جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ببر سفید

قیمت:
225,000 تومان
مشخصات کتاب ببر سفید
کشور مبدا
تعداد صفحات
286 صفحه
شابک
9789644484377
سال خلق اثر
2008
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه
رمان ببر سفید (The White Tiger) نوشتۀ آراویند آدیگا، با ترجمۀ مژده دقیقی در سال 1389 توسط نشر نیلوفر منتشر شد. ببر سفید برای اولین بار در سال 2008 به چاپ رسید و در همین سال نیز جایزۀ من ـ بوکر را دریافت کرد. این رمان با استقبال خوبی مواجه شد و علاوه‌بر دریافت این جایزه، در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز نیز قرار گرفته است.



 

 

 
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ببر سفید

این رمان دیدگاه طنزآمیز و تاریکی از مبارزۀ طبقاتی هند در دنیای جهانی‌شده ارائه می‌کند و به بررسی مسائل مربوط به مذهب هندو، فساد، فقر و... در هند می‌پردازد. بی‌عدالتی و قدرت در جامعۀ متناقض امروز هند و طرز شکل‌گیری این جامعه در قالب یک اقتصاد جهانی مدرن نیز از دیگر مسائلی است که طی این کتاب بدان‌ها برمی‌خوریم.

 ببر سفید روایت بالرام حلوایی، مردی روستایی اهل هندوستان از زندگی‌اش است؛ دربارۀ جاه‌طلبی‌ها و بلندپروازی‌هایش که او را به قلۀ تجارت هند می‌رساند. بالرام زندگی خود را در نامه‌ای روایت می‌کند که در هفت شب متوالی و خطاب به نخست‌وزیر چین نوشته شده است. بالرام در نامۀ خود توضیح می‌دهد که چگونه از یک زندگی سراسر بندگی فرار کرد تا به یک تاجر موفق تبدیل شود و همچنین خودش را یک کارآفرین توصیف می‌کند. ببر سفید در زمانی اتفاق می‌افتد که در آن پیشرفت و گسترش فنّاوری منجر به پدیدۀ جهانی‌شدن شده است و هند نیز از این قاعده مستثنا نیست.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب ببر سفید چیست؟

جان دربارۀ این کتاب گفته است: «رمان خیره‌کننده، برندۀ جایزۀ بوکر... ببر سفید داستان کمیک و تاریکِ زندگیِ یک راننده است که میان فقر و درعین‌حال فروپاشی سنت‌های جامعۀ هندی اتفاق می‌افتد... .»

محسین حمید نویسندۀ  The Reluctant Fundamentalistدربارۀ ببر سفید نوشته است: «قانع‌کننده، عصبانی و شوخ‌طبع! ببر سفید، سفری غیرمنتظره به هندی جدید است. آراویند آدیگا استعدادش در تماشاکردن است.»

San Francisco Chronicle دربارۀ کتاب نوشته است: «کتابی که به دقت، بین تخیل و تجربه، تعادل ایجاد می‌کند.»

سروش کاکاوند از خوانندگان کتاب است که نظرش را چنین بیان داشته: «کتاب ببر سفید جامعۀ مدرن هند را نشان می‌دهد. و نشان می‌دهد همه‌چیز در این کشور به‌شدت در حال مدرن شدن و پیشرفت کردن است و به گفتۀ یکی از شخصیت‌ها همه‌چیز به سوی آمریکایی‌شدن پیش می‌رود؛ حتی ممکن است از ایالات متحده جلو بزند. همین موضوع موجب اختلاف طبقاتی وحشتناکی در هند شده است. دو دستۀ فقیر و غنی گویی در دو دنیای کاملاً متفاوت زندگی می‌کنند. ببر سفید بعد از چاپ با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و حتی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. آراویند آدیگا، نویسندۀ کتاب، در مصاحبه‌ای گفته است که با نوشتن این کتاب می‌خواست صدای مردم فقیرنشین و روستایی هند باشد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانید: «وقتی راننده باشید، هیچ‌وقت تصویر کامل را نمی‌بینید. فقط خبرهای کوتاه، نگاه‌های سریع، حرف‌های جسته‌گریخته - و بعد، درست موقعی که ارباب‌ها دارند به قسمت حساس صحبت‌شان می‌رسند - همیشه آن اتفاق می‌افتد. احمقی پشت فرمان یک جیپ سفید که می‌خواهد در سمت مخالفِ خیابان از ماشینی سبقت بگیرد، کم مانده به شما بزند. یک‌دفعه می‌کشید کنار، با عصبانیت به آن احمق نگاه می‌کنید، فحشش می‌دهید (توی دل‌تان) و موقعی که دوباره مشغول استراقِ‌سمع می‌شوید، صحبت در صندلی عقب ادامه پیدا کرده... و هرگز نمی‌فهمید آن جمله چطور تمام شده. می‌دانستم مشکلی وجود دارد، ولی تا آن روز صبح که آقای آشوک به من گفت: "بالرام، امروز آقاموکش رو می‌رسونی ایستگاه راه‌آهن"، به وخامت اوضاع پی نبرده بودم.»

درباره نویسنده کتاب ببر سفید

آراویند آدیگا، نویسنده و روزنامه‌نگار معاصر هندی-استرالیایی، در سال 1974 در هند به دنیا آمده است. رمان ببر سفید، نخستین اثر آدیگاست. او چهارمین نویسندۀ هندی است که برندۀ جایزۀ بوکر شد. نوشته‌های آدیگا در نشریۀ تایمز منتشر می‌شد. او پس از مدتی شروع به همکاری با این نشریه کرد که این همکاری سه سال طول کشید و طی همین مدت بود که ببر سفید را نیز به رشتۀ تحریر درآورد.

آدیگا معتقد است رمانش تلاشی برای شنیده شدن صدای مردانی است که طی سفر به هند با آن‌ها آشنا می‌شوید، صدای طبقۀ فرودست عظیم ... آدیگا تلاش کرده است این کار را بدون احساساتی‌کردن یا به تصویر کشیدن آن‌ها به‌عنوان افرادی ضعیف انجام دهد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ببر سفید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.