جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بده و بستان

قیمت:
210,000 تومان
مشخصات کتاب بده و بستان
کشور مبدا
تعداد صفحات
319 صفحه
شابک
9786226840378
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

در دنیای امروز چه عواملی باعث موفقیت هستند؟ آدم گرانت در کتاب «بده و بستان» (Give And Take) که در سال 2013 منتشر شد، رویکرد جدیدی برای دست‌یابی به موفقیت، مبنی بر تعامل صحیح با دیگران ارائه می‌کند. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. «بده و بستان» را نشر نوین با ترجمه‌ی مریم حیدری منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بده و بستان

 آدام گرانت افراد را در تعاملات اجتماعی و محیط‌های کاری، در سه گروهِ «گیرندگان»، «بخشندگان» و «حسابگران» جای می‌دهد. او اذعان می‌کند هر سه گروه قادرند به موفقیت دست یابند، مادامی که بتوانند روابطی اثربخش ایجاد کنند. در این کتاب خواهید فهمید از منظر گرانت در کدام گروه جای گرفته‌اید، مزایا و معایب هر گروه را خواهید شناخت و کلید ساختن رابطه‌ای ارزشمند و اثربخش را با توجه به دسته‌ای که در آن قرار دارید، خواهید یافت.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب بده و بستان چیست؟

««بده و بستان» مملو از ایده‌های تغییردهنده‌ی زندگی است. این فقط یک کتاب نیست، بلکه یک جهان‌بینی جدید و درخشان است. آدام گرانت یکی از بزرگ‌ترین جامعه‌شناس‌های دوران ما است و این کتاب خارق‌العاده‌اش بی‌شک یکی از پرفروش‌ها خواهد بود.» این جملات را سوزان کین، نویسنده‌ی کتاب قدرت سکوت در نکوداشت کتاب «بده و بستان» بیان کرده است.

رابرت ساتن، نویسنده‌ی کتاب «رئیس خوب، رئیس بد» نیز عنوان کرد: ««بده و بستان» می‌تواند مهم‌ترین کتاب این قرن باشد. این کتاب حاوی مضامین عمیقی است درباره‌ی این‌که چطور می‌توانیم مشاغلمان را اداره کنیم، چطور می‌توانیم با دوستان و اقوام‌مان تعامل داشته باشیم،‌ فرزندانمان را بزرگ کنیم و موسسات و نهادهای‌مان را طراحی کنیم. خواندن این کتاب تجربه‌ی نابی است و روی این افسانه که حرص و طمع، راه رسیدن به موفقیت است، خط بطالن می‌کشد.»

یکی از کاربران سایت «آمازون» به نام راب نظرش را در این سایت نوشته است: «قوی‌ترین کتابی که در ده سال گذشته خوانده‌ام. آدام گرانت تضاد بین تمایل طبیعی ما برای بخشیدن و ترس از شکست را نشان می‌دهد. نویسنده به ما اجازه می‌دهد که راهنمایی کنیم، کمک کنیم و بهترین خود باشیم، زیرا درنهایت این بهترین راه موفقیت است. من که در تمام دوران حرفه‌ای خود مربی فروش بودم، وقتی شیوه‌ی فروش خود را از فروش سرد به فروش مشورتی تغییر دادم، تفاوت واقعی را دیدم. گرانت معتقد است رشد شرکت از طریق ارتباطات مبتنی بر بخشش، بهترین راه است اما صنایع این استراتژی را تقویت نکرده‌اند. از خواندن کتاب گرانت که به زنان در مشاغل اجازه می‌دهد که بخشنده باشند و ضعیف به نظر نرسند، بسیار هیجان‌زده شدم. این کتاب خوب نوشته شده، تمام ارزش‌های اصلی من و استراتژی‌هایی را که در کل حرفه‌ام آموخته‌ام را تقویت کرد.»

مهدیار –از خوانندگان کتاب- در سایت «طاقچه» نظرش را نوشته است: «این کتاب درباره‌ی این است که بخشنده‌ها چطور با بخشندگی ذاتی که دارند و روحیه‌ی خوش‌بینی، می‌توانند به اوج موفقیت برسند. کتاب بسیار اثرگذاری‌ست، تک‌تک ادعا‌های گرانت در این کتاب، مبتنی بر تحقیقات و آمار‌های واقعی است. او آن‌قدر مستند و مبتنی بر تحقیقات علمی حرف می‌زند که جای هیچ شک‌وشبهه‌ای بر درست بودن حرف‌هایش باقی نمی‌ماند. خواندن این کتاب را به کسانی که به دنبال رسیدن به اوج موفقیت از طریق یک زندگی شرافت‌مندانه، اصیل، اخلاقی و سخاوت‌مندانه هستند، پیشنهاد می‌کنم.»

یکی از کاربران سایت «گودریدز» نیز نظرش را این‌گونه عنوان کرده: «اگر همه‌ی مردم جهان این کتاب را بخوانند، جهان فوراً به مکان بهتری تبدیل می‌شود. مدل‌های ذهنی اگرچه هرگز کامل نیستند، اما ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند. گرانت به یک دیدگاه قانع‌کننده و تحقیقی در مورد آن¬چه برخی از افراد را موفق می‌سازد دست یافته است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب، یکی از ویژگی‌های افرادی که در گروه بخشنده‌ها قرار می‌گیرند تشریح شده است: «بخشنده‌ها این طرز فکر را که می‌گوید وابستگی ضعف است رد می‌کنند. بخشنده‌ها بیشتر مایل‌اند که وابستگی را به عنوان منبع قدرت در نظر بگیرند، راهی برای بهره بردن از مهارت‌های دیگران برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر.»

در بخش دیگری آمده است: «اگر یک بخشنده‌ی فداکار هستید، با ایده‌های زیادی برای بالا رفتن از قعر به صدر نردبان موفقیت روبه‌رو خواهید شد. اگر برای ارزش‌های بخشنده بودن ارزش قائل هستید، اما مثل یک برابری‌طلب در کارتان رفتار می‌کنید، احتمالا با فرصت‌های بی‌شمار بروز ارزش‌های خود غافلگیر می‌شوید و معنا را در کمک به دیگران، بدون به مخاطره انداختن موفقیت خود، خواهید یافت. به جای این‌که دوست داشته باشید اول موفق شوید و بعد جبران کنید، شاید به این نتیجه برسید که بخشیدن در همان وهله نخست، نویدبخش موفقیت در آینده است و اگر در حال حاضر به گرفتن تمایل دارید، شاید وسوسه شوید که جهتتان را به سمت بخشنده بودن تغییر دهید و سعی کنید در آموختن مهارت‌های آن دسته از افراد که می‌خواهند با کمک کردن به دیگران به موفقیت برسند به درجه‌ی استادی برسید. اما اگر این کار را صرفا برای موفق شدن انجام بدهید، احتمالا هرگز جواب نخواهد داد.»

درباره نویسنده کتاب بده و بستان

آدام گرانت روان‌شناس و یکی از جوان‌ترین استادان ارشد دانشکده‌ی مدیریت پنسیلوانیا  است. او پنج سال متوالی به‌عنوان استاد برتر در دانشکده کسب‌وکار وارتون برگزیده شد. گرانت از انجمن روان‌شناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم جوایزی دریافت کرده و یکی از نویسندگان کمکی نیویورک‌تایمز است.

از کتاب‌های دیگر او می‌توان به «دوباره فکر کن»، «گزینه ب» و «اصیل‌ها» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بده و بستان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.