جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

درمان رنج های بشر

قیمت:
89,000 تومان
مشخصات کتاب درمان رنج های بشر
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
104 صفحه
شابک
9786227425475
سال خلق اثر
2022
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«درمان رنج‌های بشر» با نام اصلیِ «درمان چهارگانه، اپیکور و هنر شادمانی» کتابی جذاب و خواندنی از «جان سلرز» است که برای اولین‌بار، 2022 منتشر شد. در کتاب «درمان رنج‌های بشر» نویسنده آرای فلسفی «اپیکور» را برای پاسخ دادن به یک سوال مهم بشری گردهم آورده است: «انسان برای خوشحال بودن و خوشبختی واقعاً به چه چیزی نیاز دارد؟» و جواب سادۀ آن «لذت» است!




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب درمان رنج های بشر

«درمان رنج‌های بشر» کتابی از جان سلرز است که به بررسی فلسفه اپیکور، فیلسوف آتنی متولد 341 قبل از میلاد می‌پردازد. این کتاب به اپیکوریسم می‌پردازد؛ فلسفه‌ای که لذت و آرامش ذهنی حاصل از آن را به عنوان مهم‌ترین عامل در دستیابی به خوشبختی در اولویت قرار می‌دهد.

پیروان اپیکور که هم زنان و هم برده‌ها را در بر می‌گرفتند، آرامش را نه از طریق ارضای اشتهای بیش از حد به غذا، نوشیدنی و دیگر لذت‌های نفسانی، بلکه از طریق فقدان پریشانی یا مزاحمت جستجو می‌کردند. این حالت آرامش با کناره‌گیری از زندگی در ملأ عام و در جمع دوستان همفکر و با استفاده از فلسفه برای به حداقل رساندن ترس از درد و مرگ حاصل می‌شود. این کتاب سفری است آموزنده و بسیار جذاب به آموزه‌های اپیکور و یادگیریِ چگونه ادغام کردن آن‌ها با زندگی مدرن برای دستیابی به آرامش روانی، خوشبختی و شادی.

درباره ترجمه کتاب درمان رنج‌های بشر

  • در ایران دو ترجمۀ مختلف از این اثر وجود دارد: ترجمۀ «شهاب‌الدین عباسی» از انتشارات «خوب» و «اسد ناصحی» از انتشارات «سفیر».
  • نسخۀ ترجمه شده به دست آقای ناصحی تحت عنوان «اپیکور و هنر خوش‌باشی» چاپ شده است.

امتیاز کتاب درمان رنج‌های بشر در گودریدز

  • تعداد نظرات: 61
  • تعداد امتیازدهی: 524
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.97

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب درمان رنج‌های بشر

  • سخن فیلسوفی که درمانی برای رنج‌های بشر عرضه نمی‌کند، پوچ است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب درمان رنج‌های بشر چیست؟

یکی از خوانندگان فارسی‌زبان کتاب «درمان رنج‌های بشر» در سایت گودریدز چنین نظری را ثبت کرده است:

«کتاب در رابطه با اپیکور و فلسفه اپیکوری است و به گمان بنده در آشنا کردن خواننده با این فلسفه و زدودن غبار تحریفاتی که در طول قرن‌ها در رابطه با اپیکوریان صورت گرفته، موفق عمل کرده است. نخستین باور رایج در رابطه با اپیکور و اپیکوریان لذت‌گرایی و شهوت‌رانی محض آن‌هاست در حالی که این کتاب به ما نشان می‌دهد که فلسفه اپیکور بیشتر از آن‌که فلسفه‌ی لذت باشد؛ یک «فلسفه‌ی ضد درد» است.»

خلاصه‌ای ‌از برخی از نظرات ثبت شده در سایت «گودریدز» توسط خوانندگان انگلیسی‌زبان اثر نیز از این قرار است:

«درمان رنج‌های بشر کتابی عالی برای شرایط فعلی است؛ زیرا دکتر سلرز درباره اپیکوریسم و معنای واقعی شاد بودن در زندگی بحث می‌کند. از آنجایی که قبلاً در مورد این فلسفه نشنیده بودم، متوجه شدم که این کتاب یک مقدمه عالی برای این ورود به این فلسفه است و در آینده، کارهای بیشتری از او خواهم خواند. سلرز با مقدمه‌ای از زندگی اپیکور شروع می‌کند؛ کسی که باغ خود را ایجاد کرد تا سبک زندگی ساده‌تری را به دور از هیاهوی دنیا داشته باشد. آموزه‌های او به اندازه‌ای قدرتمند بود که هزاران سال دوام آورند. اپیکور در تضاد با سبک زندگی لذت‌گرایانه که اشتهای هولناکی برای رابطه جنسی و غذا دارد، سبک زندگی متواضعی داشت که با نان، آب و گاه به گاه دیگ پنیر حفظ می‌شد. خواندن این کتاب یک تجربه فکری خوشایند است که جای تامل زیادی برای شما خواهد داشت.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در ابتدای کتاب، ابتدایی تعریفی از مفهوم فلسفه در گذشته را ارائه می‌شود که چراغ راه تمام کتاب است:

