جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تسلی‏ بخشی های فلسفه‏

قیمت:
165,000 تومان
مشخصات کتاب تسلی‏ بخشی های فلسفه‏
کشور مبدا
تعداد صفحات
303 صفحه
شابک
9789643114794
سال خلق اثر
2000
سال انتشار
2000
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
25
این کتاب در یک نگاه

تسلی‌بخشی‌های فلسفه (The Consolations of Philosophy)، یکی از آخرین آثار آلن دوباتن است که در سال 2000 منتشر شد و تاکنون بیش از دویست هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این کتاب می‌کوشد تا با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره‌ی ما ارائه کند. این اثر شیرین، ترکیبی جذاب از فلسفه و روان‌شناسی‌ است. کتاب تسلی‌بخشی‌های فلسفی را عرفان ثابتی ترجمه و انتشارات ققنوس آن را منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تسلی‏ بخشی های فلسفه‏

با خواندن‌ این‌ کتاب‌ از «سقراط‌« می‌آموزیم‌ که‌ عدم‌‌محبوبیت‌ را نادیده‌ انگاریم‌. «اپیکور» بی‌‌پولی‌ ما را چاره‌ می‌کند. «سنکا» به‌ ما کمک‌ می‌کند تا بر احساس‌ یأس‌ و ناامیدی‌ غلبه‌ کنیم‌. «مونتنی»‌ راهنمای‌ مناسبی‌ برای‌ درمان‌ ناکارآمدی‌های‌ ماست‌. عشاق دلشکسته‌ می‌توانند با خواندن‌ آثار «شوپنهاور» تسلی‌خاطر یابند. کسانی‌ که‌ در زندگی‌ با سختی‌های‌ زیادی‌ روبه‌رو هستند، با «نیچه‌« همذات‌پنداری‌ خواهند کرد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب تسلی‌بخشی‌های فلسفی چیست؟

آرمان حیدری - از خوانندگان کتاب - نظر خود را درباره‌ی کتاب در سایت شهر کتاب نوشته است: «عنوان کتاب به تمامی بازگوکننده‌ی محتوای اثر است. هدف آلن دو باتن انتقال حکمت با استفاده از فلسفه، به زندگی خوانندگانش است تا در نهایت آن‌ها بتوانند نیکوتر و شادتر زندگی کنند. مفاهیم مورد بحث کتاب جدی و حیاتی است که با نثری ساده، جذاب و پرکشش ارائه شده است. کسانی که می‌خواهند لذت و نفع فلسفه برای زندگی را، با زبان و روایتی ساده و جذاب دریافت کنند، حتما این اثر آموزنده و سودمند را بخوانند.»

مهسا از دیگر خوانندگان کتاب تسلی‌بخشی‌های فلسفی در سایت گودریدز نوشت: «تسلی‌بخشی‌های فلسفه، کتابی بود که با‌ ورق زدن تک‌‌تک صفحاتش با خودم می‌گفتم: "این را همه باید بخوانند!". زبان کتاب آن‌قدر روان و درکش چنان راحت است که جملات به‌زیبایی به دل می‌نشینند و از خواندنش بی‌اندازه لذت خواهید برد. این کتاب از چند بخش تشکیل شده؛ دیدگاه فلاسفه‌ی مختلف در رابطه با این مباحث از زندگی در هر بخش از کتاب بحث شده و مسلما قرار نیست با تک‌تک موضوعاتی که مطرح شده موافق باشیم، اما با خواندنش به راه‌حل‌هایی که برای طی کردن مسیر زندگی ارائه شده فکر می‌کنیم و با راه‌حل‌هایی که خودمان سال‌هاست انتخاب کردیم مقایسه می‌کنیم.»

