جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مردی که دوباره مرد

قیمت:
215,000 تومان
مشخصات کتاب مردی که دوباره مرد
کشور مبدا
تعداد صفحات
484 صفحه
شابک
9786223080265
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه
این اثر یک قصه است. قصه‌ای جنایی که یک کمدین (ریچارد آزمن) آن را نوشته است و توانسته خوانندگان زیادی را جذب کتابش کند. «مردی که دوبار مرد» به عنوان دنباله‌ی داستان پرفروش انجمن قتل پنجشنبه‌ها منتشر شد و خیلی زود در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و ساندی تایمز قرار گرفت و نامزد جایزه ادگار هم شد. مردی که دوبار مرد، در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و انتشارات مختلفی در ایران آن را ترجمه کردند.
بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «مردی که دوباره مرد»

خلاصه کتاب مردی که دوباره مرد

داستان این کتاب این‌گونه است که یک مهمان غیرمنتظره که دوست قدیمی الیزابت است و یا شاید اگر بخواهیم بهتر بگوییم، چیزی بیشتر از یک دوست قدیمی، از راه می‌رسد و به کمک فوری نیاز دارد. او متهم شده که الماس‌هایی به ارزش چند میلیون دلار را از افرادی خطرناک دزدیده و حالا از آن‌ها فراری است. سپس با فرا رسیدن شب، نخستین جسد پیدا می‌شود. الیزابت، جویس، ران و ابراهیم اکنون باید در مقابل قاتلی بی‌رحم قرار بگیرند که برای کشتن آن‌ها تردید به خود راه نمی‌د‌هد.

درباره ترجمه کتاب مردی که دو بار مرد

  • مردی که دو بار مرد نوشته ریچارد آزمن به بیش از سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • مردی که دو بار مرد در ایران توسط ندا شادنظر در نشر قطره افسانه مقدم در نشر اشراقی و
  • محدثه احمدی در نشر نون به زبان فارسی برگردانده شده است.

امتیاز مردی که دو بار مرد در گودریدز

  • تعداد نظرات: 17,683
  • تعداد امتیازدهی: 192,409
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.39

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب مردی که دو بار مرد

  • اگه آدم‌ها توی زندگی هیچ‌وقت راهشون رو گم نکنن، معلومه اصلاً توی مسیرهای جالبی قدم نذاشته‌ن.
  • اگر خودت را دوست نداشته باشی، چه کسی دوستت خواهد داشت؟
  • مردم عاشق خوابیدنن اما از مرگ میترسن.
  • اساساً وجود ما فقط با مرگ معنا پیدا می‌کنه. به زندگی‌مون مفهوم می‌ده. همیشه به سمت مرگ پیش می‌ریم. رفتارهای مختلفمون فقط دو دلیل داره: ترس از مرگ یا انکارش.
  • «... اون موقع روی قله بودی و حالا توی دره‌ای. توی زندگی بارها همچین اتفاقی واسه آدم می‌افته.» «خب، الان باید چه کار کنم؟» «باید از کوه بعدی بالا بری.»
  • «ولی به نظر من سگ کوچولو نگیر، جویس. سگ‌های کوچولو مثل مردهای کوچولو هستن. همه‌ش می‌خوان خودشون رو ثابت کنن. همه‌ش سروصدا راه می‌ندازن و جلوِ ماشین‌ها پارس می‌کنن.»
  • «بعضی آدما تو زندگی، سو، مثل هواشناسان، ولی بعضی دیگه خود هوا هستن.»
  • هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم خوکچه‌های هندی هم باید نجات داده شوند، ولی به گمانم همین‌طور است. همه هرازگاهی باید نجات داده شوند.
  • وقتی پای بچه‌ها وسط باشد، آدم اول وارد عمل می‌شود و بعد سؤال می‌کند.
  • انتقام یک خط مستقیم نیست، یک دایره است. مثه نارنجکی می مونه که وقتی هنوز در اتاقی منفجر بشه، به خودت هم آسیب می‌زنه.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب مردی که دو بار مرد چیست؟

رضا نظرش را در مورد کتاب در سایت فیدیبو این‌گونه بیان می‌کند:

اگر به خواندن رمان‌های معماگونه و هوشمندانه علاقه دارید، حتما پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانید. کتابی که علاوه بر ژانر جنایی که دارد، همراه با کمدی خاصی است که ناخوداگاه شما را در لحظات عجیبی به خنده می‌اندازد.

