جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

من ذهن آگاه هستم

قیمت:
180,000 تومان
مشخصات کتاب من ذهن آگاه هستم
کشور مبدا
تعداد صفحات
240 صفحه
شابک
9786227044188
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
2015
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
8
این کتاب در یک نگاه

کتاب من ذهن‌آگاه هستم برای اولین‌ بار به زبان فرانسوی و با عنوان Je médite jour après jour توسط انتشارات ICONOCLASTE در 295 صفحه و با قلم کریستف آندره منتشر شد. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی در فرانسه بوده که بیش از پانصدهزار نسخه از آن به فروش رفته است و همچنین در ایران با ترجمه‌ی بسیار خوب محیا احمدی‌پور توسط انتشارات شمعدونی به چاپ رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب من ذهن آگاه هستم

کتاب من ذهن‌آگاه هستم برای اولین‌ بار به زبان فرانسوی و با عنوان Je médite jour après jour توسط انتشارات ICONOCLASTE در 295 صفحه و با قلم کریستف آندره منتشر شد. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی در فرانسه بوده که بیش از پانصدهزار نسخه از آن به فروش رفته است و همچنین در ایران با ترجمه‌ی بسیار خوب محیا احمدی‌پور توسط انتشارات شمعدونی به چاپ رسیده است.
ذهن‌آگاهی یک از روش‌های مدیتیشن است که به کاهش استرس، اضطراب، شک و افزایش اعتمادبه‌نفس و همچنین عزت‌نفس کمک بسیار زیادی می‌کند. در کتاب ذهن‌آگاهی به 25 درس، راه عملی و کاربردی برای شادتر زندگی کردن و رهایی از اضطراب و افسردگی پرداخته می‌شود. یاد گرفتن ذهن‌آگاهی کاری بسیار ساده و آسان است اما برای این‌که در وجود انسان نهادینه شود، نیاز به تمرین و ممارست بسیار بالایی دارد. خواندن این کتاب و انجام روزانه‌ی تمریناتش می‌تواند نقطه‌ی شروعی برای تمام کسانی باشد که به دنبال آرامش واقعی در زندگی خود هستند.
کتاب من ذهن‌آگاه هستم از چهار بخش تشکیل شده است. در بخش اول با عنوان نگرش ذهنی، به زندگی در زمان‌ حال و پرورشِ توجه در راستای افزایش آگاهی می‌پردازد. در بخش دوم از زندگی‌کردن با چشمان باز ذهن می‌گوید. فصل سوم‌ عنوانی با نام پشت‌‌سرگذاشتن توفان‌ها دارد و از خوشبختی و حال خوب بعد از گذراندن‌‌ لحظات سخت و طاقت‌فرسا می‌گوید. فصل انتهایی نیز، گشایش و بیداری نام‌ دارد و به مهم‌ترین سفر زندگی انسان‌ها می‌‌پردازد.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب «من ذهن‌آگاه هستم» چیست؟
علیرضا در مورد این کتاب و تجربه‌ی مطالعه‌اش می‌گوید: «این کتاب تاثیر بسیار عمیقی در زندگی من داشت و توانستم مراقبه و مدیتیشن را با تمرکز خیلی بیشتری انجام دهم و ذهنم را برای بهتر انجام دادن این کار تربیت کنم. ذهن‌آگاهی به شما دنیایی جدید را معرفی می‌کند تا در آن به هرچیزی که می‌خواهید برسید. از جمله آرامش، خوشبختی و لذت بردن از لحظه‌ای که در آن قرار گرفته‌اید. فقط کافی است با گوش جان، آموزه‌های این کتاب را دنبال کنید و به کار ببندید.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند
