جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دختری که رهایش کردی

قیمت:
32,000 تومان
مشخصات کتاب دختری که رهایش کردی
کشور مبدا
تعداد صفحات
560 صفحه
شابک
9789645477545
سال خلق اثر
2012
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه
کتاب «دختری که رهایش کردی» (THE GIRL YOU LEFT BEHIND)، نوشته‌ی «جوجو مویز» در سال 2012 منتشر شد. این کتاب بلافاصله پس از فروش توانست در جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار بگیرد و نامزد بهترین رمان سال 2012 شود.
بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «دختری که رهایش کردی»

خلاصه کتاب دختری که رهایش کردی

داستان کتاب به زندگی دو زن به نام‌های «سوفی» و «لیو» گره خورده است که در دو قرن مختلف زندگی می‌کنند. سوفی همسر هنرمندی است که پس از آغاز جنگ جهانی اول مجبور به ترک خانه می‌شود و او در نبود شوهرش باید از خانواده مراقبت کند. در این حین یک تابلوی نقاشی که متعلق به چهره‌ی سوفی است به دست نازی‌ها می‌افتد.

صد سال بعد داستان در نقطه‌ی دیگری ادامه می‌یابد؛ جایی که هم اکنون این تابلوی نقاشی در خانه‌ی زنی به نام لیو است و پس از برملا شدن ارزش واقعی تابلو، کشمکش‌هایی آغاز می‌شود. این کتاب با تصویرسازی‌های بی‌نظیر نویسنده، به یکی از کتاب‌های پرفروش دنیا تبدیل شد. 

درباره ترجمه کتاب دختری که رهایش کردی

  • دختری که رهایش کردی نوشته جوجو مویز به بیش از چهل زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • دختری که رهایش کردی در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. کتایون اسماعیلی در نشر میلکان، سونیا سینگ در نشر مجید، سالومه مهوشان در نشر اکباتان، فاطمه نفری در نشر فروزش، شیدا رضایی در نشر جامی، محمد مهدی قاسم لو در نشر میلاد، زهرا یعقوبیان در نشر نیک فرجام، سیمین تاجدینی در نشر آتیسا و مترجمان دیگر کتاب دختری که رهایش کردی را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز دختری که رهایش کردی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 11,773
  • تعداد امتیازدهی: 162,192
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.0۲

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب دختری که رهایش کردی

  • ادامه‌دادن خودش یه عمل قهرمانانه‌ست.
  • می‌دونی چه حسی داره وقتی خودتو به سرنوشت می‌سپاری؟ یه‌جورایی بهت خوشامد می‌گه. دیگه نه دردی هست، نه ترسی و نه اشتیاق و آرزویی.
  • او خودم را به من یادآوری کرد؛ که چقدر هنوز قوی هستم و می‌توانم برای چیزهایی که می‌خواهم مبارزه کنم
  • تنها چیزی‌که توی این دنیا ارزش داره اینه که آدم عاشق کیه.
  • همیشه فکر می‌کنم توانایی پول درآوردن برای امرارمعاش از طریق انجام کاری که آدم دوست داره و دلش می‌خواد ممکنه بزرگ‌ترین هدیه‌ی زندگی به آدم باشه.
  • تو ستاره‌ی منی توی این دنیای دیوونه.
  • انجام کار اشتباه فقط اولین بارش سخته، بعدش دیگه عادی می‌شه.
  • همیشه چیزایی که زود تموم می‌شن کامل‌تر به نظر می‌رسن. ستاره‌های سینمایی که جوون مرده‌ن این رو ثابت کرده‌ن.
  • زندگی، با همه‌ی نابسامانی، ارزش زیادی دارد.
  • بعضی‌وقت‌ها زندگی سراسر پُر می‌شود از موانعی که حتی نمی‌شود پا را برای قدم بعدی جلوی پای دیگر گذاشت.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب دختری که رهایش کردی چیست؟

نظرات زیر از سایت آمازون گرفته شده‌اند. خواننده‌ای درباره‌ی رمان‌های جوجو مویز می‌نویسد:

رمان‌های خانم مویز دارای طرح‌های غیرمعمول، پیچش‌های پیش‌بینی نشده و دیالوگ‌های باورپذیر هستند. خواننده در هر داستان غرق می‌شود و تا پایان کتاب نمی‌تواند تمرکزش را به موضوع دیگری اختصاص دهد.

مخاطب دیگری نوشته است:

من این کتاب را از نظر سبک نگارش و شخصیت‌پردازی‌هایش خیلی دوست داشتم. نویسنده طوری داستان را برای خوانندگان به تصویر می‌کشد که من واقعاً با وقایعی که جزبه‌جز در حال اتفاق افتادن بود جلو می‌رفتم و به شکل واقعی در ذهنم تصورشان می‌کردم. داستان روایت‌گر روزگارانی است که همزمان با جنگ جهانی اول در جریان است و از این بابت نیز آموزنده است.

