جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

حلقه قتل پنجشنبه ها

قیمت:
279,000 تومان
مشخصات کتاب حلقه قتل پنجشنبه ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
432 صفحه
شابک
9786004614542
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «حلقه قتل پنجشنبه‌ها»، نوشته ریچارد آزمن، یک رمان معاصر با درون‌مایه‌‌ی جنایی و رازآلود است. این کتاب نامزد بهترین رمان سال 2021 میلادی برای جوایز «ادگار» و «آنتونی» شده است. همچنین به گفته‌ی نشریه گاردین، سریع‌ترین فروش را در میان آثار ادبی جنایی داشته است. کتاب «حلقه قتل پنجشنبه‌ها» به زبان انگلیسی نوشته شده اما به سایر زبان‌های زنده دنیا از جمله اسپانیایی، فلاندی، هلندی، آلمانی، ایتالیایی، یونانی، پرتغالی، لهستانی، سوئدی، چینی و فرانسوی نیز ترجمه شده است. کتاب فوق به کوشش شهاب حبیبی به زبان شیرین فارسی ترجمه شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب حلقه قتل پنجشنبه ها

وقایع کتاب «حلقه قتل پنجشنبه‌ها» در دهکده‌ای تفریحی و آرام در بریتانیا و در قرن معاصر جریان دارد. شخصیت‌های اصلی این رمان شامل چهار دوست کهنسال بازنشسته به نام‌های الیزابت، ران، ابراهیم و جویس می‌شود که همگی عاشق حل معماهای رازآلود هستند. آن‌ها هر پنجشنبه دور یکدیگر جمع می‌شوند تا درباره‌ی‌ پرونده‌های قتل حل‌نشده صحبت کنند. اما دراین میان جسد یک عکاس محلی با عکسی مرموز در کنارش کشف می‌شود و حلقه‌ی قتل درگیر اولین پرونده‌ی جنایی خود می‌شود تا آن را بررسی کند. اعضای حلقه‌ی قتل پنجشنبه‌ها تلاش می‌کنند تا قبل از آن‌که قاتل دست به جنایت‌‌های بیش‌تری بزند، او را پیدا و روانه‌ی زندان کنند. 

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب حلقه قتل پنجشنبه‌ها چیست؟

پارامجیت، یکی از خوانندگان کتاب از بریتانیا، این نظر را داده است: «کتاب‌هایی که سلبریتی‌ها می‌نویسند، یا عالی می‌شوند یا افتضاح! میان این دو هم چیزی نیست! با این نگاه بدبینانه بود که به سراغ کتاب اقای ریچارد آزمن رفتم. خوشبختانه این کتاب جزو دسته اول بود و از انتخابم راضی هستم. او سبک منحصربه‌فردی در نوشتن دارد و طنز خاصی در نوشته‌هایش است که آن را از حالت خشک و جدی بیرون می‌آورد. شخصیت‌های کتاب بسیار باورپذیر و دوست‌داشتنی هستند. اگر به دنبال خواندن یک کتاب مفرح، سرگرم‌کننده و رازآلود هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتما این رمان را بخوانید.من خودم منتظر جلدهای بعدی این کتاب هستم!»

«چه کتاب درگیرکننده و جذابی است! داستان آن حول محور شخصیت‌هایی کهنسال اما زیرک جریان دارد. چیزی که برای من جالب بوده این نکته است که اکثر جوانان امروزی عاشق این کتاب می‌شوند. آن‌ها دوست دارند داستان‌هایی جذاب و جالب از سالخوردگانی باهوش و زیرک بخوانند و با نگاهی پر از امید با دوران کهنسالی آشنا شوند. به محض آن‌که کتاب را خواندم، احساس کردم که فضای آن بسیار برایم آشنا است؛ انگار که اتفاقات این رمان در خانه‌ی خودم جریان دارد! این رمان بخش‌های طنز زیادی دارد و بارها پیش آمده است که حین خواندن کتاب، با صدای بلند شروع به خندیدن بکنم! «حلقه قتل پنجشنبه‌ها» از آن آثار ادبی است که دوست دارید همراه با دیگران بخوانید و آن را با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید!» این نظر فرین، یکی از خوانندگان انگلیسی‌زبان کتاب از استرالیا بود.

