جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

از عشق

قیمت:
38,000 تومان
مشخصات کتاب از عشق
کشور مبدا
تعداد صفحات
112 صفحه
شابک
9789642135080
سال خلق اثر
1941
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «از عشق» (on Love)، اولین‌بار در سال ۱۹۴۱ میلادی منتشر شده است. «از عشق» نوشته­ی (خوزه اُرتگا ای گاسِت) است. لیلی گلستان این کتاب را ترجمه و انتشارات مرکز آن را منتشر کرده‌ است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب از عشق

کتاب درباره‌­ی عشق و ماهیت آن است و به آرای بزرگان و فیلسوفان که از هزاران سال پیش درباره­‌ی این موضوع اندیشه‌اند، می‌پردازد و در نهایت نیز نظر خود را درباره­ی این موضوع پیچیده بیان می‌کند. گفته‌های این نویسنده و فیلسوف اسپانیایی، در نوع خود بدیع هستند و مخاطب را به تفکر وا می‌دارند. گرچه انسان­ها در طول تاریخ ادعای فهم عشق را داشته­اند اما این ادعاها همیشه در پیچیدگی­های عشق محو شده­اند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب از عشق چیست؟

خواننده‌ای مجذوبیت خود به سبک کتاب را چنین می‌نویسد: «من اولین بار سال‌ها پیش با این کتاب در یک کتابخانه مواجه شدم. من آن موقع یک مرد جوان بودم - خیلی جوان­تر از الان. نویسنده خوزه اورتگا ای گاست با عمق اندیشه‌اش در مورد این موضوع و درخشندگی سبکش مرا تحت تأثیر قرار داد. اکنون که آن را به عنوان یک مرد بسیار مسن‌تر می‌خوانم، متوجه می‌شوم که نظر من تغییر چندانی نکرده است. این یک اثر غنی، متفکرانه و جدی است که در آن نویسنده تلاش می‌کند تا فلسفه­ی عشق را توسعه دهد. او ماهیت عشق بین دو جنس را تجزیه و تحلیل می‌کند، آن را از میل جنسی متمایز می‌کند، به تفاوت بین مرد و زن و روش‌های متفاوتی که هر یک از آن‌ها به دیگری پاسخ می‌دهد، نگاه دقیقی می‌کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

داستان این‌گونه و با توضیح پیچیدگی موضوع عشق شروع می‌شود: «از عشق حرف بزنیم و پیش از هر چیز از حرف زدن درباره‌ی «عشق‌ها» پرهیز کنیم. «عشق‌ها» اغلب داستان‌هایی کمابیش پرتلاطم‌اند که بین مردها و زن‌ها اتفاق می‌افتند. ما عامل‌های بی‌شماری را در آن‌ها می‌بینیم که واردشان می‌شوند و روند عشق را دشوار و پیچیده می‌کنند، تا جایی که در بیشتر موارد، هر چیزی در عشق‌ها یافت می‌شود مگر چیزی که با دقت تمام لیاقت این را دارد که عشق نامیده شود.»

در جایی دیگر از کتاب در ادامه دیدگاه اسپینوزا، فیلسوف مشهور هلندی، و در جهت اثبات دیدگاه وی، می‌خوانیم: «زنِ عاشق اضطراب‌هایی را که مسبب‌اش مرد مورد علاقه‌اش است ترجیح می‌دهد به بی‌تفاوتیِ بی‌درد. در نامه‌های ماریانا آلکوفورادو، زن مذهبی پرتغالی، جملاتی از این دست خطاب به اغواگر بی‌وفایش می‌بینیم: «از ژرفای قلبم از شما تشکر می‌کنم، به دلیل نومیدی‌ای که برایم به وجود آوردید، و نفرت دارم از آرامشی که پیش از آشنایی با شما داشتم.»»

در بخشی دیگر از کتاب در نسبت عاشق و معشوق می‌خوانیم: «برای عاشق، معشوق همیشه حضور دارد و مدام حاضر است. کل دنیا جذب آن شده است و در حقیقت اتفاقی که می‌افتد این است که دیگر دنیا برای عاشق وجود ندارد. معشوق آن را بیرون رانده و خودش جای آن را گرفته است.»

درباره نویسنده کتاب از عشق

خوزه اُرتگا ای گاسِت فیلسوفی اسپانیایی است. او بر مارتین هایدگر، از مهم‌ترین متفکران قرن بیستم، تاثیر گذاشته است. از کتاب‌های دیگر گاسِت می‌توان به «طغیان توده‌ها» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «از عشق»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.