جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

باید با هم حرف بزنیم

قیمت:
158,000 تومان
مشخصات کتاب باید با هم حرف بزنیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
226 صفحه
شابک
9786227585094
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «باید با هم حرف بزنیم» (We Need to Talk) نوشته‌ی سِلِست هِدلی، نویسنده و روزنامه‌نگار است. کتاب حاضر جزو کتاب‌های برگزیده‌ی NPR (رادیوی عمومی ملی) در سال 2017 و برنده‌ی جایزه‌ی نقره‌ایِ Nautilus 2017 در بخش روابط و ارتباطات، در سال 2017 است. کتاب «باید با هم حرف بزنیم» را نشر مون با ترجمه‌ی علی موسوی ده شیخ منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «باید با هم حرف بزنیم»

خلاصه کتاب باید با هم حرف بزنیم

هدلی در این کتاب به تاثیر کسب مهارت در برقراری مکالمه‌ی درست در موقعیت‌های گوناگون می‌پردازد و تکنیک‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به کمک آن‌ها ارتباط خود را با دیگران بهبود ببخشید. او عنوان می‌کند با گسترش تکنولوژی و تغییر شیوه‌ی ارتباطات، بشر فراموش کرده است که داشتن مهارت برقراری ارتباط، چه تاثیر شگرفی بر روابط ما دارد و عدم به‌کارگیری آن در روابط ما اختلال ایجاد می‌کند. هدلی در راه آموزش این مهارت‌ها، از تجربیات  شخصی خود در برنامه‌های رادیویی و مصاحبه‌هایش نیز بهره گرفته است.

درباره ترجمه کتاب باید با هم حرف بزنیم

  • باید با هم حرف بزنیم نوشته سلست هدلی به بیش از پنج زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • باید با هم حرف بزنیم در ایران توسط علی موسوی ده شیخ در نشر مون به زبان فارسی برگردانده شده است.

امتیاز باید با هم حرف بزنیم در گودریدز

  • تعداد نظرات: 513
  • تعداد امتیازدهی: 4,315
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.97

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب باید با هم حرف بزنیم

  • بزرگ‌ترین دشمنی که می‌توان برای ارتباط یافت توهم آن است. به اندازه کافی سخن گفته‌ایم، اما گوش نداده‌ایم. (ویلیام وایت)
  • افرادی که سطح تحصیلات بالایی دارند، ارزش بسیاری برای منطق قائل می‌شوند و اهمیت احساسات را نادیده می‌گیرند...ما مخلوقاتی احساسی هستیم. حذف عواطف یا تلاش در جهت حذف آن از گفت‌وگوها یعنی خارج کردن بخش زیادی از معنا و مفهوم.
  • «قبل از اینکه بتونی رفتار کسی را تغییر بدی، باید در قلبش تغییر ایجاد کنی.»
  • گفت‌وگو. گفت‌وگو چیست؟ یک راز! هنر هرگز بی‌حال به نظر نرسیدن است؛ هنر لمس هر چیزی با علاقه‌مندی، خشنود ساختن با چیزهای کم‌اهمیت و مبهوت کردن با هیچ. (گی دو موپاسان)
  • «بهتر است ساکت باشید و دیگران تصور کنند احمقید تا اینکه سخن بگویید و همه شک‌وشبهه‌ها کنار بروند.»
  • مهارت داشتن در سخنوری از شما شنونده خوبی نمی‌سازد، باهوش بودن شما را تبدیل به شنونده‌ای بسیار بد می‌کند.
  • «اساسی‌ترین نیاز بشری نیاز به فهمیدن و فهمیده شدن است. بهترین راه فهمیدن آدم‌ها گوش دادن به آن‌هاست.»
  • هرچه بیشتر احساس خوشی کنید، همدلی کردن با رنج دیگران دشوارتر است.
  • گوش دادن به دیگران به معنی موافقت با آن‌ها نیست. هدف از گوش دادن فهمیدن است، نه تأیید کردن. اغلب اوقات، فوراً تصمیم می‌گیریم که با کسی موافق باشیم یا نه.
  • آنچه از شما سر می‌زند پیامدهایی را برای جهان اطرافتان به همراه خواهد داشت. باید بیاموزیم چگونه با یکدیگر حرف بزنیم و مهم‌تر از آن چگونه به یکدیگر گوش دهیم. باید حرف زدن با مخالفانمان را بیاموزیم؛ چراکه (برخلاف دنیای مجازی) در زندگی واقعی نمی‌توان از دوست بودن با همگان دست کشید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌‌ی کتاب باید با هم حرف بزنیم چیست؟

صحبت‌های جسیکا لاهی، نویسنده‌ی کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام «هدیه شکست»:

هدلی یک قصه‌گوی با استعداد و صادق است و توصیه‌های او به من کمک کرد تا همسر، دوست و مادر بهتری شوم.

