جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فشن

قیمت:
185,000 تومان
مشخصات کتاب فشن
کشور مبدا
تعداد صفحات
208 صفحه
شابک
9786009843985
سال خلق اثر
2009
سال انتشار
2009
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

کتاب «فشن» نوشته‌ی ربکا آرنولد را منظر محمدی به فارسی برگردانده و نشر مشکی آن را منتشر کرده است. ربکا آرنولد در کتاب «فشن» ارتباط این موضوع را با هنر نشان می‌دهد. این کتاب برای کسانی که به مطالعه‌ درباره‌ی مُد و فشن علاقه دارند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب فشن

کتاب «فشن» نوشته‌ی ربکا آرنولد را منظر محمدی به فارسی برگردانده و نشر مشکی آن را منتشر کرده است. ربکا آرنولد در کتاب «فشن» ارتباط این موضوع را با هنر نشان می‌دهد. این کتاب برای کسانی که به مطالعه‌ درباره‌ی مُد و فشن علاقه دارند مناسب است.
ربکا آرنولد در کتابش به بخشی از زندگی ما اشاره دارد که ممکن است به آن توجه داشته یا نداشته باشیم. بنا به نظر او، فشن ارتباط تنگاتنگی با هنر دارد و آن را جدا از هنر تعریف نمی‌کند. نویسنده در این کتاب با رویکردی متفاوت به فشن پرداخته و مجالی فراهم کرده تا خواننده به فهم متفاوتی از فشن دست یابد. ربکا آرنولد در کتاب «فشن» هم از تاریخ و توسعه صنعت فشن حرف به میان آورده و هم آثار فرهنگی آن را بررسی کرده است و نسبت به جنبه‌های اخلاقی صنعت فشن هم ملاحظاتی داشته است. 
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«فشن نه صرفاً لباس است و نه صرفاً مجموعه‌ای ایماژ، بلکه جلوه‌ای پویا از فرهنگ مادی و بصری است که نقش مهمی در زندگی اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کند. فشن از بازوهای اقتصادی مهم جهان است، جزء ده صنعت مهم در کشورهای توسعه یافته است. فشن به بدن‌های ما و نحوه نگاه ما به بدن دیگران شکل می‌دهد. می‌توان از آن چون ابزاری خلاق برای بیان هویت‌های متفاوت یا، برعکس، برای تحمیل معیاری از زیبایی و مقبولیت به همه بهره گرفت. مسائل اخلاقی و عرفی مهمی را برمی انگیزد و با هنرهای زیبا و فرهنگ عامه در ارتباط است. این کتاب فشن غربی را همچون صنعت مسلط فشن بررسی می‌کند، اما در این سلطه نیز تردید می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه دیگر نظام‌های فشن در کنار آن تکامل و با آن همپوشانی یافته‌اند. خواننده را با عرصه‌های به هم پیوسته صنعت فشن آشنا می‌کند؛ نشان می‌دهد که فشن چگونه دیزاین می‌شود، ساخته می‌شود، و به فروش می‌رسد و ارتباط آن را با زندگی اجتماعی و فرهنگی‌مان بررسی می‌کند.»
درباره نویسنده
ربکا آرنولد استاد تاریخ لباس و پارچه در انستیتوی هنر کورتال در شهر لندن است. او قبل از پیوستن به این انستیتو، معلم کالج سلطنتی هنر بوده و با موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت همکاری داشته است.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فشن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.