جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر همه فن حریف شدن احساسات

قیمت:
229,000 تومان
مشخصات کتاب هنر همه فن حریف شدن احساسات
کشور مبدا
تعداد صفحات
308 صفحه
شابک
9786222542672
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
30
این کتاب در یک نگاه

«هنر همه‌فن‌حریف شدن در احساسات» عنوان کتابی نوشته‌ی مارک براکت است که با خواندن آن به نقش پررنگ احساسات و اهمیت آن‌ها در زندگی‌مان پی برده و آن‌چه بیش از همه حائز اهمیت است، یعنی نحوه‌ی رویارویی با احساسات را می‌آموزیم. کتاب «هنر همه‌فن‌حریف شدن در احساسات» را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی نهال سهیلی‌فر منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هنر همه فن حریف شدن احساسات

«هنر همه‌فن‌حریف شدن در احساسات» عنوان کتابی نوشته‌ی مارک براکت است که با خواندن آن به نقش پررنگ احساسات و اهمیت آن‌ها در زندگی‌مان پی برده و آن‌چه بیش از همه حائز اهمیت است، یعنی نحوه‌ی رویارویی با احساسات را می‌آموزیم. کتاب «هنر همه‌فن‌حریف شدن در احساسات» را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی نهال سهیلی‌فر منتشر کرده است.
 یکی از موارد مهمی که براکت در کتاب خود به آن اشاره کرده شناسایی احساسات، و در مرحله‌ی بعد نام‌گذاری آن‌هاست. وقتی نام احساسات متفاوت‌مان را بدانیم راحت‌تر خواهیم توانست راجع‌به آن‌ها بحث کنیم. با مطالعه‌ی این کتاب ترفندهای رویایی با احساسات خود و دیگران را خواهید آموخت.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب « هنر همه‌فن‌حریف شدن در احساسات» چیست؟
نازنین این کتاب را بسیار جذاب یافته و خواندنش را به همه توصیه کرده است: «پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید. واقعا خیلی از ما نمی‌توانیم احساسات‌مان را ابراز کنیم. این کتاب به ما خیلی کمک می‌کند.»
فیزیک‌دان آمریکایی Vivek Murthy در نکوداشت این کتاب عنوان کرد: «مارک براکت به شیوه‌ی صادقانه، خنده‌دار و روشنگر خود به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چگونه احساسات بر سلامت و عملکرد ما تاثیر می‌گذارند.»
نظر آنجلا داکورث - نویسنده – راجع‌به این کتاب: «مارک براکت به ما نشان می‌دهد که هوش هیجانی یک موهبت نیست، بلکه یک مهارت است.»
ریحانه از خوانندگان کتاب، نظرش را در سایت طاقچه نوشته است: «ترجمه‌ی خیلی خوب و روانی دارد و دیدگاه نویسنده شدیداً زیبا و کمک‌کننده است. قطعا ارزش خواندن را دارد.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
براکت معتقد است سرکوب کردن احساسات، خلاف آنچه فکر می‌کنیم، باعث نادیده گرفتن آن‌ها نمی‌شود بلکه به احساسات عمق می‌بخشد: «مسئله این‌جاست که وقتی احساسات‌مان را نادیده می‌گیریم یا سرکوب می‌کنیم، برعکس قوی‌تر می‌شوند. احساساتی که خیلی قوی هستند در درونمان بزرگ می‌شوند، مثل نیرویی تاریک که عاقبت تمام کارهای‌مان را مسموم می‌کند، چه خوش‌مان بیاید چه نیاید. احساسات جریحه‌دار شده خودبه‌خود محو نمی‌شوند، خودبه‌خود التیام پیدا نمی‌کنند. اگر احساسات‌مان را ابراز نکنیم، مثل بدهی روی هم تلنبار می‌شوند و بالاخره مهلت پرداخت و تسویه‌حساب‌شان سر می‌رسد. منظورم فقط اوقاتی نیست که احساسات ناخوشایند داریم؛ چراکه وقتی همه‌چیز خوب پیش می‌رود هم نمی‌توانیم بفهمیم که دقیقا چه حسی داریم. به لذت بردن از احساس‌مان اکتفا می‌کنیم و درون‌مان را عمیق‌تر کاوش نمی‌کنیم؛ البته که این رفتار اشتباه است. اگر قرار باشد در آینده انتخاب‌های مثبتی بکنیم، باید بدانیم چرا و چه چیزی موجب خوشنودی ما می‌شود. کافی است نگاهی به اطراف‌مان بیندازیم تا به ما ثابت شود توانایی برخورد سازنده با زندگی عاطفی‌مان را نداریم.»
براکت برای فائق آمدن بر احساسات و به قول خودش «دانشمند احساسات» شدن راهکارهایی ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانیم: «پنج مورد از مهارت‌هایی که شناسایی کرده‌ایم و باید به آن توجه کنیم: 
- عواطف خودمان و دیگران را شناسایی کنیم. نه فقط در چیزهایی که فکر می‌کنیم، احساس می‌کنیم یا می‌گوییم؛ بلکه در حالات صورت، زبان بدن، تن صدا و دیگر علائم غیرکلامی.
- این احساسات را درک کرده و منشاشان را که تجربیاتی است که موجب بروزشان شده شناسایی کنیم و بعد نتیجه‌گیری کنیم که آنها چه تاثیری بر رفتارهای‌مان داشته‌اند.
- هر احساس را با واژگان دقیق نام‌گذاری کنیم.
- احساسات‌مان را مطابق با هنجارهای فرهنگی و بافت‌های اجتماعی به‌گونه‌ای ابراز کنیم که موجب آگاهی‌بخشی و برانگیختن حس همدلی در شنونده گردد.
- از طریق یافتن استراتژی‌های عملی برای روبه‌رو شدن با آن‌چه خودمان و دیگران حس می‌کنیم، احساسات را تنظیم و تعدیل کنیم، نه این که بگذاریم آنها ما را تنظیم و تعدیل کنند.»
درباره نویسنده
مارک براکت سرپرست و بنیان‌گذار مرکز هوش هیجانی ییل و استاد مرکز مطالعات کودک در دانشگاه ییل است. او همچنین بنیان‌گذار اوجی لایف لب است که درواقع سیستم یادگیری دیجیتال هوش هیجانی برای شرکت‌هاست. او ۱۲۵ مقاله‌ی علمی درباره‌ی نقش احساسات و هوش هیجانی در یادگیری، تصمیم‌گیری، خلاقیت، روابط، سلامتی و عملکرد به چاپ رسانده است. مارک جوایز متعددی دریافت کرده و عضو هیئت‌مدیره‌ی گروه همکاری برای یادگیری آکادمیک، اجتماعی و عاطفی است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر همه فن حریف شدن احساسات»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.