جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سرزمین موعود

قیمت:
420,000 تومان
مشخصات کتاب سرزمین موعود
کشور مبدا
تعداد صفحات
1060 صفحه
شابک
9786227585193
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب سرزمین موعود توسط باراک اوباما –چهل‌وچهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل- نوشته و در سال 2020 میلادی منتشر شده است. کتاب سرزمین موعود پس از انتشار به‌شدت مورد استقبال منتقدان و رسانه‌ها قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که نام آن در لیست برترین‌ کتاب‌های سال در رسانه‌های گاردین، واشنگتن پست و نیویورک تایمز آمده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سرزمین موعود

کتاب سرزمین موعود توسط باراک اوباما –چهل‌وچهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل- نوشته و در سال 2020 میلادی منتشر شده است. کتاب سرزمین موعود پس از انتشار به‌شدت مورد استقبال منتقدان و رسانه‌ها قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که نام آن در لیست برترین‌ کتاب‌های سال در رسانه‌های گاردین، واشنگتن پست و نیویورک تایمز آمده است. این کتاب فروش بسیار خوبی هم داشته است. طبق گزارش‌های منتشرشده سه میلیون نسخه از کتاب سرزمین موعود در ماه اول عرضه به فروش رسیده است. این ارقام حتی از آمار فروش کتاب «شدن» نوشته‌ی مشیل اوباما، همسر اوباما، نیز فراتر رفته است و طبق پیش‌بینی‌ها سرزمین موعود احتمالا به پرفروش‌ترین کتاب خاطرات یک رئیس جمهور تبدیل خواهد شد. این کتاب به بیش از 24 زبان مختلف دنیا از جمله عربی، آلمانی، فرانسوی، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، یونانی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی و کره‌ای ترجمه شده است. باراک اوباما در کتاب سرزمین موعود به بازگویی ماجرای زندگی مرد جوانی می‌پردازد که از جست‌وجوی هویت خود شروع کرد و در نهایت به رهبری جهان آزاد رسید. او به بیان خاطرات شخصی خود در دوران تحصیل علوم سیاسی و همین‌طور دور اول ریاست جمهوری خویش پرداخته است؛ دوره‌ای که طی آن شاهد تغییرات گسترده و غوغای بزرگی در صحن جهانی بودیم. اوباما ما را به سفری جذاب در زندگی‌اش می‌برد و از روز‌های گوناگونش برایمان می‌گوید؛ از اولین روزی که یک آرمان سیاسی در ذهنش ریشه دواند تا شبی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسید. او درباره‌ی فرصت‌ها و محدودیت‌های قدرت ریاست جمهوری به ما می‌گوید و نحوه‌ی کارکرد سیاست‌های حزبی و دیپلماسی بین‌المللی را توضیح می‌دهد. در سرزمین موعود، مقصدهای ما کاخ سفید و دفتر بیضی‌شکل آن، مسکو، قاهره، پکن و فراتر از آن است. این کتاب دریچه‌ای به ذهن اوباما خواهد بود و ما همراه او به سیاحتی ذهنی در موقعیت‌های دشوارش می‌رویم؛ موقعیت‌هایی از قبیل زمان چینش کابینه، مواجه با بحران مالی سال 2008، روبه‌رو شدن با ولادیمر پوتین، جدل با فرماندهان نظامی جنگ افغانستان، اصلاحات وال استریت، تلاش برای بیمه درمانی همگانی و رهبری عملیات‌های ضدتروریستی علیه اسامه‌بن‌لادن. کتاب سرزمین موعود بر اصلی استوار بوده که اوباما به شدت به آن معتقد است: «دموکراسی هدیه‌ای از درگاه بهشت نیست، بلکه بر پایه همدلی و درک مشترک بنا شده است که آن را با یکدیگر و با تلاش روزانه می‌سازیم.»

افراد معروف و انتشاراتی‌ها چه نظری درباره‌ی کتاب سرزمین موعود دارند؟

«اوباما به همان اندازه که از او تعریف می‌شود، نویسنده‌ی خوبی است. خواندن جمله‌ی به جمله‌ی کتاب سرزمین موعود لذت‌بخش بوده، چراکه نثر اوباما بسیار جذاب است و جزئیات ریز و درشتی دارد که همگی‌ آن‌ها کاملا واضح و روشن بیان شده‌اند. ‌ادامه‌ی داستان زندگی او در جلد دوم آمده است اما اوباما در همین کتاب هم نقطه‌‌ی عطف تاریخ آمریکا را به تصویر کشیده و نوشته که آمریکا چگونه تغییر کرده؛ درحالی‌که همچنان دست‌نخورده باقی مانده است!» این متنی بود که انگزی آدیچی، نویسنده‌ی نیجریه‌ای کتاب نیمی از یک خورشید زرد، در نقد سرزمین موعود برای روزنامه‌ی نیویورک تایمز نوشته است. مجله‌ی تایم نیز در نقد خود درباره‌ی کتاب بیان کرده است: «اوباما می‌داند که چگونه یک داستان خوب بگوید. این کتاب دریچه‌ای به ذهن او در حساس‌ترین لحظات ریاست جمهوری‌اش باز کرده که نشان می‌دهد او تا چه حد خردورز است. سرزمین موعود خاطرنشان می‌سازد که اوباما دوران کاری‌اش را با بشارت دادن گذرانده است.» گری یانج، نویسنده‌ی اهل بریتانیا و سردبیر سابق مجله‌ی گاردین، درباره‌ی کتاب گفته است: «سرزمین موعود به‌عنوان یک کتاب در حوزه‌ی ادبیات سیاسی، اثری تحسین‌برانگیز بوده و نشان می‌دهد که اوباما یک نویسنده‌ی بااستعداد است.» سایر دبیران گاردین از جمله پیتر کنراد و جولین بورگر نیز در نقد کتاب آن را تمجید کرده‌اند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب سرزمین موعود چیست؟