«فلسفه در آغاز به دو معنا بوده است: دانش، و شیوۀ زندگی. فیلسوف کسی بود که دانشی خاص داشت و به شیوه‌ای خاص زندگی می‌کرد. در یونان باستان این‌دو را از هم جدا نمی‌دانستند و به تعبیر برخی خردمندان قدیم ما، فلسفه برای آن‌ها نوعی «یکسان زیستن» بود. پیئر هادوت، فیلسوف فرانسوی، می‌گوید فلسفه اساسا یک «شیوۀ زندگی» بوده است.»

دربارۀ نویسنده کتاب درمان رنج‌های بشر

«جان سلرز» نویسنده و استاد فلسفه انگلیسی‌تبار است که در دانشگاه لندن مشغول به تدریس است. او به عنوان طرفدار رواقییسم جدید شناخته می‌شود و به طور ماهرانه‌ای ایده‌های اپیکوری، به‌ویژه دربارهٔ دوستی و درد را، در خدمت زندگی در می‌آورد. او آشنایی کامل با متون یونانی و لاتین اپیکوری دارد.

از او کتابی دیگر توسط «شهاب‌الدین عباسی» تحت عنوان «کمک‌های فلسفه» ترجمه شده و نشر «مان» کتاب آن را منتشر کرده است.

نظر نویسنده دربارۀ کتاب درمان رنج‌های بشر

جان سلرز راجع‌به محتوای کتاب خود که بر اساس فلسفه اپیکور است و شباهت آن با دین بودا این چنین گفته است:

«فرقه اپیکور و فرقه بودا، که در هند شکل گرفت، از تفکرات مشترکی بهره‌مند هستند. پلینی بزرگ گزارش می‌دهد که  در میان ستایشگران رومی اپیکور آیینی مرسوم بوده است که در روز تولد اپیکور، برای شادی او قربانی می‌داند و پرتره‌های کوچکی از او را حمل می‌کردند؛ درست مانند آیین بودایی. آیین‌های مرسومی از این دست باعث می‌شود که اپیکوریسم بیشتر شبیه یک جنبش مذهبی باشد تا یک فلسفه مبتنی بر منطقِ بی‌شور و شوق.»

نکات جالب دربارۀ کتاب درمان رنج‌های بشر

  • یکی از جنبه‌های فرعی در این کتاب، واکاوی تفاوت‌های اساسی میان فلسفۀ «رواقی‌گری» و «لذت‌جویانه» با فلسفۀ «اپیکوریسم» است.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب درمان رنج‌های بشر

نظرات برخی از نشریات و افراد مهم دربارۀ کتاب حاضر را با هم بخوانیم:

  • «روشن‌گرانه و بر پایۀ علم» - دیلی تلگراف
  • «این کتاب نه‌تنها مقدمه‌ای عالی برای ورود به فلسفه اپیکوری است، بلکه راهنمای مفیدی برای رویارویی با اضطراب‌های گوناگون زندگی مدرن می‌باشد.» - مجلۀ The Idler
  • «بسیاری به دنبال راه‌حل‌های درمانی برای اضطراب و بی‌خوابی و همچنین توصیه‌هایی در مورد چگونگی احساس شادی بیشتر هستند. برخی از پاسخ‌های باستانی به چنین مسائل روان‌شناختی را می‌توان در کتاب کوچک جان سلرز یافت... سلرز معتقد است که اپیکوریسم می‌تواند نگرانی‌های معاصر را کاهش دهد. این کتاب از برخی جهات به آثار رفتار درمانیِ شناختی شباهت دارد.» -گاردین
  • «در این کتاب مختصر و شیوا، جان سلرز ما را با وضوح شگفت‌انگیزی از طریق استدلال‌های اساسی اپیکوریسم به فلسفه‌ای باستانی راهنمایی می‌کند که برای جوابگویی به نیازهای زمانۀ پرآشوب ما، حیاتی می‌باشد. من این کتاب را با اشتیاق به خوانندگان در هر سن و هر طبقه توصیه می‌کنم.» -دیوید کنستان، استادِ دانشگاه نیویورک

خرید کتاب درمان رنج‌های بشر

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب درمان رنج‌های بشر را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خواندن کتاب‌ های فلسفی بیشتر، به صفحه خرید کتاب فلسفی سر بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «درمان رنج های بشر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.