جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بیداری قهرمان درون

قیمت:
550,000 تومان
مشخصات کتاب بیداری قهرمان درون
کشور مبدا
تعداد صفحات
546 صفحه
شابک
9789647974882
سال خلق اثر
2004
سال انتشار
2004
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بیداری قهرمان درون» با عنوان فرعیِ «دوازده کهن الگوی یاریگر برای یافتن خویشتن و دگرگونی جهان درون» یکی از مشهورترین کتاب‌های خودیاری نوشته شده توسط «کارول اس پیرسون» است که برای اولین‌بار، در سال 1991 منتشر شد. «بیداری قهرمان درون» به‌سرعت به یکی از کتاب‌های پرفروش در زمینۀ موفقیت‌شخصی و خودیاری در کشورهای مختلف دنیا، از جمله ایران تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بیداری قهرمان درون

«بیداری قهرمان درون» را می‌توان سفری ماجراجویانه به اعماق ناخودآگاه انسانی (سفر قهرمانی) دانست. نویسنده در این اثر مانند راهنمایی کاربلد و کهنه‌کار عمل می‌کند و به شما در مسیر پر پیچ‌وخم و سخت این سفر درونی یاری می‌رساند. پیرسون برای کمک رساندن به مخاطبین خود از «اسطوره‌ها» و «کهن‌الگوها» استفاده می‌کند. به اعتقاد نویسنده، و با الهام از فلسفۀ روانشناسیِ «کارل یونگ»، کهن‌الگوها عناصر سازندۀ ناخودآگاه و دیدگاه‌هایی جهان‌شمول هستند که بخش عمده‌ای از عواطف و احساسات انسانی را در برمی‌گیرند. به نوعی «کهن‌الگوها» شامل تمامی تجاربی است که طی قرون متمادی توسط نسل‌های مختلف تکرار شده است. شیوه نگارش کتاب نیز مانند سفر به درون روان انسان، مارپیچ‌گونه و مانند فنر می‌باشد. نویسنده ابتدا شرح خلاصه‌ای از 12 کهن‌الگوی راهنمای ما در این سفر قهرمانی را شرح می‌دهد و ارتباط هرکدام از آن‌ها را با مراحل این سفر جذاب آشکار می‌کند. در ادامه نیز، با تفاسیر و تاثیرات مختلف این کهن‌الگوها بر جان و تن ما و همچنین، بر یگدیگر آشنا می‌شویم و در نهایت، از یک «خودِ» سالم و قوی، با «جان» آشنا می‌شویم و یک «خویشتن» منحصربه‌فرد خلق می‌کنیم.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب بیداری قهرمان درون چیست؟

از مجموع نظرات خوانندگان ایرانی از این کتاب در فضای مجازی، می‌توان چنین نوشت: «سفر قهرمان درون، مسیر منحصربه‌فرد هر انسان و درواقع، وظیفه هر فرد برای شکوفایی گوهر درونی خود و به فعلیت رساندن آن است. هنگامی که نور آگاهی را بر کهن‌الگوهای این کتاب بتابانیم، اثر این کهن‌الگوها در زندگی ما جان‌گرفته و زندگی‌مان را دگرگون می‌کند. البته این کهن‌الگوها در واقع صفات غریزی ما هستند و در حالت غیرفعال، در سایه بوده و آگاهی می‌تواند آن‌ها را شکوفا کند. توضیحات مفصل نویسنده در این کتاب باعث می‌شود تا مخاطب به آگاهی بالایی از این کهن‌الگوها و بنابراین، از روان و شخصیت درونی خود برسد.»