یکی از خوانندگان کتاب به اسمِ جاشوا، نظرش را در سایت «آمازون» نوشته است:

سلست هدلی توضیح داده که کار او به عنوان مجری رادیو مانند حضور در آزمایشگاهی است که می‌تواند در آن مهارت‌های گوش دادن را تمرین کند. او همچنین نکات کاربردی زیادی ارائه می‌دهد. من آن نکات را در محل کار و خانواده تمرین کردم و به دو نکته‌ی قابل‌ توجه پی بردم. اول این‌که وقتی مردم متوجه شوند واقعا به آن‌ها گوش می‌دهید، بحث نمی‌کنید و سعی ندارید نظری را تغییر دهید، آن‌ها راحت‌تر صحبت می‌کنند. مخصوصاً اگر احساس کنند مورد احترام هستند. و دوم این‌که من یاد گرفتم خوب گوش دادن سخت است. واقعا سخت است!

پیکی –از خوانندگان کتاب- توصیه می‌کند حتی اگر به این کتاب احساس نیاز نمی‌کنید، باز هم آن را بخوانید. در ادامه نظر او را می‌خوانیم:

به عنوان یک استاد و روانشناس ، با افراد مختلف از هر قشری صحبت می‌کنم. من فکر می‌کردم به دلیل تمام تمریناتی که داشتم، مکالمه‌گر خوبی هستم ... یعنی تا زمانی که این کتاب را نخوانده بودم. سلست هدلی با استفاده از تحقیقات علوم اجتماعی برای اثبات ادعاهای خود، عمیقاً به بررسی مشکل مکالمات ما و نحوه‌ی رفع آن می‌پردازد. وقتی کتاب را می‌خواندم دائم سرم را تکان می‌دادم و با خودم می‌گفتم: «این‌جا هم اشتباه می‌کردم.» این کتاب را همه باید بخوانند. مخصوصاً اگر فکر می‌کنید همه چیز را در مورد مکالمه می‌دانید.

یکی از کاربران سایت «گودریدز» نظرش راجع به کتاب «باید با هم حرف بزنیم» را در این سایت نوشته است:

این کتاب به شما نشان می‌دهد که حتی اگر خود را خودشیفته نمی‌پندارید، باز هم چیزی در ذهن شما وجود دارد که هرازچندگاهی به ویژه در "مکالمات" ظاهر می‌شود؛ و ما را مستعد می‌کند که مدام ادعا کنیم حق با ماست و بقیه در اشتباه هستند؛ بدون این‌که به آن‌ها فرصتی بدهیم. این کتاب نه‌تنها اشتباهات ما در مکالمات را به ما آموزش می‌دهد، بلکه اهمیت این نکته را یادآور می‌شود که باید به خودمان نیز گوش دهیم و بدانیم چه موقع مکالمه داشته باشیم و چه زمانی نه. همچنین مطالبی در مورد این‌که چگونه می‌توانیم مکالمه دیگران را به شیوه‌ای مودبانه رد کنیم دارد. از دیگر نکات جالب، اهمیت گوش دادن فعال به دیگران بود، به‌جای این‌که فقط منتظر باشیم تا به‌ محض اتمام جمله‌ی طرف مقابل، پاسخ او را بدهیم.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب به مثالی از «عدم شفافیت ارتباط» در ارائه‌ی محصولات و خدمات، و ضرری که در این راه متوجه فروشندگان می‌شود، اشاره شده است:

