انگلیسی The Midnight Library در سال 2020 به قلم مت هیگ منتشر شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی مورد استقبال زیادی قرار گرفت. کتابخانه نیمه شب، در همان سال توانست جایزه گودریدز از نگاه مخاطبان را از آن خود کند و یکی از کتاب‌های پرفروش نیورک‌تایمز شد.




Goodreads Choice Award for Fiction (2020) 



Goodreads Choice Award for Fiction (2020) 


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «کتابخانه نیمه شب»

خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب

شخصیت اصلی این داستان نورا سید نام دارد و این کتاب داستان ورود او به کتابخانه‌ای عجیب و اتفاقاتی است که برای او در آنجا رخ می‌دهد. کتاب ‌کتابخانه نیمه‌شب به ما یادآوری می‌کند که هر تصمیمی که می‌گیریم در زندگی و سرنوشت ما تاثیر دارد؛ چه تصمیمات بسیار کوچک که گاهی به آن توجه نمی‌کنیم و چه تصمیم‌های مهمی که در زندگی می‌گیریم.

نورا سید در این کتابخانه فرصت دارد تصمیمات گذشته‌اش را تغییر دهد و دریابد در صورتی که تصمیمات دیگری می‌گرفت، چه آینده‌ای انتظارش را می‌کشید. اما در همین مسیر اتفاقی می‌افتد که باعث می‌شود هم نورا و هم کتابخانه در معرض یک آسیب و خطر جدی قرار بگیرند و او باید به این سوال مهم پاسخ دهد که بهترین راه زندگی کردن چیست؟ این کتاب جزو کتاب‌ های پرفروش پاییز 1401 به انتخاب بوکلند و پرفروش ترین کتاب های سال 1401 هم بوده است.

نظر خوانندگان درباره کتابخانه نیمه‌شب

رضا در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌نویسد:

«این دقیقا همان کتابی است که باید برای فرار به دنیای دیگر انتخاب کنید. مدت‌ها بعد از اتمام مطالعه کتاب، هنوز اصالت کتاب در ذهن من باقی مانده است و این نشان‌دهنده‌ی یک اثر عمیق و فوق‌العاده است و به ما گوشزد می‌کند که حتی اگر بهترین زندگی‌ها را نیز تجربه کنیم باز هم به این نکته می‌رسیم که بهترین زندگی همان زندگی خودمان است. این کتاب از حسرت‌هایی می‌گوید که هر روز با خود حمل می‌کنیم و هیچ نتیجه‌ای هم ندارد جز افسوس.»

سوزان نظرش در مورد کتاب را اینگونه بیان می‌کند :

«اگر به دنبال کتابی هستید که منتظر پایانش باشید، اصلا سراغ این کتاب نروید چون پایان این کتاب در حقیقت یک شروع محسوب می‌شود، شروع یک زندگی. اما اگر می‌خواهید از خواندن یک کتاب درس بگیرید و به خیلی از مسائل اساسی و حیاتی مهم در زندگی فکر کنید حتما این کتاب را در برنامه مطالعاتی خود قرار بدهید.»

جملاتی از کتاب کتابخانه نیمه شب

کتاب کتابخانه نیمه‌شب با پاراگراف زیر آغاز می‌شود:

«نورا سید نوزده سال پیش از آنکه تصمیم به مردن بگیرد، در گرمای کتابخانه کوچک مدرسه هیزلدین در شهر بدفورد، پشت‌ میز کوتاهی نشسته بود و خیره به صفحه‌ی شطرنج نگاه می‌کرد. چشمان خانم‌ الم، کتابدار کتابخانه برقی زد و گفت: نورا عزیزم طبیعیه که راجع به آینده‌ات نگران باشی. خانم الم نخستین حرکتش را انجام داد. اسبی از روی ردیف مرتب سربازان سفیدرنگ پرید. معلومه که به خاطر امتحان‌هات نگران می‌شی، اما می‌تونی هرچیزی که دلت بخواد بشی، نورا به احتمالات ممکن فکر کن. هیجان انگیزه. - آره فکر کنم همینطوره. - تمام عمرت هنوز پیش روته. - تمام عمرم. - می‌تونی هرکاری بکنی، هرجایی زندگی کنی، مثلا جایی که مثل اینجا اینقدر سرد و مرطوب نباشه. نورا مهره‌ی سرباز را دو خانه جلو برد. سخت بود خانم الم را با مادرش مقایسه نکند، مادری که با نورا جوری رفتار می‌کرد که گویی اشتباهی بود که نیاز به تصحیح شدن داشت.»

پاراگرافی از کتاب را که اشاره به داشتن هدف در زندگی دارد، می‌خوانیم:

«آدم‌های با استقامت نسبت به بقیه‌ی آدم‌ها تفاوت ذاتی خاصی ندارند، تنها تفاوتشان این است که هدف مشخصی در ذهنشان دارند و می‌خواهند که به آن هدف دست پیدا کنند، در دنیایی که سرتاسر پر شده است از عوامل حواس‌پرتی، داشتن استقامت ضروری است. این توانایی باعث می‌شود وقتی بدن و ذهنت به انتهای تحملشان برسند، طاقت بیاوری، سرت را پایین بندازی و در خط خودت شنا کنی، بدون اینکه اطرافت را نگاه کنی و نگران این باشی که چه کسی ممکن است از تو جلو بزند.»

پاراگرافی دیگر که واگویه‌هایی از نورا سید است:

«تا به حال شده است با خودتان فکر کنید: چه شد که کارم به اینجا رسید؟ انگار که در یک هزارتو گم شده باشید و همه‌اش هم تقصیر خودتان باشد، چون تک تک مسیرهای اشتباهی را که رفته‌اید، خودتان انتخاب کردید و می‌دانید که راه‌های زیادی وجود داشته که می‌توانسته نجاتتان بدهد، چون می‌توانید صدای آدم‌هایی را بیرون از هزارتو بشنوید که موفق شده‌اند از آن خارج بشوند و حالا با با یکدیگر صحبت می‌کنند و می‌خندند. بعضی وقت‌ها نیز از بین پرچین‌ها یک نظر آنها را می‌بینید مثل هیبتی مات بین برگ‌ها که به نظر می‌آید خیلی خوشحال هستند که به موفقیت رسیده‌اندداند. البته شما هم از آنها متنفر نیستید، بلکه بیشتر از خودتان متنفر شده‌اید که توانایی‌های آنها را نداشتید و نتوانستید همه‌ی مشکلات را حل کنید. آیا تا به حال چنین فکری کرده‌اید یا این هزار تو فقط برای من است؟»

درباره‌ی نویسنده کتابخانه نیمه شب

مت هیگ نویسنده کتاب کتابخانه نیمه شبمت هیگ در 3 جولای سال 1975 در انگلیس متولد شد. او یک روزنامه‌نگار و  رمان‌نویس است که در دانشگاه هال در رشته‌ی زبان انگلیسی و تاریخ تحصیل کرده و آثار زیادی از جمله داستانی و غیرداستانی را برای کودکان و بزرگسالان نوشته است. کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» او به مدت ۴۶ هفته جزو ده کتاب پرفروش بریتانیا بود و چند داستان دیگر نیز از او به فیلم تبدیل شده است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «انسان‌ها» و «چگونه زمان را متوقف کنیم» اشاره کرد.


خرید کتاب کتابخانه نیمه شب

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب کتابخانه نیمه شب را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کتابخانه نیمه شب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.