جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زندگی مشترک جرات می خواهد

قیمت:
190,000 تومان
مشخصات کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد
کشور مبدا
تعداد صفحات
312 صفحه
شابک
9786009969739
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

کتاب «زندگی مشترک جرات می‌خواهد» (Oser la vie à deux) نوشته‌ی فردریک فانژه روان‌درمانگر  فرانسوی است. او این کتاب را بر اساس تجربیات بالینی خود که در مدت بیش از سی سال در جلسات مشاوره و زوج‌درمانی به دست آورده، نوشته است. فردریک فانژه در این کتاب تنها به مسائل مربوط به زندگی مشترک نمی‌پردازد، بلکه روابطِ پیش از ازدواج را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. «زندگی مشترک جرات می‌خواهد» از مجموعه کتاب‌های زندگی بهتر است که با ترجمه‌ی محیا احمدی‌پور  و توسط نشر شمعدونی منتشر  شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد

فردریک فانژه معتقد است برای داشتن یک رابطه‌ی پایدار در زندگی مشترک، هر یک از زوج‌ها باید دارای استقلال فردی باشند و دیگری را آن‌گونه که هست، بپذیرند. فانژه هر رابطه را متشکل از سه بُعد می‌داند: تو، من و زندگی مشترک‌ ما. او برای بیان این مفهوم، الگوی 1+1=3 را ارائه داده است و داشتن یک رابطه‌ی غنی را مستلزم رسیدگی به هر سه بُعد می‌داند. او در این کتاب درک بهتری از سلامتی ذهن و جسم ارائه می‌دهد و به زوج‌ها کمک می‌کند مشکلاتشان را به‌وسیله‌ی گفت‌و‌گوی موثر حل کنند. همچنین تمریناتی برای افزایش اعتماد‌به‌نفس در فصول آخر کتاب وجود دارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد چیست؟

شمیرانی از کاربران سایتِ کتابخوانیِ «گودریدز» نوشته است: «یکی از بهترین کتاب‌هایی که در حوزه‌ی روابط بین فردی و به خصوص ازدواج خواندم بود. خواندنش را به‌شدت پیشنهاد می‌کنم. متنِ خیلی روانی دارد، مطالب قابل لمس است و می‌تواند به رابطه‌ی شما و یا حتی شروع یک رابطه‌ی تازه کمک زیادی بکند.»

سجاد نیز از دیگر خوانندگان کتاب است که در سایت «گودریدز» نظرش را عنوان نموده: «راز زندگی‌های زناشویی خوشبخت چیست؟ تفاوت‌ها چه نقشی در زندگی دارند؟ آیا عشق پس از مدتی سرد می‌شود و دوران سیاه اختلاف و نزاع فرا می‌رسد؟ آیا می‌توانیم در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم؟ این سوالات در ذهن تمام انسان‌ها همیشه بوده و هست. فردریک فانژه در این کتاب به‌طور کامل به تمام مشغله‌های ذهنی ما در رابطه با ازدواج و شروع یک رابطه پاسخ داده و توضیح داده که چگونه در زندگی مشترکمان خوشبخت باشیم. این کتاب هم به زوج‌هایی که زیر یک سقف زندگی می‌کنند کمک می‌کند و هم به کسانی که قصد تشکیل زندگی مشترک را دارند.»