یکی از کاربران سایتِ کتاب‌خوانیِ «تریفت بوکز» نظر خود را این‌گونه عنوان کرد: «آلن دو باتن فلسفه را به سطحی قابل خواندن می‌رساند. او به جای بحث خشک در مورد شایستگی‌ها یا اندیشه‌های گذشتگان، موقعیت‌هایی را که همه‌ی ما روزبه‌روز با آن روبه‌رو هستیم (نارسایی، رنج، درد و عشق) بررسی می‌کند و راه جدیدی را برای بررسی این مسائل باز می‌کند. چیزی که باعث شد من به خواندن ادامه دهم و آن را به همه نیز توصیه کنم، این است که آلن دو باتن قضاوت نمی‌کند. او نمی‌گوید "این راهی است که شما باید انجام دهید، این راهی است که شما باید فکر کنید"، بلکه او دیدگاه‌های متفاوتی را در مورد مشکلات به شما ارائه می‌دهد. در واقع مایه تسلی است اگر بدانیم اولاً مشکلات ما در تمام تمدن بشری مشترک است و ثانیاً هیچ مشکلی در نداشتن پاسخ برای همه‌ی چیزها وجود ندارد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در قسمتی از کتاب، نویسنده دلیل رنجش‌مان از موضوعات را توقع نابه‌جای ما واقعیت می‌داند: «اوج حکمت آن است که یاد بگیریم سرسختی و لجاجت جهان را با واکنش‌هایی مثل فوران خشم، احساس بدبختی، اضطراب، ترشرویی، خودبرحق‌بینی و بدگمانی برتر نسازیم. بیشترین آسیب را از ناکامی‎هایی می‌بینیم که اصلا انتظارشان را نداشته‌ایم و نتوانسته‌ایم آن‌ها را بفهمیم. آنچه ما را عصبانی می‌کند، برداشت‌های خوش‌بینانه‌ی خطرناکی درباره چگونگی جهان و دیگر افراد است. چه چیزی ناکامی‌ها و درماندگی‌های ما را کاهش می‌دهد؟ این که بفهمیم از دنیا چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم و دریابیم که امیدِ چه چیزی را داشتن، امیدی بهنجار است. اگر ما بتوانیم عقاید را تغییر دهیم، گرایش خود را به عصبانیت تغییر خواهیم داد؛ مثلا وقتی نمی‌توانیم چیزی را پیدا کنیم فریاد می‌زنیم؛ زیرا به طور تلویحی به دنیایی اعتقاد دارید که در آن چیزی گم نمی‌شود! ما باید خود را با نقایص ناگزیر هستی سازگار کنیم. قوت قلب ممکن است ظالمانه‌ترین پادزهر اضطراب باشد. پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ی ما هم سبب می‌شود که فرد مضطرب برای بدترین حالت آماده نباشد

درباره نویسنده کتاب تسلی بخش های فلسفه

آلن دوباتن (Alain de Botton) فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی انگلیسی و متولد سوئیس است. وی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. خانواده وی در کودکی به انگلیس مهاجرت کردند و وی تحصیلات ابتدایی خود را در این کشور آغاز کرد. دوباتن در دانشگاه کمبریج، کالج گونویل و کایوس تاریخ خواند. سپس در ۱۹۹۲ میلادی از کالج کینگ لندن موفق به اخذ مدرک عالی فلسفه شد. نکته جالب درباره‌ی دوباتن این است که وی تحصیلات خود را در مقطع دکتری فلسفه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد، اما تصمیم گرفت برای نوشتن فلسفه به زبان ساده و همه‌فهم، تحصیلات خود را در این دانشگاه رها کند.

او در کتاب‌های منتشرشده‌اش تلاش داشته تا فلسفه را از حالت انتزاعی خارج کرده و به زندگی روزمره بیاورد. او در کتاب تسلی‌بخشی‌های فلسفه که در سال 2000 توسط وی به نگارش درآمد، سعی کرده ‌است از آموزه‌های فیلسوفان بزرگ، در جهت کاربرد آن در زندگی روزمره انسان‌ها استفاده کند تا از رنج آنان کم کرده و بر غنای آن بیفزاید. این کتاب ، از جمله کتاب‌هایی است که می‌توان آن را در زمره کتاب‌های «فلسفه برای زندگی» نام برد. ویژگی متمایز آلن دوباتن، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است. از دوباتن کتاب‌های متعددی به فارسی ترجمه شده است. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: «جستارهایی در باب عشق»، «معنای زندگی» و «شغل مورد علاقه» است.
بیشتر بخوانید: ۷ کتاب فلسفی که باید خواند

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تسلی‏ بخشی های فلسفه‏»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.