مایکل دیوید، یکی از خوانندگان کتاب از ایالات متحده آمریکا، چنین نظری درباره‌ی کتاب «حلقه قتل پنجشنبه‌ها» داده است: «از خواندن این کتاب لذت بسیاری بردم. حین خواندن آن، احساس می‌کردم که من هم عضوی از حلقه قتل هستم و در کنار سایر شخصیت‌ها به دنبال حل معماهای جنایی می‌روم. شخصیت‌های کتاب بسی دوست‌داشتنی هستند. راستی امکان ندارد عاشق پلیس‌هایش نشوید! تعاملی که کرکترهای کتاب با یکدیگر دارند، به بهترین شکل ممکن پرداخته شده است و دیالوگ‌های میان آن‌ها بسیار جذاب است. به‌شدت منتظر ادامه‌ی این رمان هستم!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

شاید برای شما جای سوال باشد که حلقه‌ی قتل، چگونه تشکیل شد و اعضای آن‌ چطور به پرونده‌های جنایی دسترسی دارند. در بخشی از کتاب به این سوال پاسخ داده می‌شود: «الیزابت با پنی، انجمن قتل پنجشنبه‌ها را تاسیس کرده بود. پنی سال‌ها در اداره‌ی پلیس «کنت» بازرس بود و پرونده‌های قتل‌های حل‌نشده را با خود می‌آورد. راستش او قرار نبود به پرونده‌ها دسترسی داشته باشد، ولی کسی که خبردار نمی‌شد، نه؟ از یک سنی که بگذرید، تقریبا می‌توانید هر کاری که دلتان خواست، بکنید. به¬جز پزشک و بچه‌هایتان، هیچ کس چیزی به شما نمی‌گوید.»

اعضای گروه حلقه قتل از این نکته که هنوز قاتلان زیادی آزادانه در سطح شهر گشت‌وگذار می‌کردند، آزرده خاطر شده بودند. به این بخش از کتاب توجه کنید: «پس می‌توان گفت آن‌ها هیچ وقت به آرزویشان نرسیدند. هیچ کدام از آن قاتل‌ها تنبیه نشدند، همه هنوز بیرون بودند و یک جایی به پیش‌بینی وضع ترافیک گوش می‌کردند. به گمانم مثل بعضی آدم‌ها قسر در رفته بودند. هر چه سنتان بالاتر می‌رود، بیشتر مجبور می‌شوید تا با این مساله کنار بیایید.»

همچنین در طول کتاب جملات احساسی عمیق و به یادماندنی زیادی آورده شده است که برای نمونه چندتایی از آن‌ها را با هم می‌خوانیم: «حالا اشک‌های احمقانه و واقعی دارند می‌آیند. اجازه می‌دهم بریزند. اگر بعضی‌وقت‌ها گریه نکنید، همیشه مشغول گریه کردن خواهید شد»، «آدم‌هایی که حس شوخ‌طبعی ندارند، هیچ‌گاه شما را به خاطر شوخی‌هایتان نمی‌بخشند»، «تونی اعتقادی به شانس ندارد، او به سخت‌کوشی معتقد است. اگر در آماده شدن شکست بخورید، آماده شکست خوردن می‌شوید» و «برخلاف هرچه که درباره‌ی خاصیت التیام‌بخش گذر زمان می‌گویند، بعضی چیزها در زندگی خراب می‌شوند و هیچ‌وقت نمی‌توان آن‌ها را درست کرد.»

درباره نویسنده کتاب حلقه قتل پنج شنبه ها

ریچارد آزمن کمدین، تهیه‌کننده، مجری تلویزیون و نویسنده سرشناس بریتانیایی بوده که زاده سال 1970 میلادی در شهر اسکس انگلستان است. او که فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از داشگاه کمبریج است، عمده فعالیت‌های کاری‌اش شامل تهیه‌ و اجرای برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی در شبکه‌های مختلف بریتانیا از جمله شبکه بی‌بی‌سی می‌شود. ریچارد آزمن اولین کتاب خود را با نام «حلقه قتل پنجشنبه‌ها» که یک رمان جنایی محسوب می‌شود، در سال 2020 میلادی به انتشار رساند. این کتاب که بیش از یک ملیون نسخه در بریتانیا فروش داشته، به موفقیت‌های مالی و ادبی زیادی دست یافته است. ریچارد آرمن هم‌اکنون مشغول نوشتن دنباله‌ی این رمان محبوب است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «حلقه قتل پنجشنبه ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.