جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بنویس تا اتفاق بیفتد

قیمت:
114,000 تومان
مشخصات کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد
کشور مبدا
تعداد صفحات
236 صفحه
شابک
9786009694862
سال خلق اثر
2000
سال انتشار
2000
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
67
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» با عنوان فرعی «دانستن آنچه که می‌خواهید و به دست‌آوردن آن»، ترجمه‌ای است از اثر هنریت آن کلاوزر با عنوان اصلی Write it down, make it happen. هنریت کلاوزر از طرفداران قدرت تفکر مثبت است که در کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» به شما یاد می‌دهد چگونه اولین گام را برای رسیدن به خواسته‌هایتان بردارید. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

ایده کتاب بسیار ساده است؛ خواسته‌هایتان را بنویسید تا شاهد محقق شدن آنها باشید. این کتاب در 20 فصل نگاشته شده و هر فصل، داستان فرد یا افرادی را روایت می‌کند که با نوشتن، به آرزوهای خود دست یافته‌اند. با مطالعه این کتاب درمی‌یابیم که اگر بدانیم چه می‌خواهیم، به آن دست می‌یابیم. تعیین هدف، تمرکز بر نتیجه و داشتن یک تصویر روشن از آنچه به دنبالش هستیم، تمام آن چیزی است که رویاهای ما را محقق می‌کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» چیست؟

ماری لورده نویسنده کتاب «سر مایکروویو داد نزن» کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» را این‌گونه توصیف کرده است: «کتابی آسان و همراه با ایده‌هایی که زندگی من را تغییر داد. ایده‌های دکتر کلاوزر کارساز هستند. او به شما نشان می‌دهد که چگونه از مزایای آن‌ها بهره مند شوید.»

ورنا نوئل جونز، سردبیر راکی‌​​مونت‌نیوز، نیز در مورد این کتاب گفته است: «ایده‌های مطرح‌شده در کتاب، بسیار حیرت‌انگیز و مسری هستند. به‌حدی که حتی هنگام خواندن کتاب، شما را مجبور به بیرون آوردن یک دفتر و قلم برای نوشتن می‌کنند.»

یکی از خوانندگان نسخه فارسی به نام رویا طاهری این کتاب را نقطه مقابل کتاب‌های جذب می‌داند و می‌گوید: «این روزها بحث قانون جذب خیلی داغ شده و بعضی بر این باورند که فقط با فکر کردن و کنترل نیروی ذهن، می‌توانند به هر چه می‌خواهند، دست پیدا کنند. این کتاب حد تعادل را بیان کرده و اهمیت نوشته اهداف و آرزو‌ها را نه‌تنها برای پرورش ناخودآگاه انسان، بلکه برای برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی که انسان را به هدف می‌رساند، بیان کرده است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب، معجزه نوشتن را در زندگی افراد می‌خوانیم: «من هنوز هم داستان‌های جذابی از افراد مشهوری می‌شنوم که پیش از دست یافتن به شهرت امروزی خود، رویاهایشان را نوشته‌اند. جیم کری به تپه هالیوود رفت و چکی به مبلغ 10 میلیون دلار در وجه خود نوشت. او در قسمت یادداشت نوشت «برای خدمات ارائه شده». این کمدین بعد از گذشت سال‌ها چک را پیدا کرد. مدت‌ها قبل او این مبلغ را برای بازی در یک فیلم گرفته بود. اکنون او جزء بازیگران گران‌قیمت این صنعت است و برای یک فیلم حدود 20 میلیون دلار می‌گیرد.»

کلاوزر می‌گوید مغز قدرت تفکیک واقعیت و تخیل را ندارد: «شاید عجیب به نظر برسد، اما مغز نمی‌تواند واقعیت را از تخیلات و تصورات تشخیص دهد و آنچه تجسم می‌کنید، می‌تواند مغز را به سوی مقصدی که رویایش را در سر دارید، هدایت کند. به‌عبارت‌دیگر اگر بتوانید مغز را قانع کنید (یا به‌عبارتی فریب بدهید!) که رویایی که می‌خواهید به آن برسید واقعیت دارد، مغز آن را واقعی می‌پندارد و برای رسیدن به آن تلاش خواهد کرد. بهترین راه برای قانع کردن مغز این است که اهداف خود را روی کاغذ بنویسید و به مغز اجازه دهید تا به آرامی و با دقت آنها را پردازش کند. این کار را نه یک‌بار یا دو بار، بلکه بارها باید تکرار کنید.»

نوشتن ترس‌ها باعث می‌شوند قدرت آنها در ذهن شما کمتر از آنچه هست به نظر برسد: «نوشتن ترس‌ها باعث می‌شود آنها از شما دور شوند و نوشتن نقطه مقابل ترس‌ها به شما قدرت و انرژی می‌بخشد تا متفاوت فکر کنید.»

درباره نویسنده کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

هنریت آن کلاوزر یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان زن آمریکایی است. او که در زمینه رشد و توسعه فردی فعالیت می‌کند، با نگارش کتاب و برگزاری سخنرانی، توانسته به میلیون‌ها نفر در جهان کمک کند تا به آرزوهای خود برسند. کلاوزر عضو حرفه‌ای انجمن سخنرانان بین‌المللی است و در دانشگاه‌های برتر جهان سخنرانی کرده است.

او سه اثر دیگر به نام‌های «قلبت را روی کاغذ بیاور»، «با هر دو طرف مغزت بنویس» و «با قلمی در دست» با موضوع نوشتن منتشر کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.