خواننده‌ی دیگری با اشاره به محتوای کتاب نوشته است:

اگر عاشقانه‌های تاریخی (که در جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد) و عاشقانه‌های معاصر را دوست دارید، قطعاً این رمان باب میل شماست.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

در قسمتی از کتاب لحظات سخت و دشوار زندگی در جنگ به تصویر کشیده می‌شود:

مغازه‌دارها و دکّه‌دارها، مغازه‌ها و دکّه‌هاشون رو تعطیل کردن تا مجبور نشن از آلمانی¬ها پذیرایی کنن. بیش‌تر ماها غذاهامون رو انبار کرده بودیم، چون می‌دونستیم باید خودمون رو نجات بدیم. باور کرده بودیم که اونا کوتاه می‌آن و در مواجهه با این سخت‌گیری‌ها می‌رن سراغ یک روستای دیگه؛ اما فرمانده بکن باوئر دستور داد هر مغازه‌داری که توی ساعت کاری مغازه‌اش رو باز نکنه، تیر بارون کنن.

در قسمتی از کتاب به توصیف اردوگاه‌های اجباری کار در جنگ جهانی اول پرداخته شده است:

اون کمپ جبرانی که الان ادوارد توش بود، می‌گفتن یکی از بدترین جاهاست. مردها رو تو دسته‌های دویست‌تایی رو زمین خالی می‌خوابوندن، تنها غذایی که بهشون می‌دادن سوپ آبکی بود با کمی پوست جو و گاهاً چندتا موش مرده! اونا رو برای سنگ‌شکوندن یا ریل‌کاری می‌بردن. وادارشون می‌کردن تیرهای سنگین آهنو بذارن رو دوش‌شون و به کیلومترها دورتر ببرن. کسایی که از خستگی و ناتوانی جا می‌موندن، کتک می‌خوردن، تنبیه می‌شدن و یا جیره‌ی ناچیز غذاشون حذف می‌شد. اون‌جا پر بود از بیماری‌های مسری و به‌خاطر یه خطای کوچیک بهشون شلیک می‌کردن. من همه اینا رو می‌دونستم و تصویر این فکرها ذهنمو درگیر کرده بود.

در قسمت دیگری از کتاب از سرنوشت سخن به میان می‌آید:

می‌دونی چه حسی داره وقتی خودتو به سرنوشت می‌سپاری؟ یه‌ جورایی بهت خوشامد می‌گه. دیگه نه دردی هست، نه ترسی و نه اشتیاق و آرزویی. مرگ، امید بود که داشت با این تسکین به وجود می‌اومد. به‌زودی می‌تونستم ادوارد رو ببینم. ما تو اون دنیا به هم می‌رسیدیم، چون مطمئن بودم که خدا مهربونه، خدا هرگز اون‌قدری بی‌رحم نیست که ما رو از تسکین تو اون دنیا محروم کنه.

درباره نویسنده کتاب دختری که رهایش کردی

جوجو مویز (Jojo Moyes)، در سال 1969 در انگلیس متولد شد. وی پس از تحصیل در رشته‌ی روزنامه‌نگاری، به این حرفه مشغول شد. جوجو مویز تا کنون توانسته دو بار جایزه‌ی بهترین رمان‌نویس رمانتیک را از آن خود بکند، یک بار در سال 2004 و بار دیگر در سال 2014.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «من پیش از تو»، «یک به علاوه یک»، «رها در باد»، «میوه خارجی» و «ماه عسل در پاریس» اشاره کرد. 

نظر نویسنده درباره کتاب دختری که رهایش کردی

من مقاله‌ای در مورد یک زن جوان خبرنگار جنگی در جنگ جهانی دوم خواندم که مسئولیت یکی از فروشگاه‌های آثار هنری سرقت شده هیتلر را به عهده گرفت و به‌عنوان «تشکر» یک نقاشی با ارزش به او داده شد. این باعث شد به این موضوع فکر کنم که چگونه اخلاق در زمان جنگ، حتی برای افراد خوب، می‌تواند تا حدودی نسبی شود. سپس چیزی در مورد فرانسه اشغالی در زمان جنگ جهانی اول دیدم و متوجه شدم که در مورد این بخش از تاریخ بسیار کم شنیده‌ام و این دو موضوع به‌آرامی در ذهن من شروع به ادغام شدن، کردند.

در هنگام نوشتن کتاب هیچ هنرمند خاصی مد نظرم نبود. در طبقه فوقانی موزه اورسی در پاریس چرخیدم و به آثار امپرسیونیست‌ها نگاه کردم و لوفور را به‌عنوان ترکیبی از بسیاری از هنرمندانی که دیدم تصور کردم. من عاشق داستان‌هایی هستم که سیاه‌وسفید نیستند؛ داستان‌هایی که شما را به فکر وادار می‌کنند که اگر من در آن موقعیت قرار می‌گرفتم، چه می‌کردم؟ و اغلب داستان‌های خبری هستند که با برانگیختن همین سؤال دقیق، الهام‌بخش من می‌شوند. من دوست دارم در مورد موضوعاتی بنویسم که عمیق و قابل‌تأمل باشند. بله کتاب‌های من داستان‌های عاشقانه دارند، اما امیدوارم کمی هم چالش‌ها و سختی‌های زندگی را نشان دهند.

