جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

یک تصمیم

قیمت:
65,000 تومان
مشخصات کتاب یک تصمیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
256 صفحه
شابک
9786004614665
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «یک تصمیم» نوشتۀ مایک بایر، از جمله کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2020 میلادی منتشر شد و نظر مخاطبانِ آثار خودیاری را به خود جلب کرد. «یک تصمیم» اولین گام برای رسیدن به موقعیت‌هایی در زندگی است که خودمان با تصمیم‌هایمان آن‌ها را رقم می‌زنیم.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب یک تصمیم

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی یا نظریات مختلف این رشته علاقه‌مند باشید یا حتی اندکی از این حوزۀ پرکاربرد اطلاعات داشته باشید، حتما می‌دانید که سرنوشت ما را انتخاب‌ها و تصمیماتی رقم می‌زنند که ممکن است خودمان هم از زیربنای این تصمیمات آگاه نباشیم. فروید اولین نظریه‌پرداز بزرگ روان‌شناسی بود که با نام بردن دو مفهوم «هوشیار» و «ناهوشیار» به کمک افراد آمد تا آن‌ها را متوجه این مساله مهم و حیاتی کند که بسیاری از انتخابات و عملکردهای ما تحت آگاهی هوشیار ما نیستند.

گاهی در زندگی با دوراهی‌های سخت و صعب‌العبوری مواجه می‌شویم که انتخاب هر مسیر، پیامدهای گوناگونی در پی دارد و ممکن است سرنوشت‌مان را به کلی تغییر دهد. مایک بایر با دست گذاشتن بر روی مفهوم تصمیم‌گیری، توانسته به یکی از مهم‌ترین عناصر کلیدی زندگی بشر اشاره کند. او در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه با در نظر گرفتن تمام عواملی که در تصمیم‌گیری دخیل‌اند، به بهترین انتخاب موجود دست یابید و چگونه افکارتان را در راستای انتخابی بی‌نظیر، متمرکز کنید.

دربارۀ ترجمۀ کتاب یک تصمیم

انتشارات کتاب کوله پشتی، کتاب «یک تصمیم» در ایران را برای نخستین بار با ترجمۀ الهه علوی و ویراستاری حسن نوروزی منتشر کرده است.

امتیاز کتاب یک تصمیم در گودریدز

  • تعداد نظرات: 29
  • تعداد امتیازدهی: 259
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.64

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب یک تصمیم

  •  مشکلات گذشته‌تان را به‌عنوان نشانه‌ای از سرسختی خود ببینید.
  • مزۀ یک غذا را قضاوت کنید، اما دیگران را نه!
  • اینکه خود حقیقی‌مان باشیم مهم‌ترین تصمیم زندگی‌مان است.
  • منحصربه‌فردی خود را در آغوش بکشید.
  • ما باید هرروز مشکلات را حل کنیم؛ این ماهیت زندگی است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب یک تصمیم چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب که خودش را از طرفداران کتاب‌های انگیزشی و خودیاری معرفی کرده است، این کتاب را الگویی مفید برای همگان می‌داند و می‌نویسد: «این کتاب به من کمک کرد تا بتوانم افکارم را سازماندهی کنم و با طبقه‌بندی و لیست کردن بخش‌های مهم اهدافم، قدم به قدم به آن‌ها نزدیک شوم. چهارچوب منظم کتاب به افکار درهم‌ریختۀ شما نظم می‌بخشد و راهبردهای جدیدی پیش روی شما می‌گذارد.»

