جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

حال حیرت

قیمت:
189,000 تومان
مشخصات کتاب حال حیرت
تعداد صفحات
224 صفحه
شابک
9786005759846
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «حال حیرت» نوشته لیلی گلستان را نشر حرفه هنرمند منتشر کرده است. در کتاب «حال حیرت» بخشی از گفت‌وگوها و یادداشت‌های لیلی گلستان گردآوری شده است. ما در این کتاب با دیدگاه‌های گلستان درباره موضوعات مختلف (هنری، اجتماعی و زندگی خودش) آشنا می‌شویم. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب حال حیرت

در کتاب «حال حیرت» یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای لیلی گلستان آمده است، و نه فقط گفت‌وگوهایی که با او انجام شده بلکه گفت‌وگوهایی که او انجام داده نیز آمده است. مانند گفت‌وگو با بهمن محصص یا احمد محمود که از نخبگان فرهنگی ایران هستند. همچنین در این کتاب، او به زندگی خود و ماجراهای آن هم پرداخته است. لیلی گلستان درباره پدرش می‌گوید: «در حوزه تربیتی، یک‌جور خشونت و استبداد در ذاتش بود. دموکراسی در خانه ما اصلاً وجود نداشت. اگر دموکراسی را خیلی ساده این طور تعریف کنیم «هر کاری هر کسی دلش می‌خواهد انجام بدهد اما در حدی که به کسی ضرر نزند.» این در خانواده ما نبود. و هنوز هم نظرم همین است. البته این رفتار پدرم،‌ روی من کمتر فشار آورد، چون به هر حال، هم بچه اول بودم و دختر بودم. انگار کمی رعایت می‌کرد اما روی کاوه خیلی فشار آورد... آرامش مستمر نداشتم، یعنی مدام نگران بودم که الان اتفاقی می‌افتد، پدرم چیزی به من می‌گوید یا حرکتی می‌کند که رنجیده خاطر شوم. این اتفاق‌ها هم می‌افتاد، به صورت دائم! یک وقت‌هایی با خودم فکر می‌کردم که می‌خواسته با این روش‌ها من را تربیت کند. ولی می‌توانست نرم‌تر و مهربانانه‌تر باشد. این گله‌مندی را از پدرم دارم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«شروع نوشته‌های من در مطبوعات به سال‌های 50-49 می‌رسد که اولین کتاب‌ام «زندگی جنگ و دیگر هیچ» از اوریانا فالاچی در انتشارات امیرکبیر منتشر شد. کتاب «حال حیرت» هم، باز همان نوشته‌ها و گفت‌وگوهایم در جراید است. تکه‌هایی از برخی گفتگوها را هم به دلیل طولانی بودن، گزینش کرده‌ام. نام کتاب را از یک غزل حافظ گرفتم: عشق تو نهال حیرت آمد/ وصل تو کمال حیرت آمد/ بس غرقه حال وصل کاخر/ هم بر سر حال حیرت آمد.»

درباره نویسنده کتاب حال حیرت

لیلی گلستان متولد ۱۳۲۳ مترجم، گالری‌‌دار و عضو کانون نویسندگان ایران است. او فرزند ابراهیم گلستان، نویسنده و کارگردان سینمای ایران است. لیلی گلستان تا کلاس نهم دبیرستان در تهران تحصیل کرد و سپس راهی فرانسه شد. او پس از بازگشت به ایران با تلویزیون ملی ایران به همکاری پرداخت. «گزارش یک مرگ»، «یونانیت»، «مصاحبه با مارسل دوشان»، «حکایت حال، مصاحبه با احمد محمود»، «شش یادداشت برای هزاره بعدی» و «زندگی در پیش رو» از آثاری است که لیلی گلستان نوشته  و یا به فارسی برگردانده است. گلستان جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه را نیز دریافت کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «حال حیرت»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.