اکثر افراد ترجیح می‌دهند با کسی که دوستش دارند و مورد اعتمادشان است معامله کنند تا با فردی که علاقه‌ای به او ندارند. این موضوع ممکن است کاملا بدیهی به نظر برسد، اما به این نکته توجه کنید که مشتری، یک فرد دوست‌داشتنی را به فردی که کمتر دوست‌داشتنی است ترجیح می‌دهد؛ حتی اگر کالای آن فرد دوست‌داشتنی دارای کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتر باشد. همان قصه از نگاهی دیگر به این شکل است که در ایالات متحده مصرف‌کنندگان سالانه معادل 14 میلیارد دلار لوازم الکترونیکی را به فروشندگان پس می‌دهند، اما در هشتادو‌پنج درصدِ موارد، کالای فروخته شده هیچ ایرادی ندارد. مشکل فقط این است که مصرف‌کننده پس از باز کردن جعبه نمی‌داند چگونه از آن  وسیله استفاده کند. گاهی مقصر اصلی ضعف در حوزه‌ی اسناد و اوراق است (مثلا ممکن است دفترچه راهنمای خریدار غیرقابل‌فهم باشد)؛ در بعضی موارد آموزش ناکافی مشتری مشکل‌ساز می‌شود. آموزش مشتری اصطلاحی‌ست که به گفت‌وگوهای معمولی بین فروشندگان و مشتریان درباره‌ی محصول مورد نظر اطلاق می‌شود.

این یعنی سالانه حدود 12 میلیارد دلار ضرر، آن هم فقط به این دلیل که دستورالعمل‌ها، واضح به مشتری منتقل نشده‌اند و در واقعیت این تازه مرحله‌ی اول ضرر است؛ زیرا بسیاری از مشتریان پس از این‌که مجبور شوند کالایی را به دلیل عدم درک شیوه‌ی استفاده پس بدهند، دیگر از آن شرکت خرید نخواهند کرد. با برقراری ارتباط خوب و شفاف می‌شد از میلیاردها‌میلیارد دلار ضرر پیشگیری کرد.

درباره نویسنده کتاب باید با هم حرف بزنیم

سلست هدلی (Celeste Headlee) در سال 1969 به دنیا آمد. او از سال 1999 خبرنگار بود و در رادیوی عمومی، به عنوان گزارشگر، تهیه‌کننده و مجری فعالیت داشت. سخنرانی  سلست درباره‌ی (چگونگی برقراری گفت‌وگوهای بهتر) که در سال 2015 در همایش تدکس انجام و در وب‌سایت تد منتشر شد، میلیون‌ها‌ بار دیده شده است.

اولین کتاب او با نام «ذهنیت شنیده‌ شده»، در جهت کمک به کسانی نوشته شده است که رویای راه‌اندازی پادکست یا برنامه‌ی رادیویی را دارند. نام دو کتاب دیگر او «کمتر کارکن»، «ده راه برای داشتن مکالمه بهتر» است.

نظر نویسنده درباره کتاب باید با هم حرف بزنیم

لحظه‌ای دراین‌باره تأمل کنید که ضعف ارتباطی چند بار فرصت‌های شما را سوزانده و باعث چه تغییراتی در سرنوشت شما شده است. آیا اگر از عهده آن مصاحبه کاری به‌خوبی برمی‌آمدید، می‌توانستید به شغل رؤیایی‌تان برسید؟ آیا اگر در بعضی مسائل روراست‌تر می‌بودید، امکان داشت آن رابطه عاطفی را حفظ کنید؟ درباره آن گفتگوی سیاسی سر میز شام در روز شکرگزاری که از کنترل خارج شد چه فکر می‌کنید؟ آیا می‌شد از اصولتان طور دیگری دفاع می‌کردید تا عموزاده‌تان با قهر میز را ترک نکند (و از آن زمان حتی به پیامک‌های شما پاسخ ندهد؟)

هر چقدر هم باور داشته باشید سرتان در لاک خودتان است، باز هم اعمالتان به شکلی واقعی و ملموس بر اطرافیانتان اثر خواهد گذاشت. همچون بال زدن پروانه که طبق نظریه معروف ادوارد لورنز (اثر پروانه‌ای) می‌تواند نهایتاً به طوفان منجر شود، آنچه از شما سر می‌زند پیامدهایی را برای جهان اطرافتان به همراه خواهد داشت. باید بیاموزیم چگونه با یکدیگر حرف بزنیم و مهم‌تر از آن چگونه به یکدیگر گوش دهیم. باید حرف زدن با مخالفانمان را بیاموزیم. چراکه (برخلاف دنیای مجازی) در زندگی واقعی نمی‌توان از دوست بودن با همگان دست کشید.

این کتاب برای من شخصی‌ترین حالت ممکن را دارد. از من پرسیدند چه چیزی آزارم می‌دهد و چگونه آن وضعیت را تغییر می‌دهم. آنچه آزارم می‌دهد این است که ما نه با هم بلکه به هم حرف می‌زنیم و معمولاً خبری از گوش دادن نیست. امید دارم با این کتاب نقش کوچکی در تغییر این وضعیت ایفا کنم.