خوانندۀ دیگری با اشاره به متن روان و مختصر کتاب، می‌نویسد: «مایک بایر با استفاده از داستان‌های شخصی و منحصربه‌فرد مراجعینش، این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های نوشته‌شده در عرصۀ خودیاری تبدیل کرده است. من این کتاب را در یک روز بارانی مرور کردم و برای بار دوم هم نکات بسیار مهمی از آن دریافتم. شما با خواندن این کتاب به این نتیجه می‌رسید که دیدگاهتان به شدت بر تجربه‌های شما تأثیر می‌گذارد و باید با وسواس بیشتری بر محتوای افکارتان تمرکز کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

پیشگفتار نویسنده با سوالی بسیار چالشی آغاز می‌شود: «شما که هستید؟ این بزرگ‌ترین دغدغه و در عینِ حال بزرگ‌ترین هدیه است. اینکه خود حقیقی‌مان باشیم مهم‌ترین تصمیم زندگی‌مان است، اما تصمیمی نیست که فقط یک‌بار آن را بگیریم. برای زندگی مطابق با حقیقت وجودمان باید این تصمیم را بارها تکرار کنیم. باید هر روز با خود حقیقی‌مان روبه‌رو شویم، وگرنه ممکن است اتصالمان را به زندگی از دست بدهیم. گاهی باید به بخشی از گذشته‌مان برگردیم تا بتوانیم با خود حقیقی‌مان همسو شویم، مخصوصاً وقتی آن بخش از گذشته روی احساسات حاضر ما تأثیر می‌گذارند.»

در بخشی از کتاب با عنوان «تصمیم‌گیری برای زندگی کردن مطابق با خودِ برترمان»، آمده است: «همۀ ما، هزاران بار در روز این کار را انجام می‌دهیم. در واقع هر ثانیه از زندگی‌مان مشغول انجام این کار هستیم. وقتی خوشحالیم، ناراحتیم، خسته‌ایم و وقتی پر از انرژی هستیم انجامش می‌دهیم. گاهی انجام این کار سخت است و گاهی فکر می‌کنیم پر از رنج و عذاب است. وقتی در ‌پی عشق زندگی‌مان هستیم یا وقتی سعی می‌کنیم از کسی که فکر می‌کردیم عشق زندگی‌مان بوده است دوری کنیم این کار را انجام می‌دهیم. برخی از این کار برای درآوردن پول زیاد استفاده می‌کنند و برخی نیز به‌همین دلیل کل پولشان را از دست می‌دهند. برخی دوست دارند این کار را به تنهایی انجام دهند و برخی دیگر از دیگران انتظار دارند برایشان انجام دهند.»

اگر تاکنون قدرت خودشناسی را دست‌کم گرفته‌اید بهتر است به سوال‌هایی که در این قسمت از کتاب آمده است، پاسخ دهید: «آیا تا به‌حال شده احساس کنید گیر افتاده‌اید و قادر نیستید تغییری ایجاد کنید، چون موانع دست و پایتان را بسته‌اند؟ آیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید چرا بعضی چیزها سدّ راهتان قرار می‌گیرند و نمی‌گذارند آرامش، عشق یا موفقیت بیشتر را در زندگی خلق کنید؟ چرا گاهی به‌نظر می‌رسد مشکلات زمینتان می‌زنند و نمی‌توانید تصمیم‌هایی به نفع خودتان بگیرید. آیا شده تصمیمی بگیرید و حس ششمتان به شما بگوید که این تصمیم مطابق با خود واقعی‌تان نیست؟ در این فصل می‌خواهیم ببینیم چگونه به مشکلات یا موانع اجازه می‌دهید سر راهتان قرار بگیرند و نگذارند آن‌گونه که می‌خواهید زندگی کنید.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب یک تصمیم

مایک بایر یکی از نویسندگان برجستۀ آثار خودیاری است. کتاب «خودِ برتر» در زمرۀ پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است. مایک یکی از تاثیرگذارترین و موفق‌ترین مربیان زندگی در جهان امروز است و هر ساله به هزاران فرد و خانواده کمک می‌کند. مایک سال‌های اولیۀ کار خود را به عنوان مشاور مواد مخدر و الکل (CADC-II) گذراند و بعداً یک مداخله‌کنندۀ ثبت شده در هیئت مدیرۀ (BRI-II) شد. بایر تاکنون در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی از جمله «The talk» و «the breakfast club»، به عنوان مهمان سخنرانی کرده است. وی همچنین پادکستی با عنوان (Always Evolving With Coach Mike Bayer) را اداره می‌کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «یک تصمیم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.