جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر جنگ

قیمت:
115,000 تومان
مشخصات کتاب هنر جنگ
کشور مبدا
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9786008665144
سال خلق اثر
-500
سال انتشار
-500
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه
مقاومت، ایستادگی و مبارزه از مفاهیمی انسانی‌ست که در طول تاریخ و شکل‌گیری تمدن در زندگی انسان وجود داشته و چون رسوم و آیین سینه‌به‌سینه گردیده و به امروز رسیده است. «هنر جنگ» کتابی‌ست منتسب به سان تزو، فرمانده‌ی جنگی چینی که می‌تواند راهنمای ارزشمندی از دل تاریخ برای انسان امروزی باشد. «هنر جنگ» از تمدن اسرارآمیز و کهن چین برخواسته و به استراتژی‌های ارزشمندی در زندگی اشاره دارد.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هنر جنگ

این کتاب یکی از هفت کتاب برتر در استراتژی‌های چین قدیم است. کتابی که حدود پانصد سال پیش از میلاد مسیح نوشته شده است. این کتاب مهم در سیزده بخش نوشته شده است: 1- طراحی نقشه  2- شروع جنگ  3- حمله مدبرانه  4- آرایش تاکتیکی  5- انرژی  6- نقاط ضعف و قوت  7- رزمایش  8- انواع تاکتیک  9- راه انداختن ارتش  10- عوارض طبیعی زمین 11- انواع مختلف زمین  12- حمله با آتش  13- استفاده از جاسوسان. جنگ از دیدگاه سان تزو، بر اساس فریب بنا شده است و بالاترین هنر در جنگیدن این است که دشمن را بدون مبارزه شکست دهید... .

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب هنر جنگ چیست؟

علاوه‌بر آنکه این کتاب را به عنوان سودمندترین آثار درباب مدیریت و رهبری دانسته، بسیارانی معتقدند با مطالعه‌ی آن می‌توان تمام فنون جدید مربوط به مدیریت را کنار گذاشت، چنان که در نکوداشت این اثر گفته‌اند: بر این کتاب مسلط شوید، آن وقت می توانید تمام کتاب های معاصر مربوط به مدیریت را کنار بگذارید. این اثر کلاسیک، با عناوین و ترجمه‌های بسیاری منتشر شده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پاره‌ای از کتاب که به معرفی این فرمانده‌ی نیرومند پرداخته است می‌خوانیم: «سون تزو به عنوان یک پیرو کنفوسیوس، خود را در محدوده‌ای اخلاقی قرار می‌دهد و چنان که می‌توان انتظار داشت، خصم را خرد می‌کند: ارتش‌های یک انسان خوب (Jen) نمی‌توانند از حیله استفاده کنند.» لیکن شون تزو از هوشمندی عملی بهره دارد: او عمل ارتش را «به منظور متوقف کردن ظلم و شقاوت و از میان بردن خطاها و نابه هنجاری‌ها» تایید و تصدیق می‌کند.

جملاتی که هرکدام چون درسی مهم برای مدیریت شرایط بحرانی زندگی کاربرد دارد، در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «اگر یک ارتش کامل را مجهز کنید تابتوانید از یک امتیاز خاص بهره بگیرید، این احتمال وجود دارد که خیلی دیر به این امتیاز دست یابید. از طرف دیگر، گسیل کردن یک گروه پیش قراول برای تحقق این هدف، می‌تواند منجر به فدا شدن آذوقه و نیرو شود.»

پندهایی ارزشمند در این اثر موجود است که عمیق و تاثیرگذارند و رویه‌ی مبارز و جنگجوی انسان را نشان می‌دهد: «بنابراین اگر به افرادتان دستور دهید برای یک نبرد آماده شوند، و آنها را وادار کنید شبانه روز و بدون توقف تا دوبرابر مسافت معمول یک مسیر را پیشروی کنند، یا برای دستیابی به یک امتیاز نسبت به دشمن، مسافت زیادی را طی کنند، مطمئن باشید همه این گرو‌ه‌ها به دست دشمن اسیر خواهند شد.»

درباره نویسنده کتاب هنر جنگ

سان توزو برای اولین بار در طول تاریخ آموزه‌های جنگی را مدون کرده است و به پادشاه عصر خودش تقدیم کرده، او تاثیری ماندگار در ذهن شخصیت‌های بزرگ چینی گذاشته است. او قوانین را با صراحت و با زبانی ساده بیان کرده و می‌توان گفت در طول تاریخ نیز تغییرات مختلفی را شامل شده است که از بکر بودن آن کاسته، اما همواره مهم و خواندنی است. چنان که بسیاری از سیاستمداران تاریخ نیز سراغ آن رفته و شگردهای آن را برای مدیریت و رهبری امور مطالعه کرده‌اند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر جنگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.