جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دین هیتلر

قیمت:
420,000 تومان
مشخصات کتاب دین هیتلر
تعداد صفحات
442 صفحه
شابک
9786002537546
سال انتشار
1400
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دینِ هیتلر» نوشته‌ی ریچارد ویکارت را هما شهرام‌بخت به فارسی برگردانده‌ و نشر کتاب پارسه آن را منتشر کرده است. ریچارد ویکارت در کتاب «دین هیتلر» به عقاید هیتلر درباره‌ی دین می‌پردازد. این کتاب برای کسانی که مایل به آشنایی با اعتقادات دینی آدولف هیتلر هستند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دین هیتلر

کتاب «دینِ هیتلر» نوشته‌ی ریچارد ویکارت را هما شهرام‌بخت به فارسی برگردانده‌ و نشر کتاب پارسه آن را منتشر کرده است. ریچارد ویکارت در کتاب «دین هیتلر» به عقاید هیتلر درباره‌ی دین می‌پردازد. این کتاب برای کسانی که مایل به آشنایی با اعتقادات دینی آدولف هیتلر هستند مناسب است.
آدولف هیتلر، که با پیروزی حزب نازی در سال 1933 توانست قدرت زیادی به دست بیاورد و سپس جنگی بزرگ را به دنیا تحمیل کند، دارای افکار و عقایدی بود که برخی را در کتاب «نبرد من» شرح داده و برخی را نیز در سخنرانی‌هایش بیان داشته، اما ریچارد ویکارت در کتابش فقط بر عقاید او درباره‌ی دین تمرکز داشته تا نشان دهد که عقاید دینی او چه بوده و چه نبوده است. بنا بر تحقیقات ویکارت، او هم سخنانی مبنی بر اعتقاد به مسیحیت بیان داشته و هم سخنانی بر علیه مسیحیت و همچنین نیم‌نگاهی هم به علوم غریبه داشته است. در نتیجه، عقاید او را دارای تناقض دیده و تناقضات آن را بیرون کشیده و پیش روی مخاطبان قرار داده است.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
هیتلر در دوازدهم آوریل سال 1922 در حضور جمعیتی در مونیخ اعلام کرد که مسیحی است: «احساسات مسیحی‌ام مرا در مقام یک مبارز به سوی پروردگار و منجی‌ام هدایت می‌کند... در مقام یک مسیحی وظیفه ندارم اجازه بدهم کسی مرا فریب دهد ولی وظیفه دارم برای حقیقت و آنچه درست است، یک مبارز باشم... و در مقام یک مسیحی نسبت به مردمم احساس وظیفه می‌کنم.» آن‌هایی که می‌خواهند اثبات کنند هیتلر یک مسیحی واقعی بود، اغلب به این عبارت ارجاع می‌دهند. ظاهراً نگرش آن‌ها با روش عجیبی این است که هیتلر این را گفته، من باورش دارم، این (گفته) آن را حل‌وفصل می‌کند. البته خیلی راحت چیزهای دیگری را که هیتلر درباره خدا و مذهب گفته بود نادیده می‌گیرند. یوزف گوبلز بر اساس گفتگوهای مکرر و گسترده خویش با هیتلر، بارها در دفترچه خاطراتش ثبت کرد که هیتلر ضد مسیحی است و می‌خواهد کلیساها را نابود کند. او چند روز پس از کریسمس سال 1939 با هیتلر صحبت کرد و بیان داشت: «پیشوا واقعاً مذهبی ولی کاملاً ضدمسیحی است. او در مسیحیت نشانه‌ای از نابودی می‌بیند. واقعاً هم چنین بود. مسیحیان اقشاری‌اند که نژاد یهود را از خود بر جا گذاشته‌اند.» در واقع گوبلز مدعی بود که هیتلر مسیحیت را انکار کرد و قصد داشت آن را تضعیف کند.
درباره نویسنده
ریچارد ویکارت استاد تاریخ آمریکایی صاحب کرسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است و در همان دانشگاه به تدریس و تحقیق مشغول است. او کارشناسی و کارشناسی ارشدش را از دانشگاه مسیحی تگزاس دریافت کرد و مدرک دکترایش را در رشته تاریخ از دانشگاه آیووا گرفت. ویکارت که عضو ارشد مرکز علوم و فرهنگ مؤسسه دیسکاوری در سال 1997 به هیئت تحریریه «دسترسی به شبکه تحقیقاتی» پیوست، که سازمانی غیرانتفاعی است و در زمینه‌ی علم، فناوری و جامعه از دیدگاه طراحی هوشمند اطلاع‌رسانی می‌کند. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دین هیتلر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.