جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سرزمین موعود

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب سرزمین موعود
کشور مبدا
تعداد صفحات
905 صفحه
شابک
9789651427220
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب سرزمین موعود با عنوان انگلیسی «A Promised Land» به قلم باراک اوباما، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2020 و در صدر پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است. محمد معماریان سرزمین موعود را به فارسی برگردانده و نشر امیرکبیر آن را به چاپ رسانده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سرزمین موعود

کتاب سرزمین موعود با عنوان انگلیسی «A Promised Land» به قلم باراک اوباما، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2020 و در صدر پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است. محمد معماریان سرزمین موعود را به فارسی برگردانده و نشر امیرکبیر آن را به چاپ رسانده است. سرزمین موعود شرح خاطرات باراک اوباما است. در این کتاب با این سیاستمدار معروف و رئیس‌جمهور سابق آمریکا همراه می‌شویم و او از تمام فراز و فرودها، چالش‌ها، سختی‌های 8 سال ریاست‌جمهوری برایمان می‌گوید. او در این کتاب نثری شیوا، رمان و خواندنی دارد و کمی چاشنی طنز به برخی قسمت‌های روایت خود اضافه کرده است. همین موضوع باعث شده تا مخاطب تا آخرین صفحه همراه او باشد. علاوه بر این، او به بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود درباره‌ی اجتماع، سیاست و... می‌پردازد. استقبال‌ها و نقدهای مثبت از این کتاب به حدی بوده که اوباما وعد‌ی نوشتن جلد دوم این کتاب را به مخاطبان خود داده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب سرزمین موعود چیست؟

