جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

قیمت:
349,000 تومان
مشخصات کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب
کشور مبدا
تعداد صفحات
400 صفحه
شابک
9786226652643
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

هالی جکسون نویسنده‌ی جوانی است که پس از چاپ اولین کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب، نامش بر سر زبان‌ها افتاد. این کتاب بلافاصله پس از انتشار در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و ساندی‌تایمز قرار گرفت. همچنین این کتابِ جذابِ جنایی توانست نامزد بهترین رمان معمایی سال 2020 از نگاه کاربران گودریدز شود. کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب را «نشر نون» با ترجمه‌ی فرسیما قطبی منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب»

خلاصه کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب داستان دختری به نام پیپا فیتز آموبی است که به ماجرای قتل فردی به نام آندی بل مشکوک شده و در تلاش است تا پرده از راز گم شدن او بردارد. آندی بل پنج سال قبل ناگهان ناپدید شده و جنازه‌ی دوست پسر او، سال سینگ، نیز پس از دو روز در جنگل پیدا می‌شود؛ پلیس شواهدی پیدا کرد که می‌تواند سال را به قتل آندی متهم کند اما به دلیل مرگ پسر جوان هرگز این مسئله ثابت نمی‌شود.

پیپ به جست‌وجو در پرونده‌ی آندی می‌پردازد و خیلی زود متوجه ردّی از اسراری تاریک می‌شود که ممکن است گواهی بر بی‌گناهی «سال» باشند. اگر به داستان‌های جنایی و معمایی علاقه‌مندید این کتاب قطعا مناسب شماست. «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» داستانی با طرح بسیار منسجم و جذاب است که می‌تواند ذهن خواننده را کاملاً درگیر کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب چیست؟

تمامی نظرات زیر از سایت آمازون انتخاب شده‌اند. یکی از خوانندگان، کتاب را جذاب و هیجان‌انگیز می‌داند و نوشته است: «سبک نگارش و شخصیت‌پردازی نویسنده فوق‌العاده بود. درگیر شدن در معمای قتل آندی مرا به وجد می‌آورد و این موضوع باعث شد نتوانم از خواندن کتاب دست بردارم و آن را در طول یک روز به پایان رساندم.»

مخاطب دیگری که خود را علاقه‌مند و دیوانه‌ی داستان‌های رازآلود می‌داند، درباره‌ی کتاب می‌نویسد: «من واقعاً از سرعت بالای روایت داستان و پیچ و خم‌های فراوان آن لذت بردم. هر فصل مملو از افشاگری است و من واقعاً حدس نمی‌زدم مقصر اصلی ماجرا کیست، اتفاقی که شاید برای یک رمان جنایی اتفاق تازه‌ای باشد.»

خواننده‌ی دیگری با اشاره به استعداد بی‌نظیر نویسنده می‌نویسد: «راستش باور نمی‌کردم این اولین نوشته‌ی هالی جکسون باشد. پختگی و انسجام متن باعث می‌شود احساس کنید نویسنده، فردی کارکشته و ماهر در زمینه‌ی نویسندگی است. این رمان رضایت‌بخش و سرگرم‌کننده بود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «پیپ می‌دانست آن‌ها کجا زندگی می‌کنند. در لیل کیلتون، همه می‌دانستند آن‌ها کجا زندگی می‌کنند. خانه‌شان در شهر مثل خانه‌های تسخیرشده بود؛ هنگام گذر از کنارش، سرعت قدم‌های مردم بیشتر و حرف در گلوهایشان خفه می‌شد. بچه‌های پر شر و شور در راه بازگشت از مدرسه به خانه، دور هم جمع می‌شدند و همدیگر را شیر می‌کردند که بدوند و دروازه‌ی مقابل خانه را لمس کنند. اما خانه به تسخیر ارواح درنیامده بود، تنها سه فرد غمگین درونش بودند که سعی داشتند مثل سابق به زندگیشان ادامه دهند، خانه‌ای که در آن خبری از سوسو زدن نور یا افتادن خودبه‌خود صندلی نبود، اما با اسپری تیره‌رنگ، رویش نوشته بودند خانواده‌ی آشغال و با سنگ، شیشه‌ی پنجره‌هایش را شکسته بودند.»

در ادامه پیپ با به خرج دادن جسارت بی‌بدیلش به خانه‌ی سال نزدیک می‌شود: «اعتنایی به شکاف نکرد و به طرف در به راه افتاد. تنها لحظه‌ای مکث کرد تا ببیند مطمئن است یا نه و سپس، سه ضربه به در زد. انعکاس تصاویر مضطربش به او خیره شده بود: موهای تیره‌ی بلند که در اثر پرتوِ خورشید، نوک‌هایش کمی قهوه‌ای روشن‌تر بودند؛ صورتی با پوست سفید، علی‌رغم هفته‌ای که به‌تازگی در جنوب فرانسه گذرانده بود؛ و چشمان زیتونی نافذی که آماده‌ی تاثیر گذاشتن بودند. صدای افتادن زنجیر و دوبار چرخیدن کلید در قفل آمد و سپس در باز شد. پسر که با دستی خم شده در را نیمه‌باز نگه داشته بود، گفت«سلام؟»»

در قسمتی از کتاب پیپ با پلیسی از دایره‌ی افراد گم‌شده مصاحبه می‌کند: «پیپ: خب، می‌شه توضیح بدین وقتی گزارش می‌دن یک نفر گم شده، چه اتفاقی می‌افته؟ فرایندش و اقدامات اولیه‌ی پلیس چیه؟
آنجلا: خب، وقتی کسی با 999 یا 101 تماس می‌گیره تا گزارش گم شدن یه نفر رو بده، پلیس سعی می‌کنه تا جایی که می‌تونه، از جزئیات باخبر بشه تا بتونه خطری رو که ممکنه فرد گم شده رو تهدید کرده باشه شناسایی کنه و جوابی بده که درخور پلیس باشه. جزئیاتی که توی این تماس اول می‌پرسن این‌ها هستن: اسم، سن، توصیفی از فرد، آخرین بار با چه لباسی دیده شده، شرایط ناپدید شدنش، آیا گم شدن رفتاری بعید از اون شخصه یا نه و در صورت بودنِ ماشین، جزئیات اون رو هم سوال می-کنن.»

درباره نویسنده کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

هالی جکسون نویسنده‌ی سرشناس بریتانیایی است که سال ۱۹۹۲ به دنیا آمده است. هالی در دانشگاه ناتینگهام و در رشته‌ی زبان‌شناسی و نویسندگی خلاق تحصیل‌کرده و مدرک کارشناسی ارشد خود را هم در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی گرفته است.

او به مستندهایی که از روی جنایات واقعی ساخته می‌شود علاقه دارد و همین علاقه به او کمک کرد تا بتواند اثر درخشانی همچون «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» از خود به جای گذارد. دومین کتاب هالی جکسون که ادامه‌ی کتاب اول اوست «دختر خوب، خون بد» نام دارد.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.