جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سرگذشت یک یوگی

قیمت:
275,000 تومان
مشخصات کتاب سرگذشت یک یوگی
کشور مبدا
تعداد صفحات
606 صفحه
شابک
9789643284381
سال خلق اثر
1946
سال انتشار
1946
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

«سرگذشت یک یوگی» شرحی زیبا، کلاسیک و خواندنی از یک زندگی استثنایی است. این کتاب، مقدمه‌ای جالب­‌توجه و عمیق دربارۀ سنت کهن مراقبه و یوگاست؛ خودزندگی‌نامه و گزارشی دست اول از تجربیات زندگی پاراهامسا یوگاناندا، استاد معنوی که به جهت فصاحت کلام و طنزی که در متن آن وجود دارد، در سراسر جهان از طرف مخاطبان و علاقه­مندان به یوگا و معنویت مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است. پاراهامسا یوگاناندا در کتاب «سرگذشت یک یوگی»، تجربه‌های کودکی خود، ده سال گوشه‌نشینی و ملاقاتش با قدیسین و بزرگان معنویت از جمله مهاتما گاندی، رابیندر انات تاگور و لوتر بوربانک و... را شرح داده است. او همچنین به رویدادهای زندگی روزمره و قوانین و اصولی که در پس آن‌ها وجود دارند و همین‌طور پیشامدهای خارق‌العاده و شگفت‌انگیزی که می‌توان بر آن‌ها نام معجزه را نهاد، اشاره می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سرگذشت یک یوگی

شاید دنیای معاصر ما، شرایط متفاوتی داشت اگر این کتاب منتشر نمی‌شد. تأثیری که کلام، رفتار و زندگی‌نامۀ پاراهامسا یوگاناندا و نیز معرفی و توصیف او از علم یوگا و مراقبه در جهان ایجاد کرد، غیرقابل انکار است. فلیپ گلدبرگ، نویسنده، در کتاب «ودای آمریکایی» نوشته است: «در میان افرادی که دربارۀ تأثیرات معنوی کلیدی با آن‌ها مصاحبه کرده‌ام، درصد بالایی از چندین کتاب مشابه نام بردند و کتابی که بیش از همه به آن اشاره شد، سرگذشت منحصر به فرد یوگاناندا بود و در رتبۀ بعدی، کتاب «اکنون اینجا باش» اثر رام داس قرار گرفت.»

«سرگذشت یک یوگی» نگاهی مدرن و امروزی به آموزه‌های بودا دارد و برای هر فردی که علاقه‌مند به معنویت و در جستجوی حقیقت است، کتابی روشنگرانه و حتی گاه سرگرم‌کننده است. این کتاب به عنوان یکی از صد اثر برتر معنوی قرن بیستم انتخاب شده و به بیش از پنجاه زبان دنیا برگردان شده است و همچنان نیز در فهرست کتاب‌های پرمخاطب جهان قرار دارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب سرگذشت یک یوگی چیست؟

شانکاراچایا، رهبر معنوی در کانچیپورام هند دربارۀ این کتاب چنین گفته است: «همانطور که نور درخشانی در میان تاریکی می‌درخشد، حضور یوگاناندا در این جهان نیز چنین بود. روحی به این بزرگی به ندرت به زمین می‌آید. آن هم در زمانی که نیاز واقعی در بین انسان‌ها وجود داشته باشد...»

سوامی کریاناندا، موسیقی‌دان هندوی آمریکایی معتقد است که سرگذشت یک یوگی، «بهترین کتابی که تا به حال خوانده‌ است.»

ریچارد سالوا، نویسنده، دربارۀ این کتاب چنین می‌گوید: «تصور کنید مسیح، بودا یا کریشنا، داستان زندگی خود را به زبان خودشان تعریف کنند. این چیزی است که وقتی زندگی‌نامۀ یوگاناندا دربارۀ یک یوگی را می‌خوانید، به‌دست می‌آورید.»

هافینگتون پست در نقد و بررسی این کتاب نوشته است: «استیو جابز در تمام عمرش، همیشه یک کتاب را همراه خود داشت: سرگذشت یک یوگی. او این کتاب را که راهنمایی دربارۀ مراقبه و عرفان است، اول در نوجوانی و سپس در زمان سفرش به هند خوانده بود. و پس از آن هر سال، یک‌بار دیگر آن را می‌خواند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

بازیکن‌های ساختمان مقابل مسابقه‌شان را شروع کردند. یکی از نخ‌ها پاره شد. بادبادک به‌ طرف ما شناور شد. با وزیدن ناگهانی نسیم، بادبادک یک لحظه ساکن ماند و نخش به گیاه کاکتوسی که در خانۀ همسایه بود گیر کرد. نخ از بام ایوان آویخته شد و من توانستم آن را براحتی به‌چنگ آورم. آن جایزه را به اوما دادم.

«این فقط یک تصادف بود. جواب دعای تو نبود. اگر بادبادک دیگر به طرف تو بیاید آن‌وقت باور می‌کنم.» چشمان سیاه خواهرم بیشتر از سخنانش حیرت‌زده بود. من با شدت به دعا ادامه دادم. یک تقلای پرزور دیگر از طرف بازیکن دیگر باعث شد که بادبادکش پاره شود و در حالی که در باد می‌رقصید به طرف من آمد. دستیار مفید من یعنی کاکتوس همسایه دوباره نخ را گرفت و من توانستم بادبادک دوم را هم بگیرم. دومین ظفرم را هم به اوما تقدیم کردم.

«مادر الهی حتماً به دعاهای تو گوش می‌دهد! این همه برای من باورنکردنی است.» خواهرم مانند آهویی رمیده پا به فرار گذاشت.

دربارۀ نویسندۀ کتاب سرگذشت یک یوگی

پاراهامسا یوگاناندا (1952-1893) پدر علم یوگا، نویسندۀ حوزۀ ادبیات دینی و عرفانی و از برجسته‌ترین شخصیت‌های معنوی معاصر است. او در شمال هند متولد شد و در سال 1920 به ایالات متحده رفت. یوگاناندا سی سال از زندگی خود را وقف آموزش علم باستانی مراقبه و هنر زندگی معنوی کرد. او از طریق آثار بی‌نظیر و پرمخاطب خود، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان با اصول معنوی مراقبه و حقایق بنیادین و جهانی تمام ادیان و مذاهب جهان آشنا کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سرگذشت یک یوگی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.