جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

21 کار مهم بعد از سی سالگی

قیمت:
108,000 تومان
مشخصات کتاب 21 کار مهم بعد از سی سالگی
کشور مبدا
تعداد صفحات
252 صفحه
شابک
9789651403897
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

کتاب «21 کار مهم بعد از سی سالگی» با عنوان اصلی Living an Examined Life، اثر برجسته‌ی جیمز هالیس یکی از برجسته‌ترین روانکاوان یونگی است که اولین بار در سال 2018 منتشر و خیلی زود به یکی از کتاب‌های محبوب و پرطرفدار تبدیل شد. یکی از بهترین ترجمه‌های فارسی این اثر متعلق به مرضیه مروتی است که نشر بنیاد فرهنگ زندگی آن را در سال 1399 به چاپ رسانده است. اثربخشی کتاب «21 کار مهم بعد از سی سالگی» به‌قدری است که باعث شده به یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌ها درحوزه‌ی خودشناسی و روان‌شناسی تبدیل شود.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب 21 کار مهم بعد از سی سالگی

کتاب «21 کار مهم بعد از سی سالگی» با عنوان اصلی Living an Examined Life، اثر برجسته‌ی جیمز هالیس یکی از برجسته‌ترین روانکاوان یونگی است که اولین بار در سال 2018 منتشر و خیلی زود به یکی از کتاب‌های محبوب و پرطرفدار تبدیل شد. یکی از بهترین ترجمه‌های فارسی این اثر متعلق به مرضیه مروتی است که نشر بنیاد فرهنگ زندگی آن را در سال 1399 به چاپ رسانده است. اثربخشی کتاب «21 کار مهم بعد از سی سالگی» به‌قدری است که باعث شده به یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌ها درحوزه‌ی خودشناسی و روان‌شناسی تبدیل شود. بخشی از فرایند بالغ‌شدن این است که بپذیریم برای برخی مشکلات در زندگی هیچ راه‌حل قطعی وجود ندارد. این کتاب نگاهی واقع‌بینانه نسبت به جهان دارد و به‌دور از کلیشه‌های رایج در کتاب‌های خودیاری، با راهکارهایی عملی که ارائه می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو با مسائل و مشکلات خود در زندگی روبه‌رو شوید. این کتاب شگفت‌انگیز به مولفه‌های بلوغ اجتماعی و بحران‌‌ سی سالگی می‌پردازد. اگر شما نیز سی سالگی را گذرانده‌اید یا کم‌تر از سی سال دارید و می‌خواهید برای سال‌های بعدی ابزار ذهنی جمع کنید، اگر زندگی عاطفی یا شغلی‌تان در خطر است، دچار بحران هویت شده‌اید و فاصله خود فعلی با خود آرمانی‌تان به آسمان‌ها رسیده، این کتاب برای شماست. کتاب «21 کار مهم بعد از سی سالگی» به شما کمک می‌کند تا به دور از خیال‌بافی برای زندگی‌تان در این برهه تصمیم بگیرید. کتاب شامل بیست‌ویک نکته ضروری است که تعهد روزانه به آن‌ها باعث تغییر زندگی شما خواهد شد. این اثر که مرحله به مرحله از بالغ شدن با شما سخن می‌گوید، حاصل سال‌ها کار پژوهشی با مراجعین و دانشجویان است و جیمز هالیس در نوشتن آن به‌شدت تحت تاثیر آثار یونگ بوده است.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «21 کار مهم بعد از سی سالگی» چیست؟
بنا بر نظر خوانندگان، این کتاب یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌ها در زمینه‌ی روان‌شناسی است. همچنین در بسیاری از نظرات، ابراز تمایل خوانندگان به بازخوانی کتاب مشاهده می‌شود. ماریا نظر خود را درباره‌ی این اثر این‌طور بیان کرده است: «این کتاب عالی است. جیمز هالیس شما را به داشتن یک زندگی کامل‌تر و رضایت‌بخش‌تر ترغیب می‌کند. همچنین به شما می‌آموزد مسئولیت اعمالی را که در زندگی انجام می‌دهید بر عهده بگیرید؛ حتی اگر آن عمل برایتان ترسناک باشد و همزمان به خود بگویید: «از عهده‌ی آن برخواهم‌آمد». هنگامی که نویسنده از پذیرش مسئولیت سخن می‌گوید، تمایل او به