آنجلا.م، یکی از شهروندان آمریکایی، در سایت گودریدز نوشته است: «انتظارات ما از مقامات منتخب همیشه چندان واقع‌بینانه نیست. ما هرگز رئیس‌جمهور یا مقام سیاسی کاملی نداشتیم و نخواهیم داشت. اما ویژگی‌های خاصی وجود دارد که به عقیده‌ی من ضروری هستند. هوش، احترام به مقام و مهم‌تر از آن احترام به دموکراسی ما، احساس مسئولیت قوی برای حفاظت از ملت و شهروندان آن، مهارت‌های رهبری که افراد واجد شرایط را در دولت گرد هم می‌آورد و تشخیص این که ما باید نقش خود را ایفا کنیم. باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، یک رئیس‌جمهور کامل نبود، اما من معتقدم که او همه‌ی این چیزهایی را که من در یک رئیس جمهور انتظار دارم داشت و اکنون که این اثر را خواندم، عقیده دارم خواندن کتاب او می‌تواند بینش عمیقی به شما بدهد.» سم نظر خود را این‌طور انعکاس داده است: «بگذارید صادق باشم. در این مورد واقعا تفاوت چندانی ندارد که در مورد باراک اوباما چه نظری دارید، مهم این است که این مرد می‌تواند بنویسد و این را در سایر کتاب‌هایی که نوشته نیز نشان داده است‌. توصیفات زیبایی از پیاده‌روی در کنار تفرجگاه از محل اقامت کاخ سفید تا وست وینگ، باغ رز، دفتر بیضی شکل، توصیفات صمیمی از زندگی خانوادگی او، عشق او به همسر و دخترانش و همچنین عشق او به مادر و مادربزرگ فوت‌شده‌اش در این اثر وجود دارد که شما قطعا جذب آن خواهید شد.» نظر یک خواننده‌ی ایرانی به نام محسن را درباره‌ی کتاب می‌خوانیم: «یک کتاب فوق‌العاده خواندنی و جذاب. من تعاریف بسیاری از کتاب سرزمین موعود شنیده بودم و پس از این که اثر «شدن» نوشته‌ی خانم میشل اوباما را به پایان رساندم، به سراغ آن رفتم. زندگی‌نامه‌ی صریح و صمیمی یکی از بزرگ‌ترین رهبران دنیا. نوشته‌های او سرشار از آگاهی‌های سیاسی است و می‌تواند برای افراد علاقه‌مند بسیار مفید واقع شود. من از مطالعه‌ی آن بسیار راضی هستم. لطفاً این کتاب را با ذهن باز نسبت به نویسنده بخوانید. به کسانی که از خواندن کتاب «شدن» لذت بردند، این اثر را توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «از میان تمام اتاق‌ها و سالن‌ها و نقاط تاریخی کاخ‌سفید، رواق غربی را بیش از همه دوست داشتم. این رواق روباز، هشت سال تمام، مسیر پیاده‌‌روی یک دقیقه‌‌ای من از خانه به محل کار بود. در این راهرو هر روز می‌توانستم وزش باد سرد زمستانی یا هرم داغ تابستان را روی صورتم حس کنم. در آنجا افکارم را قبل از شروع ملاقات‌های بعدی سروسامان می‌دادم، استدلال‌هایم را برای اعضای بدبین کنگره و هیئت انتخاب‌کنندگان آماده می‌کردم و عزمم را جزم می‌کردم تا از پس تصمیم‌گیری‌ها و بحران‌های پیش رو بربیایم. در اولین روزهای کاخ‌سفید، دفاتر اجرایی و اقامتگاه خانواده، همه در یک ساختمان قرار داشت و رواق غربی چیزی جز مسیری به‌سمت اسطبل اسب‌ها نبود؛ اما وقتی تئودور روزولت به ریاست‌جمهوری رسید، باور داشت یک ساختمان به‌‌تنهایی نمی‌تواند کارکنانی مدرن و شش کودک پرسر‌‌و‌‌صدا در خود جا دهد و درعین‌حال سلامت عقل او را تأمین کند. از همین رو، دستور ساخت قسمت‌هایی را داد که امروزه به‌ اسم بال غربی و دفتر بیضی می‌شناسیم. در طول دهه‌های بعدی و رئیس‌‌جمهورهای پس از او، رواق به‌‌تدریج ظاهر کنونی خود را یافت: راهرویی که قسمت غربی و شرقی باغ رز را به یکدیگر متصل می‌کند، در شمال آن دیواری قطور و ساده با پنجره‌های گنبدی و در غرب ستون‌های سفیدی وجود دارد که مانند گاردی افتخاری امنیت رهگذران را تأمین می‌کند.» در قسمت دیگری از کتاب شگفت‌انگیز باراک اوباما می‌خوانیم: «مهم نیست چی به خودت بگویی، مهم نیست چقدر مطالعه کرده باشی، در چند جلسه‌ی توجیهی شرکت کنی یا چقدر سرباز باتجربه از دولت‌های قبلی برای خودت جذب کنی، هیچ چیز نمی‌تواند در هفته‌های اول حضور در کاخ سفید، شما را صد در صد آماده‌ کار بکند. همه چیز خیلی جدید، ناآشنا و پر از نظرات دیگران است. اکثریت منصوبین ارشد، حتی دبیران کابینه هفته‌ها یا ماه‌ها با تأیید شدن برای آغاز کار حقیقی یک دولت، فاصله داشتند. در سرتاسر کاخ سفید کارمندان این ور و آن ور می‌رفتند تا خودشان را سازگار کنند. نحوه‌ی کار با تلفن‌ها را یاد می‌گرفتیم، جای دستشویی‌ها را می‌شناختیم، کمدهای اداری را به اتاق اجرایی آیزنهاور (ای.ای.اُ. بی) می‌کشاندند. همه‌ی این کارها را در حالی انجام می‌دادیم که نمی‌خواستیم به طور کامل غرق بشویم. مثل این است که هر روز به دانشگاه می‌روی ولی فرقش این است که چندین و چند آدم میانسال به تو زل می‌زنند و می‌گویند باید قدرتمندترین ملت روی زمین را رهبری کنی.» «هفته‌ای چند بار بیرون می‌رفتم و سری به نگهبانان محوطه‌ی باغ رز می‌زدم. همه‌ی کارکنان باغ رز توسط سرویس امنیتی استخدام می‌شوند. اکثر آن‌ها مردهایی مسن با یونیفرم سبز و خاکی بودند. گاهی کلاهی همرنگ یونیفرم روی سرشان می‌گذاشتند تا از شر آفتاب در امان باشند یا کت بزرگی روی آن می‌پوشیدند تا سرما را کنار بزنند. اگر دیرم نمی‌شد، از گیاهانی که تازه کاشته بودند، تعریف می‌کردم، یا اوضاع و احوالی را که بعد از طوفان به وجود می‌آمد، جویا می‌شدم. آن‌ها هم با افتخار و غرور درباره‌ی کارشان توضیح می‌دادند.» بخش‌هایی از کتاب سرزمین موعود را خواندید.

درباره نویسنده کتاب سرزمین موعود

باراک اوباما اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکایی-آفریقایی در کشور آمریکاست که برای دو دوره‌ی متوالی در انتخابات پیروز شد. در سال 2009 جایزه‌ی صلح نوبل به او اهدا شد و او در مقام سوم بانفوذترین رهبران کشورها و انقلابیون قرار گرفت. کتاب «جسارت امید» و «رویاهایی از پدرم» نام دو کتاب پرفروش از اوست.
برای مشاهده رمان‌های روز دنیا،‌به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سرزمین موعود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.