جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال
کشور مبدا
تعداد صفحات
312 صفحه
شابک
9786004613385
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
933
این کتاب در یک نگاه

کتاب «برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال» با نام The Bullet Journal Method به قلم رایدر کارول در سال ۲۰۱۵ نوشته و منتشر شده است و در ایران نیز توسط انتشارات کوله‌پشتی و با ترجمه‌ی بسیار خوب خانم زهرا نجاری به چاپ رسید. بولت ژورنال در واقع یک نوع سبک زندگی است که به وسیله‌ی آن انسان‌ها می‌توانند به راحتی برنامه‌ریزی کنند، زمان خود را مدیریت کنند، به اهداف بیشتری دست پیدا کنند و به طور کلی بهتر زندگی کردن را بیاموزند و بهتر زندگی کنند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

کتاب «برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال» یک روش و دفتر برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌ شده نیست، بلکه به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، برای هر فرد با هر شغل و هر جایگاهی متفاوت و خاص است و به شما یاد می‌دهد چگونه براساس بولت ژورنال برای زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید. این کتاب شامل پنج بخش است که عناوین این بخش‌ها به ترتیب شامل آماده‌سازی (خالی کردن ذهن از افکار اضافی)، سیستم (وظاف، رویدادها و بولت‌ها)، عمل (شروع کردن، قدم‌های کوچک، شکرگزاری)، هنر (طراحی، برنامه‌ریزی، شخصی‌سازی) و بخش آخر نیز با عنوان پایان (روش صحیح استفاده از بولت ژورنال) کتاب را تمام می‌کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب برنامه‌زیری به روش بولت ژورنال چیست؟

سمانه راجع‌به تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌گوید: «این کتاب به صورت منظم و اصولی، در کنار توضیح روش و چگونگی کارکرد دفتر، به فلسفه هم پرداخته است. استفاده از روش‌های این کتاب باعث می‌شود که بحران‌های فلسفی زندگی، دلایل شکست‌ها و اندوه و رنج‌ها و علایق و استعدادها رو بفهمیم و به خودشناسی و در ادامه به خودسازی ما کمک می‌کند. در واقع این متد، یک ابزار است، ابزاری که علاوه بر برنامه‌ریزی معمولی برای کارها، می‌تواند ابزاری برای آینده‌ی شما باشد. بولت ژورنال حرف عجیب و غیرعادی و خارق العاده‌ای را مطرح نمی‌کند، بلکه به صورت ساختاریافته و منظم همه‌ی راه‌ها و روش‌هایی که به صورت پراکنده و ناقص به ما کمک می‌کردند را جمع‌آوری کرده و در نهایت یک مجموعه شسته‌رفته اما قابل توسعه و شخصی سازی شده به شما ارائه می‌دهد که حتی می‌توانید مطابق با نیاز خودتان، آن را بهینه کنید و خبر خوش اینکه برای این کار فقط به یک خودکار و یک دفتر نیاز دارید و سواد نوشتن و توانایی کشیدن یک خط صاف که از هر کسی برمی‌آید.
این کتاب تقریبا همه چیزهایی که برای شروع لازم دارید را به شما می‌گوید و همان بار اول می‌توانید گام به گام مطابق نظر نویسنده پیش روید و با اتمام کتاب، دفتر برنامه‌ریزی شما نیز آماده می‌شود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که به روش با دست نوشتن به جای کار با وسایل دیجیتالی می‌پردازد را در زیر می‌خوانیم: «ما با متعهد شدن به کاغذ، زندگی را در افکارمان استنشاق می‌کنیم. ابزارهای محدودی مانند کلمات، تصاویر و یادداشت‌ها وجود دارند که می‌توانند به وسیلۀ نوک یک قلم، جهان‌های درون و بیرون را به یکدیگر متصل کنند. در دنیایی که به سمت حذف ماهیت فیزیکی اطلاعات حرکت می‌کند، شاید روشی که نگارش به روش قدیمی را می‌طلبد، پس‌رفت به نظر برسد. ولی مطالعاتی در حال انجام است که کاربردی بودن با دست نوشتن را در دنیای دیجیتال نشان می‌دهد.»

پاراگرافی دیگر از کتاب که در شبکه‌های مجازی بازخورد زیادی داشت را در زیر می‌خوانیم: «اگر از زندگی خود راضی نیستید، از خود بپرسید فردا چه‌کار کوچکی می‌توانم انجام دهم که شرایطم را کمی بهتر کند؟ شاید جواب سؤالتان زنگ‌زدن به دوستتان باشد، شاید چند دقیقه زودتر راه افتادن به‌سمت محل کارتان باشد تا با گذشتن از یک مسیر زیبا روزتان را بسازید، شاید هم جمع‌کردن لباس‌هایتان از روی مبل. ما به‌دنبال پیروزی هستیم، هرچقدر هم که کوچک باشد. انتظارتان را از خودتان آن‌قدر پایین بیاورید که واقعاً انجامش دهید و آن را در بولت ژورنالتان به‌عنوان یک وظیفه ثبت کنید.»

توضیح کاملی و مختصری راجع به بولت ژورنال را در پاراگراف زیر بخوانید: «روش بولت ژورنال از دو بخش تشکیل شده است: سیستم و عملکرد. ابتدا با سیستم آشنا می‌شویم تا یاد بگیریم چطور دفترمان را به یک‌ ابزار ساماندهی قدرتمند تبدیل کنیم. سپس عملکرد را بررسی خواهیم کرد. عملکرد در حقیقت ادغام سنت‌های گوناگونی است که چگونگی یک‌ زندگی قصدآگاه(زندگی‌ای که هم‌ هدفمند و هم پربار است) را تعریف می‌کنند. روش بولت ژورنال نتیجه‌ی تلاش من برای ترجمه‌ی این دانش به یک عملکرد متمرکز است، یعنی یک‌ سیستم آنالوگ برای عصر دیجیتال. این روش به شما کمک می‌کند گذشته را ردیابی و حال را طوری ساماندهی کنید که بتوانید آینده‌ی خود را طراحی کنید.»

درباره‌ نویسنده کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

رایدر کارول متولد سال ۱۹۸۱ در بروکلین نیویورک است و مخترع روش برنامه‌ریزی و مدیریت زمان بولت ژورنال است. او یک طراح محصولات دیجیتالی است که در آمریکا فعالیت می‌کند و با شرکت‌هایی مثل آدیداس، آی بی ام و سیسکو و ... همکاری داشته است.

رایدر کارول که به گفته‌ی خودش اختلال تمرکز و بیش‌فعالی داشته و نمی‌توانست فکرش را روی یک موضوع متمرکز کند و از تعدد برگه‌ها و یادداشت‌ها و لیست‌هایی که داشت کلافه و ناراضی بود، پس از سال‌ها آزمایش و خطا، به ایده‌ی جالبی دست پیدا کرد و در دوران دبیرستان روشی به نام بولت ژورنال برای خودش ابداع کرد و بعدها به دوستانش نیز این روش را آموزش داد و نهایتا تبدیل به کتاب «برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال» شد که در حال حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «برنامه ریزی به روش بولت ژورنال»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.