 نکات جالب درباره کتاب دختری که رهایش کردی

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب «دختری که رهایش کردی» فعالیت خود را به‌عنوان خبرنگار آغاز کرد و پس از مادر شدن شروع به نوشتن رمان کرد.
  • جوجو مویز پیشنهاد می‌کند که کتاب ماه‌عسل در پاریس چون شخصیت‌های مشابه با این کتاب دارد را قبل یا بعد از مطالعه «دختری که رهایش کردی» بخوانید.
  • نویسنده به آشپزی، اسب‌سواری و گذراندن وقت در طبیعت علاقه دارد. او در اینستاگرام خود کتاب‌های خوب را معرفی می‌کند.
  • اگر هنگام خواندن کتاب‌های او اشک ریختید بدانید تنها نیستید، خود مویز نیز هنگام نوشتن صحنه‌های احساسی گریه می‌کند.

اگر به داستان‌های عاشقانه پیچیده و واقع گرایانه علاقه دارید، دختری که رهایش کردی یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب دختری که رهایش کردی

تاکنون دو کتاب من پیش از تو(۲۰۱۶) و آخرین نامه از عاشقت (2021)  از آثار جوجو مویز اقتباس سینمایی شده‌اند. ولی چنانچه خود او گفته است هنوز خبری از اقتباس سینمایی از کتاب دختری که رهایش کردی، نیست.

افتخارات و جوایز کتاب دختری که رهایش کردی

  • پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2012
  • نامزد بهترین رمان سال 2012

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره دختری که رهایش کردی

دختری که رهایش کردی نوشته جوجو مویز با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «جذاب و هیجان‌انگیز» — People Magazine نقد سه ستاره
  • «جوجو مویز استادانه در این رمان داستانی تلخ و شیرین را روایت می‌کند و جنبه‌های تاریک و پیچیده عشق و دشواری پایان‌های شاد ساده را مورد توجه قرار می‌دهد.»— Entertainment Weekly
  • «مویز داستان‌های دلپذیری می‌نویسد، با شخصیت‌هایی که چنان واضح خلق می‌شوند که بیرون از صفحات کتاب جان می‌گیرند. چرخش‌های هوشمندانه داستان پایانی رضایت‌بخش را رقم می‌زند... قلم‌موی مویز رنگ تازه‌ای به قدرت هنر و عشق برای فراتر رفتن از مرزهای درون نقش می‌زند. رمانتیک‌هایی که به دنبال داستانی با پس‌زمینه غارت‌های هنری هستند، کتابی بهتر از دختری که رهایش کردی نخواهند یافت.» — USA Today
  • «جوجو مویز در این رمان جدید تأثیرگذار و ماهرانه بر نقاط قوت خود تکیه می‌کند. همان‌طور که در کتاب پرفروش «من پیش از تو» این کار را انجام داد، از خوانندگان می‌خواهد که درباره یک موضوع اخلاقی پیچیده فکر کنند... «دختری که رهایش کردی»  یک اثر داستانی قوی، محرک و رضایت‌بخش است.»— The Washington Post
  • «در این ستایش پرشور از جسارت، عزم و تیزبینی، مویز خواننده را تا آخرین لحظه در حدس و گمان نگه می‌دارد.»— Los Angeles Times
  • «داستان‌گویی خوب.» —New York Daily News
  • «در جدیدترین رمان احساسی خود، جوجو مویز استادانه داستان زوجی جوان در فرانسه در دوران جنگ جهانی اول را با داستان زنی جوان بیوه در لندن امروزی به هم می‌آمیزد.»—Parade
  • «جدیدترین رمان مویز دوست‌داشتنی و کنایه‌آمیز، جذاب و تلخ و شیرین است.» —Publishers Weekly
  • «جوجو مویز (نویسنده رمان پیش از تو) تصویری جذاب از یک حرفه دوران جنگ که عمدتاً از یادها رفته است را خلق کرده است. لیو و سوفی در خطاها، اشتیاق و شجاعت خود به‌قدری واقعی هستند که خواننده را تا انتها با خود همراه می‌کنند. این کتاب را به‌سختی می‌توان زمین گذاشت!» —Library Journal
  • «جوجو مویز (نویسنده رمان من پیش از تو، 2012) با چنان وضوحی می‌نویسد که خواننده تقریباً می‌تواند نقاشی صد ساله مشهور را در مرکز رمان جدید او ببیند ... یک داستان عاشقانه خارق‌العاده خوب.» — Booklist

خرید کتاب دختری که رهایش کردی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب دختری که رهایش کردی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دختری که رهایش کردی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.