«با توجه به این‌که کتاب حجم زیادی دارد، شاید در نگاه اول افراد زیادی از خواندن آن صرف نظر کنند. توصیه من این بوده که برای خواندن آن زمان بگذارید و خواهید یافت که چه کتاب مفیدی است. سرزمین موعود به شما این امکان را می‌دهد تا مانند باراک اوباما درک کنید که ریاست جمهوری قدرتمندترین کشور جهان آزاد چه حسی دارد. البته که این حس سراسر خوبی و لذت نیست، چراکه ریاست جمهوری مانند یک شمشیر دو لبه است؛ هم مزایای خاص خود را دارد و هم ایراداتی که قابل چشم‌پوشی نیست. با وجود آن‌که انتظارات ما از یک رئیس جمهور واقعی نیست و توقع داریم او فردی کاملا عالی و بدون مشکل باشد، اما اوباما در این کتاب دست به یک ریسک بزرگ زده و تلاش کرده است تا صادقانه با مخاطب سخن بگوید؛ بدون این‌که جانبداری کند یا خود را عاری از خطا جلوه بدهد. او از سرگذشت خانواده‌اش و مشکلات ناشی از نژادپرستی ساختاری در ایالات متحده می‌گوید اما در عین حال توضیح می‌دهد که چگونه اجازه نداده است تا این مشکلات مانعی بر سر راه او برای دست یافتن به آرزوهایش شود. البته که آرزوهای اوباما به‌گفته‌ی خودش برای منافع شخصی‌اش نبوده بلکه او می‌خواسته منبع الهامی برای همه کودکان، نوجوانان و جوانان رنگین‌پوستی باشد که نژادپرستی ساختاری را محدودیتی برای خود تلقی می‌کنند. علاوه بر این، ماجراهای کمپین انتخاباتی او نیز در کتاب آمده است که در نوع خود بسیار جالب، آموزنده و گاها خنده‌دار است! در کل این کتاب مانند سفری است که از دورانی که اوباما در هاوایی زندگی‌ می‌کرد شروع و به دوره‌ی اول ریاست جمهوری‌اش ختم می‌شود و حقیقتا بسیار جذاب و دل‌نشین است.» محمدجواد فرج‌الهی نظرش را درباره‌ی کتاب این‌گونه بیان کرده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اوباما در ابتدا اصلا دوست نداشته است که وارد بازی‌های سیاسی شود؛ همان‌طور که در کتاب گفته است: «هرچه درباره سیاست‌مداران می‌دیدم یا می‌شنیدم، مشکوک به نظر می‌رسید: موهای کوتاه و بیش‌ازحد مرتب، پوزخندهای مرموز، بیانات مبتذل یا خودفروشانه در تلویزیون؛ درحالی‌که پشت پرده، منافع شرکت‌ها و نهادهای مالی را به پیش می‌بردند. همه‌شان را بازیگران یک بازی متقلبانه می‌دانستم و اصلاً دلم نمی‌خواست بخشی از این بازی باشم.» او درباره‌ی دموکراسی و مفهوم آن مطالب زیادی نوشته است؛ چنانچه در بخشی از کتاب آمده است: «... دموکراسی نه به‌منزله هدیه‌ای از بالا یا تقسیم غنائم بین گروه‌های ذی‌نفع، بلکه دموکراسی‌ای که از حاصل عمل همگان به دست آید. نتیجه چنین دموکراسی‌ای نه‌فقط تغییر وضعیت مادی زندگی، بلکه حس کرامت افراد و جوامع بود و پیوندی بین آنانی که زمانی جدا از یکدیگر به نظر می‌رسیدند.» مطالب جالب دیگری هم در کتاب آمده؛ مثلا با وجود این‌که اوباما الگوی میلیون‌ها انسان است، چه کسانی الگوی خودش هستند؟ به این بخش از کتاب توجه کنید: «بیش از همه، رهبران جوان جنبش حقوق مدنی برایم الهام‌بخش بودند، نه‌فقط دکتر کینگ بلکه جان لوییس و باب موزس، فنی لو هامر و دیان نش. من در تلاش‌های قهرمانانه ایشان امکان عمل به ارزش‌هایی را می‌دیدم که مادرم به من آموخته بود؛ این‌که چگونه می‌توان نه با پایین نگه داشتن دیگران، بلکه با بالا بردن‌شان، قدرت به دست آورد.»

درباره نویسنده کتاب سرزمین موعود

کتاب سرزمین موعود قرار بود طبق سنت و عرف سیاسی رایج در آمریکا، بعد از ترک کاخ سفید توسط باراک اوباما نوشته شود. طبق سنت رایج هر رئیس جمهور آمریکا پس از اتمام دوره‌ی ریاستش و با فراغت از کار، شروع به نوشتن یک زندگی‌نامه یا خاطره‌نامه‌ی سیاسی می‌کند. اوباما در ابتدا تصور می‌کرد که کار نوشتن کتاب حداکثر یک سال طول بکشد و آن را در 500 صفحه خواهد نوشت. اما محتوای زیاد کتاب موجب شد که کار نوشتن آن سه سال طول بکشد و تعداد صفحات آن به بیش از 700 صفحه برسد. از سایر کتاب‌های مشهور اوباما می‌توان به «جسارت امید» و «رویاهای پدرم» اشاره کرد.
برای مشاهده رمان‌های روز دنیا، به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سرزمین موعود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.