جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ش کو ه

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب ش کو ه
کشور مبدا
تعداد صفحات
272 صفحه
شابک
9786008637936
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه
ش کو؟! ه کتابی برای بازسازی زندگی و معنای آن مبتنی بر نظریه flourish مارتین سلیگمن، رئیس سابق انجمن روانشناسی آمریکا است که در سال ۲۰۱۱ آن را ارائه داد.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ش کو ه

ساختار کتاب به این شکل است که از شش جلد کتاب تشکیل شده، هر جلد (فصل) با یک چَک شروع می‌شود با داستان، تقدیم و درس ادامه میابد و با یک «چِک» به پایان می‌رسد.

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب ش کو؟! ه

  • استاد میگه: می‌خواهم در این سفر «ش» خودمان را انتخاب کنیم: شٌکوه یا شِکوه.
  • با اینکه اسمم معنا هست، بیشتر اوقات احساس بی‌معنایی می‌کنم.
  • همیشه حماقت ناشی از دانستن مطلق، خالص‌ترین حماقت دنیاست.
  • قانون نیچه رو هم که میدونی: «انسانی که چرایی را بداند با هر چگونگی‌ای خواهد ساخت.» من به یکی دوتاشون که به نظر می‌رسید عقلی دارن، می‌گفتم: «چرایی کافی نیست». چرایی درست، منطقی و کارا مهمه.
  • موفقیت فریب بزرگ این روزهای جهان و کشورمان است!!
  • روزبه‌روز آمار اختلالات روانی، افسردگی و عدم رضایت از زندگی در سراسر جهان رو به افزایش است، از نوجوان ۱۲ ساله گرفته تا پیرمرد ۷۵ ساله و هم‌زمان تمنای موفق شدن هم در سراسر دنیا با کمک تبلیغات، رسانه‌ها و اینفلوئنسرها رو به رواج است.
  • در تمنای هر چیز که باشی گدا و خادم آن می‌شوی و برای نفس کشیدن محتاج آن می‌گردی.
  • «پول» خوب است اما «فقط پول‌» افتضاح است.
  • خودساخته کلمه‌ای است قابل‌احترام، اما نه ارزشمندترین سطح انسانیت!
  •  اسم رمز به‌زیستی و رسیدن به بالاترین سطح رضایت از زندگی، پنج کلمه مهمی است که قرار است هر کدام یک جلد از این کتاب پیش روی شما را تشکیل دهند: هیجان مثبت، مجذوبیت، روابط مثبت، معنا و دستاورد
  • این دقیقاً شبیه چیزی است که «نیچه» می‌گفت: آنچه مرا نکشد، قوی‌ترم می‌کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب ش کو؟! ه چیست؟

یک کاربر نظرش در مورد کتاب را این‌گونه بیان می‌کند:

«من این کتاب رو امروز تموم کردم واقعا عالیه و بهت تو شناختن خودت خیلی کمک میکنه و عین یه دوست تورو متوجه نقاط ضعف و رفتار نادرستت میکنه.»

کاربر دیگری در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌نویسد:

«ش کو، یعنی شکوفایی، ارزش خوندن داره!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پس از مقدمه نویسنده در خصوص ساختار کتاب توضیح می‌دهد:

داستان صفرم کتاب تلاش می‌کند علت نامگذاری کتاب را مشخص کند و شخصیت‌های کتاب را به شما معرفی کند؛ هر کدام از شخصیت‌های داستان صفرم  در ادامه کتاب، داستان زندگی‌شان را برای شما روایت می‌کنند؛ نقاط مبهم داستان صفرم در ادامه کتاب به شفافیت می‌رسد. نگران پیچیدگی‌های آن نشوید.

هر جلد (فصل) با یک «چَک» شروع می‌شود، پس صورتتان را آماده کنید. چَک قسمتی از کتاب است که به شما می‌گوید اگر این کتاب را نخوانید چه اتفاقات بدی ممکن است برای شما بیفتد و بعد با یک داستان ادامه پیدا می‌کند؛ داستانی که زندگی شخصیت هر جلد را برملا می‌کند و  بعد از داستان مثل شروع هر کتابی، با تقدیم و درس‌ها ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه چک جلد اول گور بابای موفقیت را، می‌خوانیم:

بی‌پولی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم، داد پدر مردم و انسانیت و آدم‌ها را درمی‌آورد!! بی‌پولی مثل قحطی، خشکسالی، سرما و گرما که اجدادمان را می‌کشت، حالا در حالت کمی باکلاس تر، در حال کشتن آدم‌های قرن ۲۱ است؛ ما هم مثل آنها به خاطر کمبود غذا و سلامتی می‌میریم؛ فرقش شاید این باشد که ما قبر داریم و ما را با آمبولانس در خاک می‌برند، یک فرق دیگرش هم این است که چند روز قبل از مرگ احتمال دارد در یک بیمارستان مخروبه، ادای این را در بیاورند که دارند برای زنده ماندن یک آدم بی‌پول زحمت می‌کشند، اما چون پول ندارد، بیشتر کنارش هستند تا به فکر درمانش؛ دارو و تخت خالی در آی‌سی‌یو (ICU) نداریم!!

