جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دراماتورژی دلقک/ نظریه و عمل خلق دلقک

قیمت:
190,000 تومان
مشخصات کتاب دراماتورژی دلقک/ نظریه و عمل خلق دلقک
کشور مبدا
تعداد صفحات
212 صفحه
شابک
9786003678750
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

دراماتورژی مفهومی مهم و کاربردی در هنرهای نمایشی‌ست که با ترجمه‌ی آثار مختلف در گونه‌های متفاوت نمایشی در تئاتر ایران نیز مورد توجه قرار گرفته و استفاده شده است. «دراماتورژی دلقک» با تکیه بر مفهوم کلی دراماتورژی به چگونگی نقش گرفتن دلقک و کارایی این شخصیت ویژه در هنرهای نمایشی است. «دراماتورژی دلقک» دلقک را نه به‌عنوان میان‌پرده‌ای برای جلب توجه تماشاگر، بلکه به عنوان عنصری بسیار مهم در آثار برجسته‌ی ادبیات نمایشی مورد بررسی قرار داده است.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دراماتورژی دلقک/ نظریه و عمل خلق دلقک

دلقک حضوری ویژه در نمایشنامه‌های کلاسیک و مدرن دارد، در آثار نویسندگانی چون ویلیام شکسپیر، مولیر و ... نقش داشته، عنصری نمادین و انتقادی بوده و با طنزآمیزی ویژه هم در کلیت اثر دیده شده است، هم بدل به تیپی ویژه در اجرا و متون نمایشی گشته است.

درباره نویسنده کتاب دراماتورژی دلقک

هرنان ژنه بازیگر تئاتر اهل بوینس آیرس در 1960 به دنیا آمد، خانواده‌ی او با صحنه و اجرا بیگانه نبودند و همین موضوع باعث شد او نیز به بازیگری روی بیاورد. او تا امروز در مادرید فعالیت خویش در زمینه‌ی تدریس تئاتر، بازیگری و پژوهش در زمینه سیرک را ادامه می‌دهد، این اثر توسط خانم شیوا مسعودی مدرس و پژوهشگر تئاتر ترجمه شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دراماتورژی دلقک/ نظریه و عمل خلق دلقک»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.