جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

نزول اورفیوس

قیمت:
125,000 تومان
مشخصات کتاب نزول اورفیوس
کشور مبدا
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9780050030110
سال خلق اثر
1957
سال انتشار
1957
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
7
این کتاب در یک نگاه

همواره ادبیات نمایشی و درام‌هایی که برای به روی صحنه آوردن نوشته شده‌اند، از دل اساطیر کهن برخواسته‌اند و ریشه‌هایی در متون کهن نیز داشته‌اند. «نزول ارفیوس» اثر تنسی ویلیامز نیز درباره شخصیت اسطوره‌ای ارفیوس (ارفئوس) است. «نزول ارفیوس» نمایشنامه‌ای‌ست درباره رابطه‌ی عاشقانه میان ارفیوس و ارودیکه، داستانی عاشقانه که در بستری اسطوره‌ای و تاثیرگذار شرح داده شده و در تقابل با سنت‌های جامعه شکل گرفته است.






بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب نزول اورفیوس

ارفیوس، نوازنده‌ی چیره‌دست چنگ، چنان می‌نوازد که درختان و گل‌ها بر نیروی نغمه‌ی موسیقی او سر خم می‌کنند، او که فرزند آپولون خدای شعر و موسیقی‌ست، حال دلباخته زنی می‌شود که سرگذشتی رنج‌آلود و تلخ داشته است.

درباره نویسنده کتاب نزول ارفیوس

تنسی ویلیامز یکی از شناخته‌شده‌ترین نمایشنامه‌نویسان سده‌ی گذشته است، آثار مهم و ویژه‌ای از ویلیامز در تاریخ تئاتر و سینما جایگاه ماندگاری دارند، «گربه روی شیروانی داغ»، «اطلسی‌های لگدمال شده»، «باغ وحش شیشه‌ای» و... تعدادی از نمایشنامه‌های اوست که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند. «اتوبوسی به‌نام هوس» به کارگردانی الیا کازان نیز، از نمایشنامه‌ای به همین نام به قلم ویلیامز اقتباس شده بود که درواقع نقطه‌عطفی در کارنامه کارگردان و بازیگران این فیلم بوده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «نزول اورفیوس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.