المیرا نیز نظرش را در سایت گودریدز (good reads) با مقایسه این کتاب با کارهای آگاتا کریستی، این‌گونه بیان می‌کند:

من همیشه طرفدار رمان‌های جنایی و به‌ویژه رمان‌های آگاتا کریستی بوده‌ام. چندی پیش با ریچارد آزمن آشنا شدم و متوجه شدم کتاب‌هایش در ژانر جنایی پرفروش بوده‌اند و شروع به خواندن این کتاب کردم. این کتاب توانست توقع مرا برآورده کند و از خواندنش بسیار لذت بردم.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کتاب با پاراگراف زیر آغاز می‌شود که می‌توانیم با طنازی‌های نویسنده بیشتر آشنا شویم:

پنجشنبه بعد...

جویس شرابش را سر می‌کشد و می‌گوید: توی راسکین کورت یه زنه رو دیدم که می‌گفت رژیم گرفته. هشتاد و دو سالشه! ران می‌گوید: واکر باعث میشه آدم چاق به نظر برسه به خاطر پایه های باریکشه.

جویس می‌گوید: آخه چرا باید توی هشتاد و دوسالگی رژیم بگیره؟ مگه به ساندویچ سوسیس چه بلایی سر آدم می‌آره؟ می‌کشتمون؟ خب، این شتریه که دم خونه هر کسی می‌خوابه.

در پاراگرافی از کتاب می‌خوانیم: 

خب حدس بزنید چه کسی به یورواستار رفته است؟ ارادتمند شما، جویس مدوکرفت.

سعی کردم ابراهیم را قانع کنم ما را تا ایستگاه بین المللی اشفورد برساند. ولی قبول نکرد. دنده‌هایش را مقصر می‌دانست، ولی معلوم بود حالش خیلی بهتر است. دیروز دیدم یک قوری را از قفسه بالایی برداشت اما بالاخره وسوسه‌اش می‌کنم؛ اگر این کار را نکنم جویس نیستم.

الیزابت نظریه‌ای دارد که همه قبولش کرده‌اند. می‌گوید پاپی پشت همه‌ی قتل‌هایت. او فهمیده داگلاس الماس‌ها را دزدیده و سعی کرده پیدایشان کند. پس نقشه‌ی دقیقی کشیده (به نظر من زیادی دقیق است) تا دستش به آن‌ها برسد.

به نظر من این‌طور نیست. پاپی خیلی مهربان بود. واقعاً اشتباه می‌کنم؟ شاید، چون راحت به مردم اعتماد می‌کنم. قبلاً پرستاری را می‌شناختم که مدام مورفین می‌دزدید. ولی خیلی کمرو بود. تازه من عاشق یکی از بازیگرهای سریال امردیل هستم. در اینستاگرام دنبالش می‌کنم. مدام عکس زن و بچه و سگش را پست می‌کند و همیشه لایکشان می‌کنم. ولی جیسون همراه او توی برنامه نقطه اوج سلبریتی‌ها بود و می‌گفت آدم کثیفی است. وارد جزئیات نشد ولی گفت اینجور آدم‌ها را خوب می‌شناسد. حق با اوست پس حرفش را قبول می‌کنم. هنوز هم آن بازیگر را در اینستاگرام دنبال می‌کنم، ولی حس و حالم مثل قبل نیست.

درباره نویسنده کتاب مردی که دو بار مرد

ریچارد آزمن، مجری، کمدین و نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی متولد سال ۱۹۷۰ است. او در ساسکس غربی بزرگ شد و چون پدرش خانه را ترک کرده بود، کودکی او و برادرش به لحاظ مالی پر از چالش بود. او بعدها به کالج ترینیتی و سپس به کمبریج رفت و سیاست و جامعه‌شناسی خواند. ریچارد آزمن کمی بعد، وارد نمایش‌های کمدی شد و چندین برنامه تلویزیونی را مجری‌گری کرد.

او از سال ۲۰۱۷ میزبان یک بازی گروهی به‌عنوان خانه‌های بازی ریچارد هم هست. زمانی که او اولین رمانش با عنوان انجمن قتل پنجشنبه‌ها را نوشت، کمتر کسی فکر می‌کرد از یک کمدین، نویسنده‌ی جنایی در بیاید؛ اما او با لحن بامزه و قدرت قصه‌گویی فوق‌العاده‌اش توانست به فرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه پیدا کند.

مردی که دوبار مرد، آخرین اثر اوست اما اگر دنبال کتاب‌های دیگری از او هستید، می‌توانید «گلوله‌ای که خطا رفت» را بخوانید.

نظر نویسنده درباره کتاب مردی که دو بار مرد

داشتن چهار شخصیت در دهه هفتاد زندگی از همان ابتدا یک لذت مطلق بود. این ایده که ما افراد مسن را دست‌کم می‌گیریم، کلید انجمن قتل پنجشنبه‌ها است. چهار کارآگاه من ممکن است از بیرون آرام و بی‌ضرر به نظر برسند، اما در درون چنین نیستند؛ و همان‌طور که در کتاب‌ها خواهید خواند، هر چهار نفر آن‌ها در طول داستان نادیده گرفته شده و دست‌کم گرفته می‌شوند - توسط مظنونان، توسط پلیس، توسط همه. آن‌ها از این موضوع به طرق مختلف هوشمندانه به نفع خود استفاده می‌کنند.