پاراگرافی از کتاب را درباره رشد پس از آسیب (Post Traumatic Growth) PTG، می‌خوانیم:

روان‌شناس باهوش من بعد از چند ماه گوش دادن به حرف‌هایم من بدون اینکه اطلاعات زیادی از PTG داشته باشد، یک روز به من گفت: بعضی از آدم‌هایی که زندگی با آن‌ها ناعادلانه رفتار می‌کند، با قوی‌تر شدنشان، از زندگی انتقام می‌گیرند. این آدم‌ها به‌جای نشستن، فقط حرص خوردن و غصه خوردن، به‌جای اینکه فقط بنشینند و حساب کنند چه کارهایی نمی‌توانند انجام دهند، به کارهایی که هنوز می‌توانند انجام دهند فکر می‌کنند و چیزهایی در خودشان پیدا می‌کنند که تا قبل از مصیبت به آن‌ها آگاه نبودند. من بعد از درمانم به آرزویم رسیدم و توانستم درسم را ادامه دهم؛ دکترای حقوق و یک کارشناسی ارشد روان‌شناسی به خاطر ادای بدهکاری‌ام به این علم در تمام سال‌های تحصیل و زندگی‌ام.

درباره‌ی نویسنده کتاب ش کو؟! ه

علی میرصادقی متولد ۱۳۶۰ دانشجوی دکترای روانشناسی و مدیر مسئول موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا است. او سخنران، مدرس دوره‌های رهبری و اکت تراپیست است. کتاب‌های سیزده، نقطه سرخط و ش کو؟! ه از آثار معروف او هستند. کسب جوایز بهترین سیستم آموزشی MENA در سال 2013 و بهترین کتاب خودیاری جهان در سال 2014 از جمله دستاوردهای او هستند.

نظر نویسنده درباره کتاب ش کو؟! ه

چند روز دیگر چهل ساله می‌شوم، همیشه برای رسیدن به این سن اشتیاق عجیبی داشتم. دوست داشتم یک حرکت خوب، مؤثر و با معنا بزنم: مثلاً بزرگ‌ترین همایش زندگی‌ام را برگزار کنم، اما خب در شرایط کرونایی امکان‌پذیر نبود، پس از خودم پرسیدم بزرگ‌ترین کاری که می‌توانم در چهل‌سالگی‌ام انجام بدهم چیست؟!

دوران کرونا در کنار تمام خاطرات، ترس‌ها و تهدیدهایش به من فرصت داد تا با نوشتن هشت جلد کتاب کار، یکی از بزرگ‌ترین و مفیدترین دوره‌های زندگی‌ام را به نام «شکوفایی» مبتنی بر تئوری flourish جناب آقای دکتر «مارتین سلیگمن» بنویسم.

اما واقعیت این است که دوره از خیلی نظرها قابل استفاده برای همه نمی‌باشد. بُعد هزینه، بُعد فرهنگ، بُعد امکان ارائه و ...، پس تصمیم گرفتم به مناسبت چهل‌سالگی‌ام بهترین هدیه ممکن را به سرزمین و جهانم هدیه بدهم: کتابی که تئوری شکوفایی را به صورت کاربردی وارد زندگی مردم کند.

هر کدام از فصل‌های کتاب ش کوه می‌توانند یک جلد کتاب باشند، چرا که هر کدام آن‌ها یک زندگی را نجات می‌دهند، یک انسان را نجات می‌دهند. به همین خاطر ما در کتاب شین کوه، به‌جای اینکه بگوییم ۶ فصل داریم، می‌گوییم ۶ جلد کتاب به ترتیب زیر داریم:

جلد ۱: گور بابای موفقیت

جلد ۲: بمیر تا دو بار متولد شوی

جلد ۳: راه و روش مَست کردن

جلد ۴: بی‌همه‌چیز نباشیم!!

جلد ۵: وصال

جلد ۶: معنا

این کتاب را اگر تا انتها بخوانید قادر است نگرش به زندگی‌تان را به طور کامل تغییر دهد، کیفیت زندگی‌تان را بدون شعارهای انگیزشی، زرد و غیرعلمی بهبود دهد.

نکات جالب درباره کتاب ش کو؟! ه

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده 12 سال بر روی آثار و مقالات مارتین سلیگمن تحقیق کرده و تألیف کتاب سه سال زمان برده است.
  • قرار است این اثر به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز ترجمه شود.

اگر به پیشرفت در کار و زندگی خود علاقه دارید، کتاب ش کو؟! ه یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب ش کو؟! ه

  • رسیدن به چاپ هفتم و فروش ۱۸ هزار نسخه پیش از رونمایی

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب ش کو؟! ه

کتاب ش کو؟! ه نوشته علی میرصادقی با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه‌ها درباره این کتاب آورده شده است:

  • علی میرصادقی در کتاب جدید خود به نام «ش‌کو؟!ه» علناً به جنگ روانشناسی زرد رفته و پیش‌بینی کرده که پس از انتشار این کتاب مورد هجمه این دسته از روانشناسان یا به گفته خودش، «روانشناس‌نماها» قرار بگیرد. نقطه قوت و مزیت کتاب «ش‌کو؟!ه» نسبت به سایر کتب روانشناسی، متناسب‌سازی آن با فرهنگ و زندگی مردم ایران است. میرصادقی در هر فصل این کتاب، راه‌های رسیدن به شکوفایی را با محوریت یک شخصیت ایرانی برای خواننده بازگو می‌کند... — روزنامه شرق

خرید کتاب ش کو؟! ه

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب ش کو؟! ه را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به حوزه روانشناسی علاقه‌مندید،‌ به صفحه کتاب های روانشناسی هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ش کو ه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.