جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شادترین کودک محله

قیمت:
375,000 تومان
مشخصات کتاب شادترین کودک محله
کشور مبدا
تعداد صفحات
404 صفحه
شابک
9789647822657
سال خلق اثر
2005
سال انتشار
2005
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
35
این کتاب در یک نگاه

کتاب شادترین کودک محله را هاروی کرپ نوشته است. این کتاب به مسیر رشد یک کودک نوپا و وظایفی که پدرومادر او دارند می‌پردازد و معتقد است که والدینی که شاد نیستند، قاعدتا نمی‌توانند فرزندانی شاد تربیت کنند، چون خودشان هم قبلا کودکانی بودند که توسط والدینی غمگین تربیت شده‌اند و این مسیر تکرار خواهد شد.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «شادترین کودک محله»

خلاصه کتاب شادترین کودک محله

این کتاب در واقع روانشناسی تربیت کودکان نوپا و نوزادان ۹ماه تا ۴سال است که در چهار بخش به علت رفتار کودکان نوپا و اینکه چرا تحمل ‌آنها برای والدین دشوار است، اصول برقراری ارتباط با نوزادان، اصول رفتاری برای تقویت رفتارهای خوب و اجتناب از رفتارهای آزاردهنده می‌پردازد. علاوه بر مطالبی که گفته شد، اگر می‌خواهید بدانید نوزادتان را چگونه به راحتی بخوابانید، یا اینکه بدانید دلیل دل‌درد نوزادتان چیست یا اینکه چرا کودکتان مدام گریه می‌کند پس حتما خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بهترین زمان عملی کردن راهکارهای این کتاب، زمانی است که فرزندتان 9ماهه هست و می‌توانید تا 4 سالگی‌اش را با این کتاب سپری کنید. 

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب شادترین کودک محله چیست؟

فاطمه تجربه‌ی خودش از مطالعه‌‌ی کتاب را اینگونه بیان می‌کند: «من این کتاب را به توصیه مادرانی تهیه کردم که آن را خوانده بودند و راهکارهایش را به صورت عملی اجرا کرده بودند و نتایج فوق‌العاده‌ای گرفتند و من نیز در حال حاضر جزو همان مادران هستم و حواندن این کتاب را به تمام مادران و پدرانی که آینده‌ی فرزندانشان برایشان بسیار اهمیت دارد و می‌خواهند از همان نوزادی، یک تربیت درست و اصولی را به کار ببرند توصیه می‌کنم. زبان این کتاب بسیار شیوا و روان است و لذت خواندنش را چندبرابر می‌کند. یکی از خوشایندترین مواردی که در این کتاب دیده می‌شود این است که از همان ابتدا شما را راهنمایی می‌کند و مرحله و به مرحله همراه با رشد کودک، همراه شماست و شما کاملا این همراهی را حس خواهید کرد که حس واقعا عالی و خوبی است»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

بخشی از کتاب را در زیر می‌خوانیم که نحوه‌ی رفتار با کودکان را شرح می‌دهد: «با کودک نوپای تان مثل یک سفیرکبیر رفتار کنید می دانم احتمالا چه فکری می‌کنید: سفیر کبیر؟ این دیگه چه صیغه‌ایه؟ خوب، حتما می دانید وظیفه یک سفیر کبیر چیست، مگر نه؟ آنها به کشورهای خارجی سفر می‌کنند و از طریق توجهات ویژه رابطه خوبی با آن کشورها برقرار می‌کنند. آنها به دیگر کشورها مساعدت می‌رسانند، مهمانی می‌دهند و برای دیگران ارزش و احترام قائل هستند. اما هیچ وقت در برابر کسی کوتاه نمی‌آیند. در هنگام بروز یک اختلاف جدی، محکم می‌ایستند و از موضع خود پاین نمی‌آیند و قاطعانه می‌گویند: «کشور من با این موضوع کنار نخواهد آمد.» ما نیز به عنوان پدر و مادری که نقش سفیر را بازی می‌کند، دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم. از طریق نشان دادن توجهات خاص رابطه خوبی با بچه هایمان برقرار می‌کنیم. ما پدر و مادرها تا عمر داریم به فرزندمان توجه می‌کنیم. هر از گاهی نیاز داریم که قاطعانه ایستاده و از موضع خود پایین نیاییم، محدودیتهای خاصی قائل شویم و آنها را به مرحله اجرا درآوریم.» پاراگرافی از کتاب که جهان را از دید یک کودک و نوزاد توصیف می‌کند را در زیر می‌خوانیم: «هیچ چیز مانند بچه ای یک، دو و یا سه ساله به شما کمک نمی‌کند که جهان را به شیوه‌هایی جدید و عجیب ببینید: حشرات در چمنزار، شکل مختلف ابرها، قصرهایی بر روی یک توده شن و ماسه و هزاران مورد دیگر. نوپایان، سرشار از کنجکاوی، هیجان و فریبندگیِ وسوسه‌انگیزی هستند، امّا فراموش نکنید برای پروراندن کودکی شاد، باید تلاش کنید که صبر و شکیبایی، حس احترام و همکاری در او تقویت شود. باید به او بیاموزید که یک دوست و شنونده خوب باشد، اعتماد به نفس و خودباوری را در او پدید آورید و از جنبه‌ی احساسی هم کودک خوب و سالمی پرورش دهید.»

یکی از پاراگراف‌های کتاب که در شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی داشته را با هم می‌خوانیم: «افرادی که امروزه نیاز مبرم به شرکت‌ در کلاس‌های کنترل خشم و عصبانیت دارند و یا افرادی که به شکلی بیمارگونه، نیازمند توجه و مهر دیگران هستند و برای کسبِ امنیتِ نداشته، همواره باید مرکز توجه باشند، اگر در چهار یا پنج سال ابتدای زندگی، احساسات و نیازهای عاطفی‌شان درک شده و مورد پذیرش قرار می‌گرفت، احساس بهتری نسبت به خود پیدا می‌کردند و با اعتماد به نفس بیشتری رشد می‌یافتند و در نتیجه از بُعد روانی، والدین سالم‌تری بودند، کودکانِ شادابی پرورش می‌دادند و در نهایت، جامعه‌ی سالم‌تری را بنا می‌کردند.»

درباره‌ی نویسنده کتاب شادترین کودک محله

هاروی کرپ در سال ۱۹۵۱ در آمریکا زاده شد. او نویسنده، پزشک متخصص اطفال، استادیار دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و عضو آکادمی متخصصین اطفال آمریکا است. کتاب‌های کرپ به تکنیک‌هایش در رابطه با آرام کردن نوزادان و روش‌های تربیت درست و صحیح فرزندان از سنین کم می‌پردازد و مخاطبین بسیاری دارد که راهکارهای او را اجرا کرده‌اند و نتایج خوبی به دست آورده‌اند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شادترین کودک محله»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.