جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مهر طلبی/ بیماری راضی کردن دیگران

قیمت:
30,000 تومان
مشخصات کتاب مهر طلبی/ بیماری راضی کردن دیگران
کشور مبدا
تعداد صفحات
312 صفحه
شابک
9789647184267
سال خلق اثر
2000
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «مهرطلبی» یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین آثار «هریت بریکر» است که برای نخستین‌بار، در سال 2000 منتشر شد. «مهرطلبی: بیماری راضی کردن دیگران» کتابی در دستۀ خودیاری و موفقیت شخصی است که درون‌مایه‌ای تماما روان‌شناسانه دارد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مهر طلبی/ بیماری راضی کردن دیگران

بریکر در کتاب حاضر می‌‌کوشد راه‌های درمان یک معضل و بیماری بزرگ را در انسان‌ها تحلیل و ارائه دهد و آن راهی نیست جز مهرطلبی. اما این مهرطلبی به معنای گسترش‌یافتۀ آن در میان مردم عادی نیست؛ مفهومی که در آن مهرطلبی به خوشحال و راضی کردن همه اطلاق می‌شود. بلکه مهرطلبی از دیدگاه این کتاب ناتوانی انسان در رد کردن و گفتن «نه» به برخی موقعیت‌ها است. در واقع، این افراد نیاز شدید و روان‌رنجورانه‌ای دارند که دیگران آن‌ها را تایید کنند؛ پس تمام سعی خود را می‌کنند تا نیازها و خواسته‌های دیگران را برآورده کنند. این بیماری اعتیادگونه باعث می‌شود تا رفته‌رفته این ناتوانایی در امتناع از چیزهای ناخوشایند، زندگی فرد را مختل کند. بنابراین نویسنده کوشیده است تا ابتدا با تحلیلی جامع و بر اساس تجربیات علمی، روش ریشه‌شناسی عمیقی بر مسئله مهرطلبی را به مخاطبین خود بیاموزد و سپس، راه‌های مقابله با آن را نشان دهد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب مهرطلبی چیست؟

یکی از کاربران فارسی‌زبان در سایت گودریدز کتاب مهرطلبی را چنین توصیف کرده است: «از بهترین کتاب‌های حوزه روان‌شناسی که به مسئله مهم مهرطلبی پرداخته است. این کتاب به‌خوبی مفهوم مهرطلبی را توضیح می‌دهد و تک‌تک عواملی را که منجر به بیماری مهرطلبی می‌شود، در فصول جداگانه همراه با مثال‌های فراوان تحلیل می‌کند. مطالعۀ این کتاب می‌تواند شما را حیرت‌زده کند؛ چراکه به نکات بسیار ریزی در آن اشاره می‌شود که دلایل و ریشه‌ رفتارهای مهرطلبانه را متوجه بشویم. در انتهای کتاب نیز، یک برنامه بیست و یک روزه برای کسانی به چشم می‌خورد که می‌خواهند مشکل مهرطلبی در آن‌ها برطرف شود. در مجموع اگر می‌خواهید با مفهوم مهرطلبی به صورت کامل و عمیق آشنا بشوید، کتاب حاضر انتخاب خوبی برای شما می‌باشد.»