کاربر دیگری از این سایت، نظرش درباره‌ی کتابِ «زندگی مشترک جرات می‌خواهد» را چنین نوشته است: «کل کتاب بر محور یک الگو می‌چرخد: الگوی ۳=۱+۱. به این معنی که در هر رابطه‌ای هر شخص یک ۱ دارد که در واقع نیازها، علایق و باورهای شخصی‌ اوست؛ و طرف‌ مقابل هم ۱ خودش را دارد. حالا ۳ چیست؟ این ۳ وقتی اتفاق می‌افتد که طرفین، علاوه بر "یک" خودشان، به مقدارِ 0.5 رشد می‌کنند و به این صورت بین دو نفر یک رابطه‌ی سالم شکل می‌گیرد. در فصل‌های مختلف به‌وسیله‌ی مثال توضیح داده شده که وقتی این الگو در رابطه‌ای نباشد، چه اشکالاتی به ‌وجود می‌آید و راه‌حلش چیست.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب، دغدغه‌های فراوانِ یک زندگی معمولی، که گاهی ما را اسیر روزمرگی می‌کنند و از پرداختن به رابطه‌ی دونفره‌مان باز می‌دارند، توصیف شده است: «همه‌ی ما مشغله‌های فراوانی داریم، روزها طولانی و پردغدغه هستند، ما مدام می‌دویم و می‌دویم، زیرا وظایف بسیاری بر عهده ما هستند؛ مثلا مراقبت از فرزندان را در نظر بگیرید، باید پوشک آن‌ها را عوض کنید، به آن‌ها غذا بدهید و مراقبشان باشید. وقتی بزرگ‌تر می‌شوند، باز هم باید به کارهای آن‌ها رسیدگی کنید. در مجموع، مسیری طولانی در پیش است؛ مانند رسیدگی به تحصیلاتشان. در حوزه کاری نیز باید شغل حرفه‌ای خود را انتخاب کنند. ما هم باید در این دوره حضور داشته باشیم و به آن‌ها کمک کنیم. همچنین در این مرحله، زن و شوهر با سایر دوستان متاهلشان نیز ارتباط برقرار می‌کنند تا درباره‌ی مشکلاتی که میان آن‌ها مشترک است، صحبت کنند.

در واقع مسئله، به عهده گرفتن همه‌چیز به‌صورت هم‌زمان است. پس از مرحله‌ی شیفتگی، زن و شوهر که کمی خود را محدود کرده بودند، اجتماعی‌تر می‌شوند و بیشتر تمایل دارند با افراد هم‌سن خودشان که سبک زندگی مشابهی نیز دارند، ارتباط برقرار کنند. انجام تمام کارها به صورت هم‌زمان، بسیار دشوار است. از سوی دیگر، زندگی زناشویی بسیار پرمشغله، می‌تواند در معرض خطر قرار بگیرد...خود را بیش از حد غرق کار می‌کنیم. زنان فرازمینی، زنان پرمشغله‌ا‌ی هستند: مدام در حال رقابت  هستند، مادرانی کامل و همسرانی جذاب هستند، اغلب به روابط شهوانی با همسرشان علاقه‌مندند؛ حتی اگر پس از یک روز کاری شلوغ بسیار خسته باشند...این چالشی مقدس است. بسیاری از مردم از استرس‌های بیش‌از‌حد روزمره شکایت می‌کنند، آن‌ها حتی فرصت نفس کشیدن هم ندارند و نمی‌توانند دوباره خودشان را بیابند.»

درباره نویسنده کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

فردریک فانژه (Frédéric Fanget) استاد دانشگاه و روان‌شناس در فرانسه بوده و تاکنون بیش از 200 کارگاه مختلف خودشناسی و روان‌شناسی برگزار کرده است. او در سال 1955 در شهر لیون به ‌دنیا آمد، مقطع  کارشناسی را در رشته‌ی عصب‌شناسی به پایان رساند و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی روانشناسی دریافت نمود. سپس به روان‌درمانگری و مشاوره در خصوص روابط زوج‌ها مشغول شد. فردریک فانژه به عنوان استاد در دانشگاه لیون، بلژیک و سوئیس تدریس نموده و همچنین در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون شرکت داشته است.

در سال 2013، او در یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی‌اش به نام مجله‌ی سلامتی، به‌ عنوان کارشناس درمانی مطالبی را در مورد کمبود اعتماد‌به‌نفس و رفع اضطراب ارائه ‌داد. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «جرات داشته باش» و کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زندگی مشترک جرات می خواهد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.