جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پارادوکس سود

قیمت:
360,000 تومان
مشخصات کتاب پارادوکس سود
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
429 صفحه
شابک
9786223131233
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«پارادوکس سود (چگونه شرکت‌های موفق آینده کار را تهدید می‌کنند؟)» اثری از «یان ایکاوت» است که با استقبال زیادی مواجه شده است. «پارادوکس سود»، بینش عمیق اقتصادی را با نمونه‌هایی از زندگی روزمره ترکیب می‌کند تا مخاطبان غیرمتخصص را به اندازه اقتصاددانان مجذوب کند. ایکاوت نشان می‌دهد که چگونه ظهور شرکت‌های فوق ستاره سودآور، همه ما را فقیر می‌کند؟ چگونه قدرت بازار به افراد شاغل معمولی آسیب می‌زند؟ «پارادوکس سود» نیز راه‌حل‌های مشخصی برای رفع مشکل و بازگرداندن اقتصاد سالم ارائه می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پارادوکس سود

کتاب پارادوکس سود دوگانگی میان اقتصاد بیمار و وضعیت شکوفای بازار سهام شرکت‌های بزرگ را پررنگ می‌کند و راه‌حلی برای تضمین رقابت در بازار ارائه می‌دهد.

ایکاوت در این کتاب به موضوعاتی چون مقوله‌های روبه‌رو می‌پردازد: ریشه‌های قدرت بازار، هنر اداره خندق، تغییر و برتری فناورانه، عواقب زیان‌بار قدرت بازار، اقتصاد ستارگان، افسانه ساعت طلایی، حومه‌نشین غنی حومه‌نشین فقیر، آینده کار و یافتن راه‌حل، دلایل متعدد برای خوشبینی آینده کار، بازگرداندن اعتماد به ضدانحصار.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره پارادوکس سود چیست؟

پارادوکس سود از آن دسته کتاب‌هایی است که توانسته  اقتصاددانان، سیاست‌گذاران و حتی عموم مردم را جذب خود کند. خوانندگان پارادوکس سود را تلاشی جدی برای توضیح افزایش قدرت بازار و پیامدهای آن می‌دانند و از جذابیت کتاب، نثر ساده و روان آن می‌گویند و مثال‌های عینی در آن به آن‌ها کمک کرده است تا مفاهیم اقتصادی را بهتر هضم کنند. 

«فیونا اسکات مورتون» از دانشکده مدیریت دانشگاه ییل، درباره کتاب می‌گوید: «پارادوکس سود کتابی ارزشمند دربارهٔ انحصارها و رقابت است. ایکاوت در پیوند دادن روندهای بلندمدت اقتصاد کلان به زندگی تک‌تک کارگران و مصرف‌کنندگان، کار استادانه‌ای را انجام می‌دهد. اقتصاددانان به‌تازگی متوجه شده‌اند که چگونه قدرت بازار بر هر دو اثر می‌گذارد. او توضیح می‌دهد که چگونه انگیزه برای سود شرکت، در ترکیب با اجرای ناکافی برای جلوگیری از قدرت بازار، دستمزدها و شرایط کار را کاهش می‌دهد و فرصت در کسب و کارهای کوچک را کاهش می‌دهد. این کتاب یکی از اولین پاسخ‌های دقیق و جذاب را ارائه می‌دهد که چگونه بسیاری از مشکل‌سازترین ویژگی‌های اقتصاد مدرن به طور علّی به هم مرتبط هستند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بخشی از مقدمه را می‌خوانیم: «این سؤال ذهنم را درگیر کرد که آیا می‌ارزد یک مشاور ساعت‌ها شامل دستمزدش سهم کارفرما و هزینه سرباز محل کار باید بسیار بیشتر از هزینه تعویض گوشی هوشمند مدل قدیمی بوده باشد؟ که آن زمان قیمتش سیصد دلار بود. اما هزینه تولیدش برای شرکت بسیار کمتر، حدود صد و پنجاه دلار برآورد می‌شد. چرا به جای پرداخت دستمزد بالای مشاور ارشد فنی، صد و پنجاه دلار صرف تعویض گوشی نکردند؟ علاوه بر این، برای جبران نقص فنی و زمانی که برای رفع مشکل صرف شده بود، شرکت این امتیاز را به من داد که یک وسیله جانبی به قیمت صد و پنجاه دلار از فروشگاهشان بردارم. برای یافتن پاسخ این پرسش پس از رفع مشکل از ارین خواستم که خارج از محیط کار همدیگر را ببینیم. ارین دو مدرک کارشناسی روزنامه‌نگاری و روان‌شناسی اجتماعی از دو دانشگاه مختلف دارد. مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی هم از دانشگاه دیگری دارد که در آنجا دستیار آموزشی بوده. اولین باری که با او حرف زدم وقتی گفت تحصیلاتی در رشته‌های مهندسی یا فیزیک ندارد، تعجب کردم. او گفت: «مهارت‌های فردی مهمترین عامل ارتقای شغلی است. این مهارت‌های اجتماعی مانند ابراز همدلی یا درک موقعیت مشتری را نمی‌توان در دانشگاه آموخت؛ چون به ندرت آموزش داده می‌شوند.»»

درباره نویسنده کتاب پارادوکس سود

یان ایکاوت بلژیکی است اما سال‌ها در ایالات متحده و بریتانیا زندگی کرده است. او در حال حاضر در بارسلونا زندگی می‌کند و استاد مؤسسه پژوهش و مطالعات پیشرفته کاتالان در دانشگاه پمپئو فابرا در بارسلون است. او در دانشگاه پنسیلوانیا، کالج دانشگاهی لندن پرینستون و دانشگاه نیویورک تدریس کرده است.

نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال، اکونومیست و فایننشال توجه ویژه‌ای به آثار ایکاوت نشان داده‌اند و این رسانه‌ها آثار زیادی از او را منتشر کرده‌اند. حوزه پژوهشی مورد علاقه ایکاوت اقتصاد نیروی کار است که کتاب پارادوکس سود اولین کتابش در این حوزه می‌باشد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پارادوکس سود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.