رویکرد اگزیستانسیال دیده می‌شود. این کتاب، از آن دسته کتاب‌هایی‌ست که شما می‌توانید در زندگی خود چندین بار آن را بازخوانی کنید؛ به‌ویژه وقتی در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اید، هنگامی که راه خود را در زندگی گم کرده‌اید یا نمی‌دانید می‌توانید از پس مشکلات خود بربیایید یا نه». دیوید نیز درباره‌ی کتاب می‌گوید: «احتمالاً بصیرت‌بخش‌ترین و مفیدترین کتابی‌ست که تا کنون خوانده‌ام. می‌توانم این را در خود ببینم که هر سال این کتاب را دوباره و دوباره می‌خوانم. این کتاب برای هر کسی که بررسی و آزمودن زندگی را اثربخش می‌داند، ضروری است. همچنین می‌تواند برای افرادی که به‌دنبال مقاله‌ای ابتدایی برای آشنایی با روان‌شناسی یونگی هستند، شروع مناسبی باشد. همان‌طور که از نام کتاب پیداست، شامل بیست‌ویک فصل است و توصیه‌ی نویسنده این است که هر روز یک فصل خوانده شود. خواندن این کتاب به افراد بالای سی ‌سال توصیه می‌شود. اگر کمتر از سی سال هم سن دارید، می‌توانید از راهکارهای بی‌نظیر آن برای پیشگیری از بحران سی سالگی استفاده کنید.». سارا از ایران نیز معتقد است: «این کتاب در نوع خود یکی از بهترین‌هاست و من از خواندن آن لذت بردم. مترجم فارسی نیز به‌خوبی از پس ترجمه‌ی اثر برآمده است. ایده‌ها و اصول خوبی توسط نویسنده مطرح شده که می‌تواند برای برهه‌ی حساس سی سالگی به شما کمک کنند. من این کتاب را در شب تولد سی سالگی از یک دوست هدیه گرفتم و به‌شخصه توانستم از آن برای خارج شدن از سردرگمی و بحرانی که در این سن گرفتار آن بودم کمک بگیرم».
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «زندگی ما دو بار آغاز می‌شود: روزی که متولد می‌شویم و روزی که حقیقت وجودی بنیادین را می‌پذیریم که زندگی‌مان، با تمام عوامل محدودکننده، انتخابی است که به ‌عهده خودمان است». هالیس در بخشی دیگر، تعریف‌مان از مفهوم بزرگ شدن را به چالش می‌کشد: «بزرگ شدن یعنی چه؟ آیا وقتی به دوران بلوغ رسیدیم و وارد بدن‌های بزرگ و دستورکارهای بزرگ شدیم، بزرگ نشدیم؟ آیا وقتی خانه را ترک کردیم و به دنیای بیرون قدم گذاشتیم و گفتیم: «مرا استخدام کن، من از پس آن شغل برمی‌آیم»، «با من ازدواج کن، تا آخرش با تو هستم»، «به من اعتماد کن، از پس این مسئولیت برمی‌آیم» بزرگ نشدیم؟ آیا از طریق پذیرش مسئولیتی که سال‌ها با انجام نقش‌های والدی، اجتماعی، رابطه‌ای و امانت‌داری اعمال شده است، بزرگ نشده‌ایم؟ و با این همه، از افراد حاضر در کارگاه‌هایم که افرادی معقول، جا‌افتاده و مسئولیت‌پذیر نیز بوده‌اند، پرسیده‌ام، «کجا به رشد نیاز داری؟» چرا هنوز هیچ‌کس از من نخواسته است تا این پرسش را توضیح دهم؟ چرا هنوز هیچ‌کس اعتبار این پرسش را به چالش نکشیده است؟ چرا هنوز هیچ‌کس اعتبار این تمرین را مورد تردید قرار نداده است و چرا همه فوراً در عرض چند دقیقه شروع به نوشتن کرده‌اند؟» و در ادامه سوالی اساسی را مطرح می‌کند: «چگونه است که ما این همه نقش‌های بالغ را ایفا می‌کنیم و باز در اعماق قلب خود می‌دانیم که هنوز به رشد نیاز داریم؟»
درباره نویسنده
دکتر جمیز هالیس، روانکاو مشهور آمریکایی‌، پیرو مکتب یونگ است و سال‌ها به تدریس در همین حوزه مشغول بوده است. آثار و سخنرانی‌های وی با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان در سراسر دنیا مواجه شده است. از جمله آثار دیگر او می‌توان به کتاب‌های «مرداب روح»، «بهشت رابطه» و «یافتن معنا در نیمه‌ی دوم عمر» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «21 کار مهم بعد از سی سالگی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.