جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راه و رسم زندگی

قیمت:
165,000 تومان
مشخصات کتاب راه و رسم زندگی
کشور مبدا
تعداد صفحات
240 صفحه
شابک
9786003767898
سال خلق اثر
2011
سال انتشار
2011
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «راه و رسم زندگی» (Reflexions sur la conduite de la vie. Suivi de la Priere) برای اولین بار به قلم الکسیس کارل منتشر شد. این کتاب برای اولین بار در ایران در سال 1354 با عنوان «راه و رسم زندگی» ترجمه و منتشر شد و در سال‌های بعد نیز با عنوان‌های دیگر توسط انتشارات و مترجم‌های مختلفی چاپ شد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب راه و رسم زندگی

در این کتاب نویسنده در 9 فصل، نظریه اجتماعی خود را که بیوکراسی نام دارد، مطرح و پیشنهاد می‌کند. او بر توجه‌ای که لازم است تا بر روح و روان انسان متمدن متمرکز شود، تاکید می‌کند و مفاهیمی متعالی‌تر از حوائج مادی را که برای دستیابی به خوشبختی حقیقی ضروری هستند، یادآوری می‌کند. کارل در راه و رسم زندگی از تکامل معنوی سخن می‌گوید، از کمال رشد شعوری، از استلزام پیروی از قوانین طبیعت و از اولویتی که کیفیت زندگی بر خود زندگی دارد. کارل در این کتاب سه قانون اساسی طبیعت را مطرح می‌کند که به اعتقاد او، تنها راه نجات بشریت در آن نهفته است: اثرات عوامل شیمیایی، تأثیر عوامل فیزیکی و اثرات عادات فیزیولوژیکی.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب راه و رسم زندگی چیست؟

علیرضا نظرش را در مورد این کتاب این‌گونه بیان می‌کند: «این کتاب در مورد تمام زندگی است. در این کتاب می‌توانیم بررسی تمام ابعاد زندگی را بخوانیم و از آن در روزمره‌های زندگی‌مان استفاده کنیم. در فصل موفقیت در زندگی، نویسنده به مسائل جذابی اشاره می‌کند که کاربردی است و می‌توان آن‌ها را یک راهنمایی موثر برای موفقیت دانست.»

پوریا نیز در سایت فیدیبو در مورد کتاب این‌گونه می‌نویسد: «مهارت‌های زندگی و یافتن بهترین راه برای خوب زندگی کردن را می‌توان به‌راحتی در کتاب یافت. اصول و قواعد اساسی زندگی به‌خوبی توسط دیدگاهی که نویسنده دارد، توضیح داده می‌شود و مخاطب تا انتهای کتاب تشنه‌ی دانستن نکاتی است که این کتاب به همراه دارد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از پاراگراف‌ها مهم کتاب را در زیر می‌خوانیم: «اصل حفظ حیات از ما چه می‌خواهد؟ نخست اینکه زندگی خود را محترم بداریم. بی‌شک برای آدمی، از بین بردن خود و همنوعانش قدغن است. دکالوگ می‌گوید: «تو نباید خود را بکشی.» طریقه‌های متعددی برای کشتن وجود دارد. تمدن جدید تکنیک‌هایی برای خودکشی به ما عطا کرده است که خیلی ظریف‌تر از روش اجداد وحشی ما و یا گانگسترهای امروزی است. سودپرستی که قیمت ارزاق عمومی را بالا می‌برد، سرمایه‌‌داری که دست‌رنج و پس‌انداز مردم را می‌چاپد، صاحب صنایعی که از کارگران خود در مقابل مواد سمی حمایت نمی‌کند، زنی که سقط جنین می‌کند و پزشک سقط کننده جنایتکارند. در این دسته باید سازندگان مشروبات مضر، صاحبان مزارع انگوری که با سیاست‌مداران برای افزایش مصرف مشروبات الکلی تشریک مساعی می‌کنند، فروشندگان تریاک و کوکائین و هروئین و حشیش، جوانی که دوستش را برای می‌خوارگی می‌برد و کارفرمایی که کارگرانش را در شرایط نامساعدی به کار وامی‌دارد، جای داد.»

پاراگرافی از کتاب را در زیر می‌خوانیم: «امروز باید به بهترین وضع روانی و بدنی انسان متمدن توجه کرد؛ یعنی باید برای پرورش موجوداتی پرمایه‌تر از تمام آنچه تا امروز به روی زمین زیسته‌اند، دست به کار شد. این تصمیم ضروری است، زیرا فکر ما به نسبت پیچیدگی مسائلی که باید حل شود، بزرگ نشده است؛ برای همین ما در آستانۀ اضمحلالیم. اجتماع امروزی جز به ارزش‌های مادی توجه ندارد و مسائل اصلی انسانی را که در عین حال مادی و معنوی است، فراموش کرده و نه تنها برایمان خوشبختی به ارمغان نیاورده، بلکه خود را برای جلوگیری از فساد ما ناتوان نشان داده است. پیروزی بر سلامتی کافی نیست. در هر فرد باید به پرورش کامل خصایل ارثی و شخصیت او نیز توجه کرد، زیرا کیفیت زندگی به مراتب مهم‌تر از خود زندگی است.»

درباره نویسنده کتاب راه و رسم زندگی

دکتر الکسیس کارل (Carrel Alexis) فیزیولوژیست و جراح و زیست‌شناس فرانسوی در ۲۸ ژوئن ۱۸۷۳ در سن فواله‌لیون چشم به دنیا گشود و پس از پایان تحصیلات مقدماتی و دبیرستانی به دانشکده پزشکی لیون وارد شد و در سال ۱۹۰۰ درجه دکترای طبی به دست آورد. در سال ۱۹۰۵ به آمریکا رفت و یک سال در شیکاگو به مطالعه پرداخت و از سال ۱۹۰۶ در انستیتو روکفلر برای تحقیقات پزشکی به دعوت سیمون فلکستر، رئیس آن موسسه، مشغول کار و تجسسات بیولوژیکی شد.

او به خاطر موفقیتی که در بخیه‌ی رگ‌ها و پیوند اعضا ترانسیلانتاسیون به دست آورد، جایزه نوبل گرفت و این نخستین باری بود که این جایزه به دانشمندی در آمریکا اعطا می‌شد. از دیگر کتاب‌های آقای کارل می‌توان به «انسان، موجود ناشناخته» اشاره کرد که به فارسی نیز ترجمه شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راه و رسم زندگی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.