جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ورای ممکن زندگی من در محدوده مرگ

قیمت:
99,000 تومان
مشخصات کتاب ورای ممکن زندگی من در محدوده مرگ
تعداد صفحات
288 صفحه
شابک
9786227566048
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «ورای ممکن: زندگی من در محدوده مرگ» نوشته نیرمال پورجا را شهاب رئیسی اسکویی به فارسی برگردانده و نشر نون آن را منتشر کرده است. نیرمال پورجا در کتاب «ورای ممکن: زندگی من در محدوده مرگ» به تشریح خاطرات خود از صعود به قله‌های و خطراتی که در حین کوهنوردی با آن‌ها مواجه بوده، می‌نویسد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ورای ممکن زندگی من در محدوده مرگ

کتاب «ورای ممکن: زندگی من در محدوده مرگ» نوشته نیرمال پورجا را شهاب رئیسی اسکویی به فارسی برگردانده و نشر نون آن را منتشر کرده است. نیرمال پورجا در کتاب «ورای ممکن: زندگی من در محدوده مرگ» به تشریح خاطرات خود از صعود به قله‌های و خطراتی که در حین کوهنوردی با آن‌ها مواجه بوده، می‌نویسد. این کتاب برای کسانی که به کوهنوردی و شرح زندگی پورجا علاقه دارند مناسب است.
کودکیِ نیرمال پورجا در فقر گذشت و رنج‌ها و سختی‌های بسیاری را در زندگی احساس کرد اما رویاهای بزرگی هم در سر داشت و بالاخره با پشتکار توانست آن‌ها را محقق کند. او قدرت اراده را در انسان به نمایش گذاشت و توانست در رشته کوهنوردی به ستاره‌ای درخشان تبدیل شود. ما در این کتاب، هم با سیر زندگی پورجا آشنایی می‌یابیم و هم با لحظات نفس‌گیر و خطیر در کار کوهنوردی که به طرز تأثیرگذاری در این کتاب توصیف شده است. کتاب «ورای ممکن» اثر نیرمال پورجا از بیست و دو فصل و سه پیوست تشکیل شده است. فصل‌های این کتاب عبارتند از: «مرگ یا افتخار»، «امیدواری حکم خدا را دارد»، «مرگ بهتر از زندگی همراه با هراس است»، «در تعقیب بی‌امان ممتاز بودن»، «در منطقۀ مرگ»، «شنا کردن تا ماه»، «مأموریت»، «بزرگ‌ترین قمار»، «احترام کسب‌کردنی است»، «اوضاع‌واحوال سخت عادی می‌شود»، «عملیات نجات!»، «در میان تاریکی»، «مواقع بحرانی»، «تب صعود به قله»، «سیاست در کوهستان»، «تسلیم‌شدن در ذات من نیست»، «در میان طوفان»، «کوهستان وحشی»، «ذهنیت کوهستان»، «پروژه‌ای مردمی»، «حماسه» و «روی قله». 
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «ورای ممکن» چیست؟
تایمز در توصیف این کتاب می‌نویسد: «فارغ از اینکه عاشق کوهستان باشید یا نه، از سرسختی و شجاعت نیرمال پورجا شگفت‌زده خواهید شد و تحت‌تأثیر دستاوردهای او قرار خواهید گرفت.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«وقتی با سر از جبهۀ برفی و نمناک نانگاپاربات سقوط کردم جهان از زیرم لغزید. ده، بیست، سی متر به نظر در کسری از ثانیه گذشت. آیا در حال سقوطی مرگ‌بار بودم؟ فقط چند ثانیه پیش بسیار احساس امنیت می‌کردم، وقتی برای در امان ماندن از سیلی بادها به‌سختی به شیب تند جبهۀ کوه تکیه زده بودم و قدم‌گاه محکمی داشتم. ناگهان اتصالم قطع شد و دندانه‌های کرامپونم دیگر نمی‌توانست برف را بگیرد. در ابتدا، به‌آرامی و سپس، ثانیه‌به‌ثانیه، با سرعت بیشتری سقوط کردم. مغزم در حال محاسبۀ لحظاتی بود که سُر خوردم که بی‌نهایت به نظر می‌رسید و درنهایت، جسمم به سنگ‌های دندانه‌دندانه و تیز برخورد می‌کرد یا در یک شکاف یخی عمیق سقوط می‌کردم. به خودم گفتم: "داداش، باید هرچه سریع‌تر از به فنا رفتنت جلوگیری کنی!" اگر می‌مردم، هیچ‌کس دیگری جز خودم برای این سقوط لعنتی مقصر نبود. من تصمیم گرفته بودم که به نهمین کوه مرتفع جهان در وضعیت برف و مِه شدید و هوای بسیار نامساعد و خشن صعود کنم. تصمیم گرفته بودم که به تمامی چهارده قلۀ "ناحیۀ مرگ"، در تلاش برای شکست مدت‌زمان صعود، در هفت ماه صعود کنم.»
درباره نویسنده
نیرمال پورجا (زاده 1983) یک کوهنورد و اهل کشور نپال است. پورجا در سال 2019 رکورد مدت‌زمانِ صعود به چهارده قله هشت‌ هزار متری جهان را با اختلاف زیادی از رکورد قبلی شکست. پورجا در کم‌تر از هفت ماه صعود به تمامی آن قله‌ها را انجام داد و این در حالی بود که رکورد قبل از او صعود در مدت ‌زمان کم‌تر از هشت سال بود. او به خاطر دستاوردهایش در عرصه کوهنوردی نشان امپراتوری بریتانیا را از ملکه الیزابت دوم گرفته است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ورای ممکن زندگی من در محدوده مرگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.