جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فاسبیندر/ زندگی و مرگ نابغه ای عصیانگر

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب فاسبیندر/ زندگی و مرگ نابغه ای عصیانگر
کشور مبدا
تعداد صفحات
556 صفحه
شابک
9789651593369
سال خلق اثر
1978
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

رینر ورنر فاسبیندر (1945-1982) فیلم‌ساز، نمایشنامه‌نویس و بازیگر تاثیرگذار آلمانی است که متولد باواریا بود. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جنبش سینمای نوین آلمان که از اواخر سال 1960 شروع شد، شناخته می‌شود. کتاب «فاسبیندر» به زندگی او می‌پردازد. «فاسبیندر» در سال ۱۹۷۸ منتشر شده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «فاسبیندر/ زندگی و مرگ نابغه ای عصیانگر»

خلاصه کتاب فاسبیندر/ زندگی و مرگ نابغه ای عصیانگر

فاسبیندر کودکی بسیار آشوب‌ناک و پُرفراز و نشیبی را از سر گذراند و اختلافات شدید با والدینش نهایتا باعث شد که در سن پایین، خانه را به مقصد مونیخ ترک کرده و در آنجا وارد حیطۀ تئاتر شود. وی فیلم‌سازی را از اواخر 1960، با فیلم‌های کوتاه و نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد. در طول دورۀ کاری خود بیش از 40 فیلم و دو سریال تلویزیونی را کارگردانی کرد و نمایش‌نامه‌های بسیاری نوشت. همهٔ این کارها او را در زمرۀ پرکارترین و مولدترین فعالان سینما و تئاتر قرار می‌دهد. مشخصۀ اصلی آثار فاسبیندر، موشکافی دقیق جامعه آلمان پس از جنگ جهانی، کاوش هنجارهای اجتماعی و عرفی و انتقاد به ساختارهای سیاسی و فرهنگی است. کریستین براد تامس در این کتاب، به فعالیت‌ها و زندگی و مرگ این نابغۀ عصیان‌گر می‌پردازد.

امتیاز کتاب فاسبیندر در گودریدز

  • تعداد نظرات: 5
  • تعداد امتیازدهی: 71
  • امتیاز(از5): 3.55

نظر خوانندگان دربارهٔ کتاب فاسبیندر چیست؟

  • نوشته‌ای بسیار جالب در مورد زندگی و آثار نابغه‌ای عصیانگر! فاسبیندر، هنرمند خودتخریب‌گر مولد، نقش بسیار پُررنگی در آلمان پس از جنگ ایفا کرد، و این کتاب، این موضوع را به‌خوبی روشن می‌کند. دوست و همراهی مناسب، برای کسی که می‌خواهد آثار بی‌شمار او را بررسی کند.
  • این کتاب، یک بیوگرافی کامل و جامع دربارهٔ رینر فاسبیندر است. تامسن، دوست نزدیک او، علاوه بر شرح زندگی فاسبیندر، در تمام آثار او غور می‌کند و هیچ‌چیز را در مورد این نابغۀ خلاق و بحث‌برانگیز از قلم نمی‌اندازد. ما در این کتاب از کودکی پر فراز و نشیب فاسبیندر، همجنس‌گرایی او، ازدواج ساختگی‌اش، عادات کاری و روابط دردناک و ناپایدار با بازیگرانش آگاه می‌شویم. از همه مهم‌تر، شور و اشتیاق و مشغولیت ذهنی شدید او با سینما و تئاتر با جزئیات تمام بررسی شده است. تامسن آثار فاسبیندر را به زیبایی تحلیل می‌کند، به گونه‌ای که هیچگاه خسته‌کننده به نظر نمی‌آید.

درباره نویسندۀ کتاب فاسبیندر

«کریستن براد تامسن»، متولد 28 مه 1940، فیلم‌ساز، منتقد و نویسنده دانمارکی است که با فعالیت‌هایش در حوزه سینما و ارتباط نزدیکش با فاسبیندر شناخته می‌شود. وی همچنین مستندی درمورد محمدرضا شجریان ساخته‌است. برخی آثار او عبارت‌اند از:

  • Marilyn Mazur: Queen of Percussion
  • The Voice of Iran: Mohammad Reza Shajarian
  • Karen Blixen - storyteller

خرید کتاب فاسبیندر

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب فاسبیندر را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتاب های زندگی نامه هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فاسبیندر/ زندگی و مرگ نابغه ای عصیانگر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.