جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تاریخ فلسفه کاپلستون/ از فیشته تا نیچه/ جلد 7

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون/ از فیشته تا نیچه/ جلد 7
کشور مبدا
تعداد صفحات
492 صفحه
شابک
9789644458026
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

«تاریخ فلسفه کاپلستون: از فیشته تا نیچه» یکی از مشهورترین کتاب‌های مجموعۀ «تاریخ فلسفه کاپلستون» است که توسط «فردریک کاپلستون» در بازۀ سال‌های 1946 تا 1975 نوشته شده است. «تاریخ فلسفه کاپلستون: از فیشته تا نیچه» نه تنها به دلیل گنجاندن تاریخ فلسفۀ باشکوه آلمان، بلکه به دلیل ترجمۀ بی‌نظیر آن از سوی استاد داریوش آشوری نیز، در سال‌های بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون/ از فیشته تا نیچه/ جلد 7

کتاب‌های مجموعۀ تاریخ فلسفه کاپلستون در جهت آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با زندگی و عصاره‌ای از تفکرات فیلسوفان بزرگ و تاثیرگذار در دنیا نوشته شده‌اند. کاپلستون در این کتاب‌ها کوشیده تا هستۀ اصلی فلسفۀ این بزرگان را برای مخاطبین به زبانی نسبتا ساده شرح دهد و از طرفی، تحلیل‌ها و نظرات علمی و شخصی نیز بر آن‌ها بیافزاید. مجموعۀ «تاریخ فلسفه کاپلستون» نه‌تنها مناسب مخاطبین علاقه‌مند به فلسفه، بلکه مناسب دانشجویان فلسفه نیز می‌باشد و در ایران نیز، به یکی از مراجع تاریخ فلسفه برای دانشجویان تبدیل شده است.

کتاب حاضر، جلد  هفتم از 9 جلد این مجموعه است و سیر تاریخی «مکتب فلسفیِ ایده‌آلیسم» آلمان را مورد کندوکاو قرار می‌دهد. فیلسوفانی که در این جلد به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارتند از: «فیشته»، «شلینگ»، «اشلایرماخر»، «هگل»، «شوپنهاور»، «کی‌یر کگور» و «نیچه».

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون چیست؟

یکی کاربران سایت «گودریدز» چنین تحلیلی راجع به سری کتاب‌های «تاریخ فلسفه کاپلستون» نوشته است: «نخستین برخورد من با مجموعه‌ی ۹جلدی تاریخ فلسفه کاپلستون، مواجهه‌ای عاشقانه بود. علاقه‌ی من به این مجموعه حتی به طرح جلد و حروف چاپ شده‌ی داخل کتاب هم تسری پیدا کرده بود. من جلدهای یک، تا هفت را بیش از ۵ بار خوانده‌ام! جلد یک، دو، چهار و هفت، از همه بهتر هستند به نظر من. اما جلد هفت فوق العاده‌ست. این جلد به ایدءالیسم آلمانی اختصاص دارد. اگرچه نقدهایی به روش پژوهش و ارایه‌ی مطالب از جانب کاپلستون وارد شده، دانشجوی فارسی‌زبانِ تازه‌کار و علاقه‌مند به این فلسفه، از مطالعه این کتاب ضرر نخواهد کرد. اما نکته‌ی مهم این است که باید به سرعت از این کتاب‌ها فاصله گرفت و سراغ متون اصلی رفت. مخاطب باید به خواندن متون اصلی عادت کند، وگرنه هرگز در هیچ حوزه‌ای به درجه تخصص نمی‌رسد.

درباره نویسندۀ کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون

«فردریک کاپلستون» تاریخدان و فیلسوف نام‌آور انگلستانی بود که بابت نگارش مجموعۀ «تاریخ فلسفه» به شهرتی جهانی رسید. یکی از مشهورترین مصاحبه‌های رادیویی او مربوط می‌شود به بحثی که با فیلسوف بزرگ «برتراند راسل» بر سر اثبات وجود خدا در رادیو BBC داشته است. علاوه بر مجموعۀ تاریخ فلسفه، از مهم‌ترین آثار کاپلستون که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به کتاب‌های «فریدریک نیچه» و «فلسفۀ معاصر» با ترجمۀ علی اصغر حلبی اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تاریخ فلسفه کاپلستون/ از فیشته تا نیچه/ جلد 7»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.