جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

از روسیه با عشق

قیمت:
75,000 تومان
مشخصات کتاب از روسیه با عشق
کشور مبدا
تعداد صفحات
304 صفحه
شابک
9786008127109
سال خلق اثر
1957
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «از روسیه با عشق (From Russia With Love)» پنجمین رمان فلمینگ از مجموعه کتاب‌های جیمز باند است و به نوعی می‌توان آن را بهترین رمان این مجموعه قلمداد کرد، چرا که پس از اعلام فهرست صد رمان برتر جنایی قرن بیستم توسط انجمن جنایی نویسان انگلستان در سال1990، این کتاب در جایگاه سی و پنجم قرار گرفت. جان اف. کندی، رییس جمهور فقید امریکا در گفتگو با مجله Life کتاب «از روسیه با عشق» را یکی از ده کتاب محبوب خود معرفی کرده بود.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب از روسیه با عشق

داستان از روسیه با عشق از جایی شروع می‌شود که یک آژانس جاسوسی شوروی (اسمرش)، تصمیم می‌گیرد بهترین مامور بریتانیا، جیمز باند را هدف قرار دهد. باند در گذشته چندین بار به عملیات آن‌ها آسیب رسانده بود. آن‌ها تصمیم می‌گیرند باند را به دام یک تله جنسی بکشانند و او را بکشند، به این امید که علاوه بر کشتن باند، یک رسوایی جنسی به شهرت MI6 ( سازمان جاسوسی انگلیس) آسیب برساند.

از سوی آژانس جاسوسی روسیه به کرونستین، به عنوان مغز متفکر عملیات و برنامه‌ریز اصلی آن‌ها، دستور می‌دهند تا برای باند تله بگذارد. سرهنگ رزا کلب مسئول اجرای این عملیات است. کلب رد گرانت، یک روان‌شناس ایرلندی را استخدام می‌کند که قبلاً به‌عنوان یک قاتل برای این آژانس جاسوسی کار کرده بود.

طعمهٔ در تله، کارمندی رمزگذار و جذاب به اسم تاتیانا رومانوا است. به او دستور داده شده است که از خدمت خارج شود، باند را اغوا کند و به بریتانیایی‌ها یک ماشین کد جعلی پیشنهاد دهد. کرونستین پیش‌بینی می‌کند که بریتانیایی‌ها مشکوک خواهند بود ... و ادامه ماجرای هیجان‌انگیز و اتفاقاتی که در ادامه داستان شاهد آن خواهیم بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب از روسیه با عشق چیست؟

بسیاری این کتاب را بهترین کتاب فلمینگ از سری کتاب‌های جیمز باند می‌دانند و در بیشتر نظرات این مساله نمایان است. یکی از پربازخوردترین نظراتی که در سایت جهانی فروش کتاب آمازون آمده  اینطور بیان شده: «از بسیاری جهات، باورنکردنی است که کتاب‌های دهه 1950 دوام آورده‌اند و من گمان می‌کنم که بسیاری از این‌ها به این واقعیت نسبت داده شود که فیلم‌ها بسیار نمادین شده‌اند. این اولین کتاب جیمز باند است که من خوانده‌ام و باید اعتراف کنم که در حالی که بخش‌هایی از این نسبتاً قدیمی بود، عناصری نیز وجود داشت که احساس می‌کردم نوشته کاملاً واضح است و عمیق‌تر از چیزی که انتظار داشتم. نثر او ناب و موجز است و هر آنچه را که لازم است انجام می‌دهد. ثلث اول کتاب به ایجاد طرح سرویس مخفی روسیه برای به دام انداختن باند می‌پردازد و لحظاتی وجود داشت که عنصر بی‌اعتمادی بین نیروهای مختلف در این عملیات، داستان «1984» جورج اورول را به یادم می‌آورد. همچنین باید بگویم که روزا کلب گروتسک شخصیتی فوق‌العاده به یادماندنی است.»

خواندن نظر یکی دیگر از خوانندگان کتاب که در سایت گودریدز نوشته شده برای اطلاع از فضای داستان خالی از لطف نیست: «پنجمین رمان جیمز باند اثر یان فلمینگ، سازمان  اسمرش (سازمان ضداطلاعات مستقل شوروی) را درگیر نقشه‌ای دقیق برای ترور مامور مخفی افسانه‌ای بریتانیا می‌کند. طرح کشتن باند بخش بزرگی از رمان را به خود اختصاص می‌دهد و شگفت‌آور است که کتاب چقدر خوب است وقتی متوجه می‌شوید، از 208 صفحه، باند حتی تا صفحه 78 ظاهر نمی‌شود.

شخصیت‌های فلمینگ مثل همیشه شگفت‌انگیز هستند و من نمی‌توانم به نسخه فیلم 1963 فکر نکنم، که همانطور که می‌خوانم در هر سطحی کاملاً انتخاب شده است. قسمت آخر رمان که در قطار سریع‌السیر شرق در حین سفر در سراسر اروپا اتفاق می‌افتد، برشی فوق‌العاده از زمان و مکان دیگری است. من همیشه این بخش را یکی از جذاب‌ترین نوشته‌های فلمینگ می‌دانم. این یکی از آن کتاب‌هایی است که آرزو می‌کنم هرگز تمام نشود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

انتخاب بخش کوتاهی از یک داستان جنایی کار آسانی نیست. با این حال چند خطی با حال و هوای داستان همراه شویم: «باند دست دختر را گرفت و به چشمانش خیره شد. با خود اندیشید، خدایا امیدوارم همه چیز درست شود. امیدوارم این نقشه‌ی دیوانه‌وار عمل کند. آیا این دختر شگفت‌انگیز متقلب و فریبکار است؟ آیا راست می‌گوید؟ آیا احساساتش واقعی است؟ چشمان دختر چیزی از خود بروز نمی‌دادند جز این که او بسیار خوشحال است، این که می‌خواهد باند به او عشق بورزد و این که به خاطر اتفاقی که برایش افتاده شگفت‌زده شده است.»

درباره نویسنده کتاب از روسیه با عشق

ایان فلمینگ (Ian Fleming)، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور بریتانیایی است. شهرت فلمینگ بیشتر به‌خاطر خلق شخصیت مشهور جیمز باند و شرح ماجراهای اوست. داستان‌های جیمز باند در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ قرار دارند و بالغ بر 100 میلیون نسخه از آن‌ها فروش رفته است. روزنامه تایمز، فلمینگ را به عنوان چهاردمین نویسنده در لیست 50 نویسنده برتر بریتانیا از سال 1945 قرار داده است.

از دیگر کتاب‌های او که به زبان فارسی ترجمه شده می‌توان به «کازینو رویال»، «الماس‌ها ابدی‌اند» و «کلیدهای طلایی کار تیمی» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «از روسیه با عشق»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.