جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تاریخ فلسفه چین

قیمت:
300,000 تومان
مشخصات کتاب تاریخ فلسفه چین
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
464 صفحه
شابک
9789643213664
سال خلق اثر
1948
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

«تاریخ فلسفه چین» کتابی است جذاب و آموزنده از «فانگ یو لان» که برای اولین‌بار، در سال 1948 منتشر شد. «تاریخ فلسفه چین» از آن دست کتاب‌هایی است که بر خلاف محتوای تاریخی و فلسفی خود، روایتی شیرین و پرفراز و نشیب دارد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تاریخ فلسفه چین

کتاب تاریخ فلسفه چین در باب توصیف و تشریح نحوۀ تکامل فلسفه مردم و فرهنگ چین صحبت می‌کند که از «پادشاهان حکیم» چین باستان تا سقوط کهن‌ترین امپراتوری جهان در این کشور در سال 1919، ادامه داشته است. در این وقایع‌نگری عمیق که گسترۀ تاریخی عظیمی را فرا می‌گیرد، مخاطب نه‌تنها با روند تحول فلسفه چین و کشورهای شرق آسیا آشنا می‌شود، بلکه با مکاتب مختلف فلسفی این کشور و تاثیر آن‌ها بر دیگر مکاتب فلسفی دنیا آشنا می‌شود.

از جملۀ این مکاتب چینی که این کتاب به واکاوی آن‌ها پرداخته است، می‌توان به «کنفوسیوس‌گرایی»، «تائوئیسم»، «بودیسم»، «موهیسم»، «یین و یانگ»، «قانون‌پرستی یا قانون‌گرایی»، «نئوتائوسیم» و «نو کنفوسیوس‌گرایی» اشاره کرد. مخاطبینی که به فلسفه و تاریخ باستانی چین و شرق آسیا علاقه‌مند هستند، این کتاب یک اثر بسیار خوب و جامع جهت شروع مطالعات عمیق آن‌هاست.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب تاریخ فلسفه چین چیست؟

خلاصه‌ای از نظرات کاربران انگلیسی‌زبان سایت گودریدز راجع‌به کتاب تاریخ فلسفه چین را با هم بخوانیم:

«بلافاصله باید اعتراف کنم که این کتاب را به عنوان یکی از ارزشمندترین نوشته‌هایی که با آن تاکنون مواجهه کرده‌ام، رتبه‌بندی می‌کنم. باید فانگ یو لان در میان افرادی مانند هیوم، کانت، نیچه جایی اختصاص داد! ضمن اینکه اعلام می‌کنم که در مطالعۀ خود تا حد ممکن عینی و بدون تعصب بوده‌ام و باز چنین نظری برای نویسنده و کتابش دارم! از آنجایی که به شیوه غربی و در فرهنگ نسبتاً اقتباس شده غربی بزرگ شده‌ام، با مطالعۀ این فلسفه شرقی، که در واقع ریشه‌های نژاد آسیایی من است، اوقات بسیار خوبی را سپری کردم. کشف گنجینه‌ای از ایده‌هایی که بدیهی انگاشته بودیم و هرگز حوصله کاوش در جزئیات آن را به خود نداده بودیم، همیشه جذاب و روشنگر خواهد بود. به نظر من، کتاب «تاریخ فلسفه چین» تنها با کتاب «تاریخ فلسفه غرب» اثر برتراند راسل قابل قیاس است. بر خلاف متن ساده‌اش، موضوعات مختلف را با جزئیات باورنکردنی پوشش می‌داد. من این کتاب را به همه علاقه‌مندان به فلسفه توصیه می‌کنم!»

درباره نویسندۀ کتاب تاریخ فلسفه چین

«فانگ یو لان» تاریخ‌دان و نویسنده مشهور چینی بود. او را یکی از اصلی‌ترین چهره‌های تفحص جدید بر تاریخ چین باستان و «پدر نو کنفوسیوس‌گرایی» می‌دانستند. او تحصیلات تکمیلی خود را در رشتۀ فلسفه در دانشگاه کلمبیای آمریکا سپری کرده بود. تنها اثری که از این نویسنده بزرگ به فارسی ترجمه و چاپ شده است، کتاب تاریخ فلسفه چین می‌باشد که معرفی آن را خواندید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تاریخ فلسفه چین»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.