پاراگرافی از کتاب که در مورد فاصله گرفتن از دنیای اطراف برای آرامش بیشتر است را می‌خوانیم: «از کار، جنب‌وجوش و ناآرامی دست بکشید، کمی استراحت کنید و از دنیای اطراف خود فاصله بگیرید. نخست ممکن است تهی بودن (از فعالیت و سرگرمی) یا سرشارشدن (از افکار و احساساتی که ناگهان تجربه می‌کنیم)، کمی برای ما عجیب باشد. بنابراین، شاید احساس کمبود کنیم، به دنبال کاری برای انجام دادن هستیم، اما‌ ناگهان در یک لحظه، همین‌ کمبود باعث می‌شود که احساس آسودگی کنیم. همه چیز همچون (دنیای بیرون) اتفاق نمی‌افتد، جایی که ذهن مدام به هدف یا برنامه‌ای چنگ زده است، در واقع در چنین لحظاتی به موضوعی خاص می‌اندیشد و وارد عمل می‌شود یا توجه‌اش را به سرگرمی خاصی معطوف می‌کند.»
پاراگرافی از کتاب که ذهن‌آگاهی را بیش‌تر توضیح می‌دهد را در زیر می‌خوانیم:
«در واقع ذهن‌آگاهی یا حضور ذهن، همان توجه به زمان حال است. چنین نگرشی می‌تواند ارتباط ما با جهان اطراف را کاملا بهبود ببخشد، رنج‌های ما را تسکین بدهد و شادی‌هایمان را چندبرابر کند. همچنین باید اضافه کنیم که ذهن‌آگاهی، نام‌ دیگر یکی از شیوه‌های مراقبه(مدیتیشن) است که بسیار ساده و سریع می‌توان آن را فرا گرفت، اما نباید فراموش کرد که تسلط بر آن به سال‌ها تمرین احتیاج دارد. برای آن‌که بتوانیم بیش‌تر با ذهن‌آگاهی آشنا بشویم، نخست باید بدانیم که شامل چه مراحلی است و نیز شیوه انجام آن چگونه است. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که کتاب را تا انتها دنبال کنید. در گام بعدی باید خود را از بند واژه‌ها رها کنید تا بتوانید همه‌چیز را بهتر و ساده‌تر لمس و تجربه کنید.»
در پاراگرافی از کتاب در مورد روند فلسفی ذهن‌آگاهی این مطلب را می‌خوانیم:
«ذهن‌آگاهی روندی فلسفی نیز دارد، در واقع، لحظه‌ای از تامل دست می‌کشد و وارد حوزه‌ای دیگر می‌شود، در واقع سعی می‌کند آن‌چه را که عقل پرورش داده یا کشف کرده است، بفهمد و هضم کند. به این ترتیب می‌توان گفت که از تامل دست می‌کشد تا آگاهی کسب کند و شاید این‌گونه خود را آماده می‌کند تا باز هم فراتر برود. بنابراین ذهن‌آگاهی در ایجاد خلا و تولید اندیشه، هیچ نقشی ندارد. هدف آن از دست کشیدن، فقط این است که با تجربه‌ای که ما در حال آزمودن آن هستیم، ارتباط برقرار کند و از سوی دیگر، قصد دارد به ماهیت رابطه‌ی ما با این تجربه و همچنین ماهیت افکارمان در لحظه‌ای پی ببرد.»
درباره‌ی نویسنده
کریستف آندره یکی از روانپزشکان مشهور فرانسوی و همچنین از رهبران درمان‌های شناختی و رفتاری در فرانسه محسوب می‌شود که در زمینه‌ی اختلال اضطراب و افسردگی متخصص است. او در سال ۲۰۰۴، در زمینه‌ی درمان و پیشگیری از هیجان‌ها، اضطراب و افسردگی شیوه‌های مدیتیشن و مراقبه را به سایر پزشکان ارائه داد و ذهن‌آگاهی را برای نخستین بار در فرانسه به‌عنوان شیوه‌ای درمانی معرفی کرد. کریستف آندره در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب جایزه ژان برنارد از «آکادمی تحقیقات پزشکی» شد. آثار او از جمله پرفروش‌ترین‌های فرانسه به‌شمار می‌آید که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و جایزه‌های مختلفی را نیز کسب کرده است. او همواره یکی از برجسته‌ترین نویسندگان فرانسوی در زمینه‌ی مراقبه و تمدد اعصاب شناخته می‌شود.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «من ذهن آگاه هستم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.