آن‌ها همچنین یک عمر تجربه دارند که می‌توانند از آن بهره ببرند، بنابراین شغل‌های سابق آن‌ها در این زمینه بسیار مفید است. الیزابت قبلاً جاسوس بود، بنابراین هیچ چیز ندیده‌ و ترفند برای فریب دادن او وجود ندارد. او کاملاً بی‌رحم است. جویس قبلاً یک پرستار بوده، بنابراین او تمام زندگی خود را در اطراف مرگ، درد و غم گذرانده است. رون یک فعال سابق اتحادیه کارگری است و در مورد هر چیزی با هر کسی بحث می‌کند و هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند و ابراهیم روان‌پزشک، اندیشمند و سازمان‌دهنده است. از آن دسته افرادی است که همیشه چیزهایی را که دیگران ممکن است متوجه آن‌ها نشوند، تشخیص می‌دهد. آن‌ها از مرگ از عواقب اعمال خود نمی‌ترسند.

نکات جالب درباره کتاب مردی که دو بار مرد

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • آزمن با اختلال چشمی به نام نیستاگموس متولد شده که بینایی او را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده است و درمانی هم ندارد.
  • نویسنده کتاب از دوران کودکی، شیفته جاسوس شدن بود اما می‌گوید «ازآنجاکه قدش خیلی بلند است، نمی‌تواند دروغ بگوید و اگر رازی داشته باشد، به همه می‌گوید» ایده وحشتناکی بود.
  • ریچارد آزمن در رمان‌نویسی دیر به شکوفایی رسید. او اولین رمان خود را در اواخر ۴۰ سالگی منتشر کرد و به تازگی به شهرت ادبی دست یافته است.
  • این کتاب بازتاب‌دهنده شخصیت نویسنده است که کاریزماتیک، شوخ‌طبع و باهوش است و این موضوع مهمی در جذب خوانندگان بوده است.

اگر به داستان‌های کارآگاهی پرکشش و سرگرم‌کننده علاقه دارید، مردی که دو بار مرد یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب مردی که دو بار مرد

  • پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز
  • نامزد جایزه کتاب بریتانیا برای داستان جنایی و هیجان‌انگیز سال ۲۰۲۲

