جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

برج

قیمت:
279,000 تومان
مشخصات کتاب برج
جوایز
کشور مبدا
تعداد صفحات
358 صفحه
شابک
9786229977255
سال خلق اثر
1964
سال انتشار
1964
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «برج» نوشته ویلیام گلدینگ است. در این رمان به موضوعاتی همچون فرهنگ و مذهب به صورت مکرر اشاره شده، موضوع اصلی داستان درباره ساختن برجی داخل کلیسا به مدت ۱۲ روز است که در پی ساخت آن به مسائل روانی و انسانی هم تأکید فراوان می شود... .


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب برج

داستان در مورد مردی به نام جوکلین است، جوکلین که مدیریت کلیسا را بر عهده دارد تصمیم می‌گیرد تا برجی داخل کلیسا بسازد اما در این راه به مخالفت‌های فراوانی به علت مشکلات مالی و... برمی‌خورد، ولی جوکلین بر تصمیمش مصمم است و قصد انصراف از آن را ندارد. این شخصیت پیروی خود را از دستوالعمل‌ها یک حرکت الهی دانسته و معتقد به آن است که چیزی جز خدای بزرگ نیست و برای پیروی از اراده الهی باید برج ساخته شود، اما پس از گذشت مدتی جوکلین به بیماری سل دچار می‌شود؛ از آن پس او به دنبال گناه خود می‌گردد و هرچه برج بیشتر شکل می‌گیرد، شخصیتش نیز بیشتر درگیر تناقضات ادراکی و روانی می‌شود... .

درباره ترجمه کتاب برج

ژاله مساعد مترجم «برج» به فارسی، شاعر و نویسنده متولد تهران است که در دهه‌ی طلایی ادبیات ایران، به چاپ آثار خود به فارسی پرداخته بود. او در دهه هفتاد برای ادامه زندگی و فعالیت ادبی‌اش به سوئد مهاجرت کرد. پس از سال‌ها انتشار نوشته‌هایش به زبان سوئدی، در سال 2018 میلادی به عضویت آکادمی ادبیات سوئد درآمد؛ نهادی مستقل که برنده‌ی جایزه‌ نوبل ادبیات را هم تعیین می‌کند.
نشر فرهنگ جاوید که بخشی از کتاب‌های خود را با نشان انتشارات وال منتشر می‌کند، «برج» را در پاییز 1399 شمسی، به پیشخان کتاب‌فروشی‌ها راهی کرده است.

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب برج

  • گردن برافراشته می‌خندید و سر تکان می داد. نور خورشید پس از عبور از نقش خدای پدر بر شیشه‌های رنگین پنجره‌ها، با پرتو باشکوهی بر چهره‌اش می تابید. شکرمی که همراه با هر تکان سر، بر چهره‌اش جا به جا می‌شد تا عظمت ابراهیم، اسحاق و سپس خدا را جلوه‌گر سازد دو قطره اشک، بر چرخش برق اشتیاق و بر درخشش رنگین کمان مواج درون دیدگانش می‌افزود. با گردن کشیده و با هر دو دست برج را در برابر خود نگه داشته بود. و با چشمهای نیمه‌بسته و غرق در وجدی تازه یافته با خود زمزمه کرد: نیمی از عمر را در انتظار چنین روزی گذرانده‌ام.

درباره نویسنده کتاب برج

ویلیام جرالد گُلدینگ زادهٔ ۱۹ سپتامبر ۱۹۱۱، شاعر و رمان‌نویس بریتانیایی برندهٔ جایزه نوبل ادبیات در ۱۹۸۳ بود. وی تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به پایان رسانده و در ۱۹۴۰ به نیروی دریائی انگلیس وارد شد. پنج سال به‌عنوان افسر نیروی دریایی در عمده‌ترین درگیری‌های جنگ دوم جهانی شرکت داشته و سپس اولین قصه خود را نوشت. از معروف‌ترین آثارش می‌توان به سالار مگس‌ها اشاره کرد. او همچنین جایزه ادبی من بوکر را برای رمان آداب عبور که اولین کتاب از سه‌گانهٔ به سوی انتهای زمین است، در ۱۹۸۰ کسب کرد. چهار کتاب سالار مگس‌ها، برج، سقوط آزاد و خدای عقرب به فارسی ترجمه و در ایران به انتشار رسیده‌اند. او در ۱۹ ژوئن سال ۱۹۹۳در پراناوورتال کورن‌وال درگذشت.

نظر نویسنده درباره کتاب برج

گلدینگ معتقد است این کتاب عمیق‌تر از کتاب قبلی، «سالار مگس‌ها»، است و در آن مسائل را به سادگی کتاب اول‌اش نمی‌بیند.

نکات جالب درباره کتاب برج

«برج» که در مقایسه با سالار مگس‌ها، بدبینی و بی‌رحمی کمتری نسبت به ذات بشر دارد، کمتر از کتاب اول نویسنده مورد اقبال است.

خرید کتاب برج

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب برج را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «برج»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.