جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بتهوون

قیمت:
350,000 تومان
مشخصات کتاب بتهوون
کشور مبدا
تعداد صفحات
392 صفحه
شابک
9786005733303
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بتهوون-زندگی یک فاتح» (Beethoven) نوشته «امیل لودویگ» است که در سال ۱۴۰۰ توسط خسرو رضایی ترجمه و انتشارات نشر کتاب پارسه چاپ کرده است. انتشارات عملی-فرهنگی نیز چاپ دیگری از این کتاب را روانه بازار کرده است.






بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بتهوون

کتاب بتهوون-زندگی یک فاتح یکی آثار برجسته در زمینه زندگی و آثار موسیقی لودویگ فان بتهوون، یکی از بزرگترین نوازندگان و آهنگ‌سازان در تاریخ موسیقی است. این کتاب به صورت جامع و شیرین، زندگی و آثار بی‌نظیر بتهوون را بررسی می‌کند. این بررسی با بیان شیوا و زیبا، تاریخچه زندگی و آثار بتهوون را به تصویر می‌کشد. این کتاب به علاقه‌مندان به موسیقی و عموماً به زندگی نوازندگان بزرگ توصیه می‌شود. با خواندن این کتاب، خواهید فهمید که بتهوون چگونه توانست با آثار خلاقانه و نوآورانه‌اش، جایگاه بزرگی در تاریخ موسیقی به دست آورد.

در پیش‌گفتار نویسنده می‌نویسد: «در این تصویر از بتهوون سعی خواهم کرد نشان بدهم از چه طریقی و چگونه نبوغ و سرشت او ضد یکدیگر برمی‌خاستند و یا با هم به توافق می‌رسیدند. ما با وجود حزن‌انگیزی سر و کار داریم که حتی اگر هیچ شاهکاری هم به‌وجود نمی‌آورد، باز سرگذشت‌اش شورانگیز می‌بود. ما مبارزه هنرمند را با دنیایی که او را در خود گرفته بود و با سرنوشت فردی او خواهیم نوشت.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب بتهوون چیست؟

نظرت زیر از سایت گودریدز و طاقچه آورده شده‌اند. خواننده‌ای با اشاره به ارزش کار بزرگ بتهوون، نوشته است: «در ستایش این اَبَرانسان باید بگویم که شما هیچ کار جدیدی در موسیقی نمی‌توانید انجام دهید که بتهوون آن را انجام نداده باشد! این آدم نه‌تنها بزرگترین موسیقی‌دان تاریخ بود؛ بلکه خلاق‌ترین ذهن تمام بشریت را داشت.»

مخاطب دیگری نیز به روش جذاب نویسنده در نوشتن زندگی‌نامه بهتوون اشاره می‌کنند و می‌نویسد: «من معمولا زندگی‌نامه نمی‌خوانم ولی این کتاب آنقدر خوب بود که علارغم طولانی بودن آن، تا آخر مطالعه کردم.»

مخاطب دیگری نیز بیان می‌گوید: «کتاب زیبا و تاثیرگزاری بود. درباره یک موسیقی‌دان نابغه. البته در بعضی‌ صفحات تخصص موسیقی به درک بیشتر کمک می‌کند ولی در کل من لذت بردم و استفاده کردم.»

جملاتی که شاید انگیزه خواندن کتاب باشند

در بخشی از کتاب درباره خصوصیات اخلاقی بتهوون می‌خوانیم: «بتهوون یک لحظه نیز تملق پیشه نکرد. برای این‌که او بورژوای کوچکی نبود که ناگهان ترقی کرده باشد، برعکس در بُن او یک امیر تغییر شکل داده بود. میل غریزی شاهانه او، که قبلا در اولین آثار او خودنمایی کرده بود، تا زمان ورود به قصر پرنس پابرجا ماند و نگذاشت کسی از دفترچه یادداشت جیبی‌اش، که خرج‌هایش را در آن می‌نوشت، با خبر شود.»

در جایی دیگر از کتاب، حادثه‌ای را از دوران زندگی بتهوون می‌خوانیم: «در یکی از خانه‌های بزرگی واقع در اباستی، که اگر به دیوار غربی‌اش یک پنجره بود می‌توانست منظره خوبی داشته باشد، بتهوون به بنّایی امر کرد که دیوار را سوراخ کند، ولی صاحب‌خانه سوراخ را گرفت، بتهوون هم اسباب‌کشی کرد و رفت.»

در بخشی از دیگر کتاب نیز می‌خوانیم: «او به دوستی نوشته بود که در آینده فقط به نفع تهی‌دستان خواهد نواخت. به یک دِیر، که پدر روحانی آن‌جا نسبت به او مهربان بود، بسیاری از نوشته‌ها و قواعد آموزش موسیقی را اهدا کرد. او شاگردی را در پناه گرفت که هم‌چون او شریک فلاکت بود. وقتی ملاقات‌کننده‌ای برای دیدار وی تابستانی به خانه ییلاقی‌اش آمده بود، در بازگشت او را تا دروازه شهر مشایعت کرد و بعد از پیدا کردن درشکه‌ای، کرایه آن را پرداخته و پیاده به دهکده بازگشته بود.»

درباره نویسنده کتاب بتهوون

امیل لودویگ (Emil Ludwig)، نویسنده مشهور آلمانی، در تاریخ ۲۵ ژانویه ۱۸۸۱ در برلین متولد شد. او به‌عنوان یک نویسنده تاریخی و بیوگرافیک معروف است و به خاطر آثارش در زمینه زندگی‌نامه شخصیت‌های شهیر تاریخی به شهرت رسید. شخصیت‌هایی مانند بیسمارک، گوته، استالین، فروید و... . آقای لودویگ با استفاده از روشی شیوا و جذاب، به بررسی جوانب مختلف زندگی و شخصیت‌های خودپسندانه این شخصیت‌ها می‌پرداخت.

امیل لودویگ در طول زندگی خود، بیش از ۱۰۰ کتاب منتشر کرد و در زمینه‌های مختلفی نظیر سیاست، ادبیات و موسیقی نوشت. او به‌عنوان یک داستان‌نویس و نویسنده تاریخی مورد تحسین قرار گرفت و آثارش در جهان به‌عنوان منابع قابل اعتماد مورد استفاده قرار می‌گیرند. لودویگ با زبان ساده و قابل فهم، توانست اطلاعات تاریخی و زندگی شخصیت‌های مشهور را به خوانندگان منتقل کند و باعث توجه و تحسین بسیاری شد.

نویسندگی و الهام‌گیری از زندگی شخصیت‌های مشهور، به لودویگ اجازه داد تا آثاری خلاقانه و پرشور را ایجاد کند و به خوانندگان علاقه‌مند به تاریخ و زندگی‌نامه‌ها فرصت شناخت دقیق‌تر بزرگان هنر و ادب را بدهد. وی در سال ۱۹۴۸ درگذشت و به یادگار کتاب‌هایش به عنوان یک نویسنده برجسته و خلاق را برای ما باقی گذاشت که از جمله می‌توان به «گفتگو با موسولینی» و «پادشاه عاشق‌پیشه» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بتهوون»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.