جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بازی نامحدود

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب بازی نامحدود
کشور مبدا
تعداد صفحات
247 صفحه
شابک
9786226650489
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
903
این کتاب در یک نگاه

بسیاری تصور می‌کنند که کسب‌وکار، مثل بازی شطرنج یا سایر مسابقات ورزشی، محدود بوده، قوانینی مشخصی دارد و در آن برنده و بازنده به‌خوبی مشخص هستند. اما سایمون سینک در کتاب «بازی نامحدود»، به ما می‌گوید که دنیای کسب‌وکار، هیچ قواعد ثابتی ندارد و شرایط آن می‌تواند در هر لحظه  تغییر کند. برنده و بازنده‌ای در آن وجود ندارد و هدف کسب‌وکار محدود به سودآوری نیست.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بازی نامحدود

سینک توضیح می‌دهد کسانی که هدفی والاتر از کسب درآمد دارند و بلندپروازی می‌کنند، در شغل خود موفق‌تر هستند و شرکت‌های آن‌ها از ارزش بیش‌تری برخوردار است. او می‌گوید که باید به کسب‌وکارها به چشم یک «بازی نامحدود» نگاه شود و از کوتاه‌بینی و تنها کسب سود دوری کرد.

هدف هر کسب‌وکاری اگر ارتقای زندگی‌ انسان‌ها و تبدیل جهان به جای بهتری باشد، بدون شک موفق‌تر خواهد بود. شما می‌توانید ادامه‌ی این مطالب را در کتاب «بازی نامحدود» با ترجمه‌ی علیرضا خاکساران بخوانید. 

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب بازی نامحدود چیست؟

مصطفی، مخاطب فارسی‌زبان کتاب از ایران، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «کتاب بسیار جذاب و مفیدی است. موضوع آن هم بسیار گیراست و سایمون سینک مطالب خود را به بهترین نحو بیان می‌کند. این کتاب صرف نظر از شغل، جایگاه شغلی و ... می‌تواند بسیار مفید باشد. این‌که بدانیم در چه بازی‌هایی حضور داریم و نوع بازی‌ها محدود یا نامحدود هستند، می‌تواند کمک‌مان کند که بهتر بازی کنیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. ما نمی‌توانیم با طرز فکر محدود در بازی‌هایی مثل کسب‌وکار، زندگی، فرزندپروری، عشق و ... بازی کنیم. نمی‌توانیم با رویکرد برنده-بازنده، مثلا زندگی عشقی خوبی داشته باشیم، کسب‌وکار موفقی راه بیندازیم و مدیر، رهبر یا کارمند موفقی باشیم. این‌که بازی‌های بی‌نهایت‌مان را بشناسیم و با طرز فکر نامحدود به آن‌ها نگاه کنیم و پیش ببریم‌شان، تفاوت‌ محسوسی در وضعیت‌، میزان خوشحالی و موفقیت‌مان خواهد داشت. یکی از جذاب‌ترین مثال‌های کتاب، مقایسه‌ی رفتار شرکت‌هایی مثل اپل، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، کداک، بلک‌بری و ... است که به‌وضوح می‌بینیم تفاوت دیدگاه رهبران آن‌ها، به چه نتایج و رفتارهای متفاوتی منجر می‌شود. امروز یک شرکت، «اپل» و آن دیگری «بلک بری» شده است.»

«در ابتدا از خواندن این کتاب طفره می‌رفتم؛ چراکه فکر می‌کردم از آن خوشم نخواهد آمد. خوشم نخواهد آمد از این‌که برخی تلاش دارند تا موفقیت و شکست را بسیار ساده‌تر از شرایط واقعی زندگی جلوه بدهند و آن را تنها به یک نظریه محدود کنند. اما با خواندن این کتاب، چیزی که من را شوکه کرد این بود که نویسنده بر خلاف سایر آثار در این زمینه، به مخاطبش توصیه می‌کند که اگر یک طرز فکر یا رفتار خاصی را دارد، بهتر است اصلا شرکت اقتصادی‌ای راه نیندازد. در واقع سینک به شما می‌گوید: «چنانچه به دنبال پول هستید، کسب‌وکاری را شروع نکنید!» هدف شما باید بزرگ‌تر و بهتر از این‌ها باشد؛ مثلا چیزی که بتواند دنیا را تغییر دهد و یا زندگی آدم‌ها را بهبود ببخشد.» این نظر آنجلینا، یکی از خوانندگان انگلیسی‌زبان کتاب از ایالات متحده آمریکا بود.