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره مردی که دو بار مرد

مردی که دو بار مرد نوشته ریچارد آزمن با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «کارآگاه‌های هفتاد، هشتاد ساله انجمن قتل پنجشنبه‌ها کارشون درسته...» — People
  • «فقط دو کتاب طول کشید تا ریچارد آزمن به رده‌های بالای نویسندگان جنایی برسد... «مردی که دو بار مرد»... سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. نوشته‌های آزمن که ترکیبی از طنز درخشان و احساسات رسا است من را یاد آنتونی برکلی می‌اندازد... عجیب نیست که خوانندگان، از جمله خود من، شیفته جذابیت‌ [اعضای انجمن قتل پنجشنبه‌ها] شده‌ایم.»— The New York Times Book Review
  • «انجمن قتل پنجشنبه‌ها را می‌توانید به‌عنوان نسخه سالمندان «تیم A» در نظر بگیرید... خنده‌دار، احساسی و هیجان‌انگیز... بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی... یک کتاب بسیار سرگرم‌کننده.» — واشنگتن‌پست
  • «احساس می‌کنید مثل دیدار دو بار با دوستان قدیمی است. هوشمندانه، خنده‌دار و دلنشین، این رمان جنایی همه‌چیز دارد.»— لیزا گاردنر، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز کتاب قبل از ناپدید شدن
  • «مایه شادی. آزمن دارای حس طبیعی طنز است که می‌تواند آن را به شخصیت‌ها و گفتگوها منتقل کند.»— کیت اتکینسون، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز
  • «آزمن یک اثر پر از احساس و طنز ارائه می‌دهد که باید خواند. من عاشقش شدم.» — هارلن کوبن، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز
  • «این کتاب بسیار سرگرم‌کننده است! هوشمندانه و پر از طنز است. مردی که دو بار مرد دارویی است که همه ما به آن نیاز داریم. آزمن روزبه‌روز در کارش بهتر می‌شود.» — شاری لاپنا، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز
  • «او برگشته و از همیشه بهتر است! پر از احساسات، خنده‌دار و به طرز شگفت‌انگیزی هیجان‌انگیز، این رمان ما را از ابتدا تا انتها به تورق وا‌می‌دارد.»— جفری دیور، نویسنده پرفروش بین‌المللی
  • «رمان‌های آزمن بیش از صرفاً رمان‌های جنایی با ساختار برجسته هستند... آن‌ها همچنین خنده‌دار، گرم و بزرگ‌دلانه هستند. فقط حیف که نمی‌تواند آن‌ها را به اندازه کافی سریع بنویسد تا مرا راضی کند. این کتاب‌ها طلای خالص هستند.» — جو هیل، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز
  • «رمان دوم پرماجرای ریچارد آزمن با گروه قتل روز پنجشنبه، سرشار از طنز، دوستی و شجاعت است، درحالی‌که چهارتایی عجیب‌وغریب کارآگاهان بریتانیایی در یک دهکده بازنشستگی در حومه شهر به هم می‌پیوندند. با مافیا درگیر می‌شوند، درباره قتل‌ها تحقیق می‌کنند و البته، از زمان چای لذت می‌برند.» — The Christian Science Monitor
  • «انجمن بازگشت پیروزمندانه‌ای دارد...«مردی که دو بار مرد» مانند کتاب‌های قبلی، یک لذت خالص است، پر از نوشته‌های هوشمندانه، غافلگیری‌های ناگهانی، احساسات، کمدی، غم و گفتگوهای عالی.» — تام نولان، وال‌استریت ژورنال
  • «سرگرم‌کننده و مبتکرانه...آزمن درحالی‌که تارهای درهم‌تنیده‌ای از رمز و راز و فریب را می‌بافد، طنز و غم را با آن درمی‌آمیزد. کتابی ایده‌آل برای اوقات فراغت.»— مالکوم فوربز، Minneapolis StarTribune
  • «آزمن در ادامه اولین رمان فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌اش «انجمن قتل پنجشنبه‌ها» با دومین قسمت حتی بهتر از قبلی بازگشته است... یک رمان معمایی هوشمندانه و خنده‌دار با شخصیت‌های جذاب که در پیچ‌وخم‌های عجیب‌وغریب، داستان را زیباتر می‌کنند.»— Kirkus Reviews (نقد ستاره‌دار)
  • «غیرممکن است که بتوان هر ویژگی خاصی را که «مردی که دو بار مرد» را به یک لذت مطلق تبدیل می‌کند، مشخص کرد... ریچارد آزمن با شخصیت‌های خود جادو می‌آفریند. آن‌ها اغلب خنده‌دار هستند اما کاملاً واقعی و ملموس... این دنباله حتی بهتر از اولین رمان جذاب آزمن، «انجمن قتل پنجشنبه‌ها» بهتر است. این سری هم سرگرم‌کننده است و هم ادای دینی به اهمیت قدرت دوستی در طول زندگی، به‌ویژه در سال‌های پایانی عمر. خواند آن ا از دست ندهید.» — BookPage (نقد ستاره‌دار)
  • «[مردی که دو بار مرد] روحیه افرادی مسن را به تصویر می‌کشد که نمی‌خواهند توسط سن خود محدود شوند و جذابیت بی‌خیالی کسانی را که چیزهای زیادی دیده‌اند، به نمایش می‌گذارند... گفتگوها و داستان با سرعتی سریع و هیجان‌انگیز پیش می‌رود اما این اعضای کاملاً متفاوت و دوست‌داشتنی باشگاه هستند که خوانندگان را مشتاق می‌کند تا جلدهای بعدی را بخوانند.» — Booklist
  • «داستانی پرکشش... مسائل پیچیده روابط با شریکان زندگی و وفاداری استوار بین کارآگاهان به داستان عمق و تأثیرگذاری می‌بخشد. کسانی که رمان‌های معمایی با رگه‌هایی از جاسوسی، طنز و عجیب‌وغریب بودن را می‌پسندند، کاملاً راضی خواهند شد.» — Publishers Weekly
  • «این دنباله عالی شما را به وجد می‌آورد و احساس رضایت و آرامش در شما ایجاد می‌کند.» — تایمز (لندن)
  • «اگر انجمن قتل پنجشنبه‌ها را دوست داشتید،  کتابی لذت‌بخش در انتظار شما است، زیرا این دنباله حتی بهتر از اولی است.» — Good Housekeeping (بریتانیا)
  • «این [مردی که دو بار مرد] مرهمی برای روح است.» —دیلی اکسپرس (لندن)
  • «وقت گذراندن با شخصیت‌های درخشان و دقیق آزمن که همچنین در مورد ضعف‌ها و عجایب زندگی مدرن باهوش و زیرک هستند، یک لذت خالص است.»— ساندی اکسپرس (لندن)
  • «شخصیت‌های آزمن آن‌قدر زیبا خلق‌ شده‌اند که نتیجه رمانی است که خواندنش لذت خالص است.»— The Observer (لندن)

خرید کتاب مردی که دو بار مرد

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب مردی که دو بار مرد را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مردی که دوباره مرد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.