چکیده‌ای از چند نظر ثبت شده از سوی خوانندگان انگلیسی‌زبان کتاب را با هم بخوانیم: «من مهرطلب بودم و در واقع، از تلاش برای راضی کردن دیگران خسته شده بودم. کسانی که حتی به من اهمیت نمی‌دانند. این بیماری برای من مشکلات سلامتی متعددی ایجاد کرده بود و به محض اینکه این کتاب را خواندم، توانستم نفس راحتی بکشم و بر روی چیزی که برایم مهم است؛ یعنی سلامتی و خانواده‌ام تمرکز کنم. وقتی داشتم این کتاب را می‌خواندم، به دوستان، خانواده، همکاران و آشنایان نگاه می‌کردم و الگوهایی را می‌دیدم که در این کتاب ظاهر می‌شوند. بهترین کتاب برای همیشه و بسیار آموزنده!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در ابتدای کتاب نویسنده تحلیلی خلاصه و مقدماتی از مشکل مهرطلبی را به شما ارائه می‌دهد: «افرادی که دچار بیماری راضی کردن دیگران هستند و افکار ناهنجارشان علت اصلی و قالب این مشکل آنهاست، اسیر دام مسئولیت‌های سنگین و افکار خودمخرب هستند که مشکل راضی کردن دیگران را در وجود آنها تثبیت می‌کنند. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید، بیماری راضی کردن دیگران در وجود شما بر تفکر ثابت و نهادینه‌ای به وجود آمده که به شما می‌گوید: "باید همیشه تلاش کنید تا همه دوست‌تان داشته باشند و به این نوع علاقه نیاز دارید." شما ارزش وجود خود را می‌سنجید و هویت خود را طبق میزان کارهایی که برای دیگران انجام می‌دهید، ارزیابی می‌کنید؛ افرادی که اصرار دارید نیازهای آنها در رأس اولویت‌های خود قرار دهید و نیازهای خود را در اولویت دوم قرار دهید. هنگامی که طرز فکرهای مربوط به راضی کردن دیگران را در ذهن خود دارید، باور دارید که "مهربان" بودن از شما در برابر طرد شدن و سایر رفتارهای ناخوشایند دیگران محافظت می‌کند. علاوه بر این حین اینکه قوانین سختگیرانه، انتقادات تند و توقعات کمالگرایانه‌ای را برای خودتان مطرح می‌کنید، به طور هم‌زمان از همه دنیا می‌خواهید که شما را بپذیرند و تایید کنند. به طور خلاصه، شما جهت "فکر" خود را به سوی مشکل برده‌اید و نیاز دارید که "فکر" خود را به میزان قابل توجهی در مسیر بهبود و بازیابی قرار دهید. بنابراین، تلاش‌های شما برای ایجاد تغییر باید ابتدا در راستای درک و شناخت و تصحیح "افکار مربوط به راضی کردن دیگران" قرار بگیرند.»

در ادامه، برخی از ویژگی‌های اساسی در معضل مهرطلبی را با هم می‌خوانیم: «افرادی که با مشکل راضی کردن دیگران دست به گریبانند و عادات رفتاری‌شان علت اصلی این مشکل است، به نیازهای دیگران توجه زیادی نشان ی‌دهند، حتی اگر به قیمت قربانی کردن نیازهای خودشان تمام شود. اگر جزو این دسته از افراد هستید، اغلب اوقات کارهای بسیار زیادی برای دیگران انجام می‌دهید، تقریبا هیچوقت "نه" نمی‌گویید، به ندرت وظایفی را به دیگران می‌سپارید و به شکل اجتناب‌ناپذیری بیش از حد به دیگران متعهد می‌شوید و بیش از حد از خودتان مایه می‌گذارید. در چنین شرایطی هنگامی که این الگوهای رفتاری خودمخرب و تنش‌زا بر سلامتی و روابط شما با نزدیکان‌تان اثر منفی می‌گذارند، آن افراد شما را برای تکرار آن رفتار تحت فشار می‌گذارند چون به نیاز شدید و حتی اعتیاد شما به تایید دیگران، عادت کرده‌اند.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب مهرطلبی

دکتر «هریت بریکر» روان‌شناس بالینی، متخصص حوزۀ زنان و نویسندۀ مشهور آمریکایی بود. او اولین فردی بود که ثابت کرد که زنان انواع شدیدتر و متنوع‌تری از استرس را در طول زندگی‌شان در مقایسه با مردان تجربه می‌کنند. علاوه بر کتاب «مهرطلبی»، از این نویسنده کتاب «اختیار شما در دست کیست؟» نیز به فارسی ترجمه و چاپ شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مهر طلبی/ بیماری راضی کردن دیگران»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.