جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان

قیمت:
50,000 تومان
مشخصات کتاب عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان
کشور مبدا
تعداد صفحات
200 صفحه
شابک
9789643800048
سال خلق اثر
1999
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان» با عنوان The Five Elements Guide to Health and Harmony توسط پاملا فرگوسن  در سال ۱۹۹۹ میلادی نوشته و به چاپ رسید. کتاب «عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان» در ایران نیز با ترجمه‌های گوناگون توسط انتشارات مختلف منتشر شد. در این کتاب شما با طب قدیم و سیستم عناصر پنجگانه آشنا می‌شوید‌. آموزه‌ی عناصر پنجگانه، هسته‌ی آموزش غربی در طب شرقی را تشکیل می‌دهد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان

نویسنده در این کتاب به بررسی تاثیرات پنج عنصر چوب، آتش، خاک، فلز و آب در زندگی انسان پرداخته و این عناصر را از دید روانشناسانه و تاثیراتی که بر بخش روانی انسان دارند بررسی کرده است. قانون عناصر پنجگانه به ما کمک می‌کند تا دریابیم چگونه در نگاه نخست، اشیاء مختلف با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند و بدین طریق می‌توانیم موجودیت انسان را ارزیابی کنیم.

نظر خوانندگان در سراسر جهان درباره کتاب عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان چیست؟

الیسا نظرش را در مورد کتاب، اینگونه بیان می‌کند: «موضوعاتی که این کتاب در حال مطرح کردن آن است، همیشه برای من جزء موضوعات جذابی بوده است که دنبال‌کننده آن هستم. عناصر پنجگانه‌ای که کسب اطلاعات در مورد آن و قدرتی که دارند، بسیار در زندگی تاثیرگذار است. زبان این کتاب، زبانی ساده و روان است و در عین حال که شاید بیان موضوعات گاهی تخصصی باشد ولی با این زبان، مخاطب به راحتی به اصل مطلب می‌رسد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پاراگراف زیر، در مورد طب شرق می‌خوانیم: «طب شرق دور در شکلی مطلوب، نه فقط به معالجه عوارض بیماری یا درمان سریع، بلکه به پیشگیری از بیماری‌ها نیز می‌پردازد. در زمان‌های قدیم، شخص بیمار به طور رایگان معالجه می‌شد و به محض آن که سلامتی خود را باز می‌یافت، حق طبابت پزشک را می‌پرداخت. این بدان معناست که سلامتی، حاصل روند مداوم کار گروهی میان بیماران و پزشکان بوده است. به طوری که به اختصار گفته شد، عناصر پنجگانه، میان چرخش فصول و روحیات شما، مجموعه‌ی لباس‌ها، مسکن، آداب، غذاهای دلخواهتان و بسیاری از موارد دیگر رابطه برقرار می‌سازد و به این ترتیب به شما کمک می‌کند تا سلامتی خود را در بهترین وضعیت ممکن قرار دهید.»

در پاراگرافی دیگر از کتاب می‌خوانیم: «چرا امروز صبح بدون فکر کردن، به طرف یک گل صورتی دست بردید و یا شلوار و جوراب صورتی پوشیدید؟ ممکن است که مشکل گردش خون داشته باشید؟ بیایید ببینیم چه چیز عنصر آتش را در شما بارور کرده است. قبلا رنگ صورتی، برایتان غیرقابل تحمل بود و وقتی جایی می‌رفتید، لباس‌های آبی می‌پوشیدید. آیا این هفته کمر درد داشته‌اید؟ سعی کنیم عنصر آب را نزدیک‌تر کنیم. شما در یک روز بادی در ماه گذشته خود را عصبی احساس کرده‌اید، سر درد داشته‌اید و به حدی افراط‌گونه حساس شده بودید. این سمبل عنصر چوب است. ماه گذشته میل زیادی به نوشیدنی‌های ترش داشته‌اید و دیروز به شکلات. چه اتفاقی افتاده است؟ در دوران بارداری‌تان مقدار زیادی نوشیدنی ترش و شکلات خورده‌اید. در چنین حاللتی عنصر چوب هم باید مثل عنصر خاک مورد آزمایش قرار گیرد. آیا عدم تعادل به وجود آمده است؟ شما دوست ندارید لباس زرد بپوشید؟ خب. شاید تنها به این دلیل ساده که به رنگ چهره‌تان نمی‌آید. اما زمانی که یک میز کوچک زرد را در پشت ویترین می‌بینید، آیا مایلید که به داخل مغازه رفته و آن را برای صرف صبحانه بخرید؟ چرا؟»

درباره نویسنده کتاب عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان

خانم فرگوسن جامعه‌شناس پزشکی با تمرکز بر بهداشت عمومی است. او بیش از ۳۰ سال تجربه در توسعه و اجرای تحقیقات، پروتکل نظرسنجی، تجزیه و تحلیل داده‌های کمی و کیفی، تفسیر و گزارش‌دهی آماری را دارد و به عنوان مشاور، تحلیلگر، آماردان، ارزیاب و ارائه‌دهنده در تعدادی از طرح‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی خدمت کرده است.

او پروژه‌ها را برای مجموعه‌ای از سازمان‌ها از جمله آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات خانواده و غیرانتفاعی توسعه و هماهنگ کرده است. پروژه‌های فعلی خانم فرگوسن شامل طراحی و هماهنگی ارزیابی یک مطالعه ملی طولانی مدت در مورد کودکان مفقودی و مراقبان آن‌ها (با تمویل از بنیاد New York Life) و همچنین عضویت در ارزیابی یک طرح بلندمدت بیولوژی، الهام‌گرفته از طبیعت برای ارتباط با جامعه (با تمویل از بنیاد علوم ملی) است.

از کتاب‌های این نویسنده می‌توان به The Olympic Mission و His Scottish war bride اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «عناصر پنجگانه در روانشناسی انسان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.