خوانندگان انگلیسی‌زبان نیز این کتاب را چنین مورد تمجید و ستایش قرار می‌دهند: «به‌شدت توصیه می‌شود. این اثر کارول پیرسون به صورت اساسی از تفکرات کارل یونگ و جوزف کمبل تاثیر پذیرفته و به نوعی، دنباله‌ای گسترش‌دهنده است بر کتاب پیشین پیرسون به نام قهرمان درون. گاهی اوقات این دنباله‌ها سطحی و به دردنخور هستند اما در مورد این کتاب، باید گفت که موجب می‌شود تا مطالب مورد آموزش پیرسون، بسط و عمق پیدا کنند. با زبانی بسیار ساده، «سفر قهرمان درونی» دگرگون‌کننده‌ترین کتابی بود که در سراسر زندگی‌ خود مطالعه کرده‌ام. جالب این است که این کتاب در دهۀ 90 میلادی نوشته شده است ولی به‌قدری نویسنده نگاهی آینده‌نگرانه داشته است، به‌خصوص در زمینه‌هایی همچون جنسیت و نژاد و فرهنگ، که به‌راحتی می‌توان مطالب آن را به دهۀ معاصر تعمیم داد. بیداری قهرمان درون کتابی است که من مرتب به آن بر می‌گردم و تا خرد و دیدگاه شخصی خود را ارتقا بخشم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کارول پیرسون در ابتدای کتاب خود توصیفی بسیار جالب از کهن‌الگوها را به مخاطب ارائه می‌دهد: «راهنمایان درونی، کهن‌الگوهایی هستند که از روز ازل همراه ما بوده‌اند. بازتاب آن‌ها را بارها و بارها در هنر، ادبیات، اسطوره، و دین می‌بینیم و از آنجا می‌دانیم آرمانی هستند که همه جا، در هر زمان و مکانی یافت می‌شوند. از آنجا که راهنمایان به‌راستی کهن‌الگو هستند و در نتیجه به شکل انرژی، درونِ زندگی روانی و ناخودآگاه تمامی مردم در همه جا قرار گرفته‌اند، هم درون و هم بیرونِ جان انسان، وجود دارند. آن‌ها درون ما زندگی می‌کنند، اما از آن مهم‌تر، ما در آن‌ها زندگی می‌کنیم. بنابراین کهن‌الگوها را با مراجعه به درون، یعنی در رویاها، تخیلات و حتی کارهایمان بیابیم یا با مراجعه به بیرون، یعنی در افسانه، اسطوره، هنر، ادبیات و دین و همچون فرهنگ‌های ابتدایی با توجه به صور فلکی در آسمان و مجموعۀ پرنده‌ها و حیوانات در زمین پیدا کنیم. در نتیجه آن‌ها تصاویر قهرمان درون و بیرون از ما را ارائه می‌دهند.»

یکی از زیباترین تصویرسازی‌های کتاب راجع‌به «سفر درونی جمعی» نیز بدین شرح است: «کشش به سوی تشخیص تکالیف منحصر به فردمان در زندگی، در اصل از خواسته‌ی مطالبه‌ی زندگی منحصر به فردمان حاصل می‌گردد. اما در حالی که راهی سفر مکاشفه می‌شویم، می‌آموزیم که انسان‌ها واقعاً تنها سفر نمی‌کنند. یکایک سفرهای فردی ‌ما با سفرهای دوستان، خویشاوندان، همکاران، معاصران و جنسیت و فرهنگمان به گونه‌ای تنگاتنگ در هم تنیده شده است. هر گامی که در راه هر چه بیش‌تر خودمان شدن برداریم، آثاری موج‌گونه دارد که بر دیگران اثر می‌گذارد؛ همان گونه که گام‌هایی که آن‌ها برمی‌دارند، بر ما تأثیر می‌گذارد. پس یافتن معنای حقیقی زندگی ‌ما برای تازه کردن قلمرو مفید است.»

درباره نویسندۀ کتاب بیداری قهرمان درون

«کارول اس پیرسون» نویسنده و آموزگار آمریکایی است که در زمینۀ ناخودآگاه شخصی و جمعی، نظریه‌ها و مدل‌هایی منحصر به فرد و جدیدی بر اساس آموزه‌های افرادی همچون «کارل یونگ»، «جیمز هیلمن» و «جوزف کمبل» به علم روانپزشکی و روانشناسی ارائه داده است. از جمله دیگر آثار خواندنی او می‌توان به کتاب‌های «قهرمان درون»، «نقشه راه» و «زندگی برازندۀ من» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بیداری قهرمان درون»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.