نکات جالب درباره کتاب باید با هم حرف بزنیم

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب باید با هم حرف بزنیم روزنامه‌نگار و سخنران حرفه‌ای برنده جایزه، با بهره‌گیری از تجربه گسترده‌اش به‌عنوان مجری رادیو و مصاحبه‌کننده، این کتاب را نوشته است.
  • علایق و تخصص هدلی به روزنامه‌نگاری و ارتباطات محدود نمی‌شود. او همچنین به بررسی موضوعاتی مانند ایجاد تعادل بین کار و زندگی، سلامت روان و تأثیر فناوری بر تعاملات انسانی می‌پردازد.
  • سخنرانی پرطرفدار TED هدلی با عنوان «10 راه برای داشتن یک گفتگوی بهتر» مکمل مضامین کتاب او است و ایده‌ها را برای مخاطبان گسترده‌تری قابل‌دسترسی می‌کند.

اگر علاقه دارید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشیده و دنیایی بهتر بسازید، باید با هم حرف بزنیم یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب باید با هم حرف بزنیم

  • بر اساس سخنرانی TED با بیش از 10 میلیون بازدید

  • انتخاب به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های NPR در سال 2017

  • برنده جایزه نقره‌ای ناتیلوس 2017 در روابط و ارتباطات

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره باید با هم حرف بزنیم

باید با هم حرف بزنیم نوشته سلست هدلی با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «کتاب باید با هم حرف بزنیم برای دوره‌ای که از نظر گفت‌وگو چالش‌برانگیز و بی‌ارتباط است، مطالعه‌ی مهمی است. هدلی یک داستان‌گوی با استعداد و صادق است و توصیه‌های او به من کمک کرده است تا همسر، دوست و مادری بهتر شوم.»—جسیکا لاهی، نویسنده پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز The Gift of Failure
  • «گفتمان مدنی یکی از نهادهای بنیان‌گذار بشر است و با یک تهدید وجودی مواجه است: ما. مردم، باید در مورد نحوه صحبت کردن با یکدیگر صحبت کنند. سلست هدلی به ما نشان می‌دهد که چگونه این کار را انجام دهیم.»—رون فورنیه، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز Love That Boy و ناشر Crain’s Detroit
  • «این اولین اثر قدرتمند، 10 استراتژی برای بهبود مهارت‌های مکالمه ارائه می‌دهد. نکاتی از مطالعات جامعه‌شناسی و حکایات از تاریخ، از جمله گفتگوهای پیشگامانه فعال حقوق مدنی زنونا کلایتون با رهبر کوکلاکس کلن‌ها، کلوین کریگ. یک کتاب جامع را که توصیه‌های خود را می‌پذیرد و چیزهای زیادی برای گفتن دارد.»— Publishers Weekly
  • «در طول دوران حرفه‌ای خود، هدلی با هزاران نفر از همه اقشار جامعه مصاحبه کرده و آموخته که ایجاد یک گفتگوی عالی در واقع به چند عادت ساده مربوط می‌شود که هر کسی می‌تواند یاد بگیرد.»— Jessica Stillman, Inc
  • «این کتاب ضروری است... رساله هدلی در مورد ایجاد فضای مشارکت متقابل ارزشمند، اثری است که باید در هر مدرسه، تجارت یا حتی مطب دکتر که مردم عادی به آن مراجعه می‌کنند، به یک کتابچه راهنما تبدیل شود.»— George Elerick, Buzzfeed
  • «یک تجزیه‌وتحلیل جامع و دقیق از چگونگی و چرایی صحبت کردن ما با یکدیگر - نقاط قوت و (بی‌شمار) ضعف‌های ما... یک بحث متفکرانه و گاهی اوقات پرشور برای مدنیت و ملاحظه در گفتگو.»—Kirkus Reviews
  • «بسیار صادقانه... در عصر هنر گمشده گفتگو، هدلی به ما کمک می‌کند تا صدای خود را پیدا کنیم.»—Henry Bass, Essence
  • «یک مطالعه عالی قبل از روز شکرگزاری برای جلوگیری از مشاجرات خانوادگی و تبدیل شام تعطیلات به یک جشن ایده‌ها به‌جای یک آشفتگی سیاسی.»—کارین گیلسپی، آگوستا کارین گیلسپی، آگوستا کرونیکل

خرید کتاب باید با هم حرف بزنیم

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب باید با هم حرف بزنیم را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید  کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «باید با هم حرف بزنیم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.