جورجیو، یکی از مخاطبان کتاب از بلغارستان، چنین نظری درباره‌ی کتاب «بازی نامحدود» داده است: «این کتاب، بهترین اثر آقای سایمون سینک است. کتاب‌های دیگر او مثل «با چرا شروع کنید»، به‌سادگی در یک ویدئوی 20 دقیقه‌ای خلاصه می‌شوند اما «بازی نامحدود»، بسیار عمیق‌تر و پرمعناتر است. در آن هیچ‌گونه داستان و ایده‌ی تکراری‌ای وجود ندارد. مطالب کتاب، ساده و سرراست هستند و من با خواندن آن‌ها، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. اگر می‌خواهید کتاب را بخوانید، توصیه می‌کنم که یک قلم و کاغذ به همراه خود داشته باشید؛ چراکه نکات بسیار مهمی در آن گفته شده است که باید را در جایی یادداشت‌شان کنید و همیشه همراه خود داشته باشید. خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم تا ببینند که مفهوم «بازی نامحدود» چیست.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به این قسمت از کتاب توجه کنید که نویسنده، یک رهبری موفق را توصیف می‌کند: «افراد زمانی به رهبر خود اعتماد می‌کنند که عملکرد رهبر موجب ایجاد احساس امنیت روانی شود. این به معنای راهنمایی کردن آن‌ها در مورد کاری است که برای آن آموزش دیده‌اند. یعنی فرد باید آزادی مسئولانه را تجربه کند. رئیس کالی توضیح می‌دهد در سیستم قدیمی به افراد گفته می‌شد 1، 2، 3 و 4 را انجام بده و تکرار کن. در مقابل، در سیستم جدید وقتی افسران یک مشکل یا فرصت را می‌بینند می‌گویند «جالب نیست اگر...». رئیس کالی هم به آن‌ها اجازه می‌دهد نظرشان را توضیح دهند. این هسته‌ی حکمرانی تک به تک است. رهبری خوب و تیم‌های مبتنی بر اعتماد موجب می‌شوند اعضای تیم به بهترین شکلی که می‌توانند کار کنند. نتیجه، فرهنگی است که در آن به جای استفاده از راه‌حل‌های موقت و سطحی، مشکل حل می‌شود. این فرق بین جریمه‌های زیاد در یک تقاطع پرتصادف و تلاش برای کاهش دادن تعداد تصادفات در این نقطه است. همچنین مانع حکمرانی متعصبانه می‌شود که نتیجه‌ی سیستم معیوب و پرمعیار ارزیابی و تقدیر است.»

در قسمتی از کتاب، به موضع تداوم و ارزشش اشاره شده است که آن را با یکدیگر می‌خوانیم: «انتخاب رویکرد رهبری با طرز تفکر نامحدود، شباهت چندانی با آماده‌سازی برای بازی فوتبال ندارد، بلکه بیش‌تر شبیه تصمیم‌گیری برای تناسب اندام است. یک کار معین و خاص وجود ندارد که صرفا آن را انجام دهیم و به تناسب اندام برسیم. نمی‌توانیم با ۹ ساعت متوالی تمرین در باشگاه، انتظار داشته باشیم که بدنمان روی فرم بیاید. اما اگر هر روز ۲۰ دقیقه به باشگاه برویم، قطعا اندام متناسبی خواهیم داشت. تداوم مهم‌تر از شدت است. مشکل اینجا است که هیچ‌کس نمی‌داند چه زمانی نتیجه خواهد گرفت. در واقع افراد مختلف، نتایج متفاوتی را در مقاطع زمانی متفاوت کسب می‌کنند. اما تردیدی نداریم که این رویکرد جواب خواهد داد. اگرچه امکان دارد اهداف تناسب اندامی محدودی را در ذهن داشته باشیم، اما اگر خواهان زندگی به سالم‌ترین شکل ممکن باشیم، باید بدانیم که سبک زندگی ما، مهم‌تر از دستیابی به اهداف تعیین شده در تاریخ‌های معین است. در هر رژیم غذایی سالمی، مجموعه اقدامات معینی وجود دارد که باید آن‌ها را پیگیری کنیم. مثلا سبزیجات بیش‌تری بخوریم و به‌طور منظم ورزش کنیم و به‌اندازه‌ی کافی بخوابیم. به‌کارگرفتن طرز فکر نامحدود نیز دقیقا همین‌گونه است.»

این بخش از کتاب را بخوانید که در مورد قوانین کسب‌وکار است: «شرایط بازی کسب‌وکار با تعریف بازی نامحدود مو نمی‌زند. شاید تمام بازیکنان آن را نشناسیم و هر لحظه هم ممکن است بازیکنان جدیدی به بازی اضافه شوند. تمام بازیکنان راهبردها و راهکارهای‌شان را تعیین می‌کنند و هیچ قواعد ثابتی وجود ندارند که همه بر سر آن توافق داشته باشند، به‌جز قوانین دولت‌ها برای کسب‌وکارها که آن هم در هر کشوری فرق دارد. برخلاف بازی محدود، در کسب‌وکار هیچ آغاز، میانه یا پایان از پیش‌تعیین‌شده‌ای وجود ندارد. با وجود اینکه بسیاری از کسب‌وکارها برای ارزیابی عملکردشان نسبت به سایر بازیکنان آن حوزه، زمان خاصی مانند پایان سال مالی را تعیین می‌کنند، این چارچوب‌های زمانی فقط تابلوهای راهنما در مسیر بازی هستند و پایان خود بازی را نشان نمی‌دهند. بازی کسب‌وکار هیچ خط پایانی ندارد.»

درباره نویسنده کتاب بازی نامحدود

سایمون سینک، نویسنده، مشاور و سخنران انگیزشی آمریکایی، زاده‌ی سال 1973 میلادی در شهر ویمبلدون انگلستان است. او که فارغ‌التحصیل رشته‌ی انسان‌شناسی از دانشگاه برندایس بوده، برای مدتی به تحصیل رشته‌ی حقوق در دانشگاه لندن پرداخته است. سایمون با مهاجرت به شهر نیویورک، برای مدتی مشغول به کار در آژانس‌های مختلف بازاریابی شد و پس از مدتی هم شرکت خودش را با نام «شرکای سینک» تاسیس کرد.

او تاکنون 5 کتاب نوشته است که شامل «با چرا شروع کنید»، «رهبران آخر غذا می‌خورند»، «چرایی خود را پیدا کنید»، «با یکدیگر بهتر است» و «بازی نامحدود» می‌شود؛ برخی از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال ‌استریت ژورنال بوده‌اند. سایمون سینک همچینن به عنوان سخنران انگیزشی، در سازمان ملل و ویدوهای تد، اجرا داشته است. او هم‌اکنون از اعضای دانشگاه کلمبیا و اندیشکده‌ی رند است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بازی نامحدود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.