جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خرد شکست

قیمت:
85,000 تومان
مشخصات کتاب خرد شکست
کشور مبدا
تعداد صفحات
101 صفحه
شابک
9786222541927
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
2020
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه
الیزابت لی در کتاب «خرد شکست» با عنوان «فرعی چه کنیم وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست» سعی دارد خواننده را از دریچه نگاه خود با مسئله شکست آشنا کند و این کار را با لحنی دلنشین و الهام‌بخش انجام می‌دهد. او در بخش پیش‌گفتار، ابتدا از تجربیات خود در این وادی سخن می‌گوید و مخاطب اثر نویسنده را دوست و هم‌گام خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خرد شکست
الیزابت لی در کتاب «خرد شکست» با عنوان «فرعی چه کنیم وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست» سعی دارد خواننده را از دریچه نگاه خود با مسئله شکست آشنا کند و این کار را با لحنی دلنشین و الهام‌بخش انجام می‌دهد. او در بخش پیش‌گفتار، ابتدا از تجربیات خود در این وادی سخن می‌گوید و مخاطب اثر نویسنده را دوست و هم‌گام خود می‌بیند.
در بخش دوم کتاب با عنوان شکست چیست به تعریف شکست می‌پردازد و در بخش اصول هفتگانه شکست از تجربیات خود طی ساختن پادکست «چگونه شکست بخوریم با الیزابت دی» برای معرفی هفت اصل درباره شکست می‌پردازد. به گفته نویسنده کتاب، این هفت اصل اشتراک تجربیات مهمانان پادکستش درباره شکست است.
نظر خوانندگان درباره کتاب «خرد شکست» چیست؟
«کتابی سرشار از خرد، بذله‌گویی، فروتنی، مهربانی و احساس. مشاهدات و روایت‌های زیبا و دلگرم‌کننده الیزابت دی راهنمایی است برای ترحم به خود، ستایشی است از کاستی‌ها و محرکی است برای تلاش دوباره و دوباره...»
دالی الدرتون، نویسنده کتاب «هرچه که درباره عشق می‌دانم»
«خرد شکست به همنشین همیشگی من در این دنیای پرتوقع و بیش‌ازحد رقابتی تبدیل شده. ساختارشکنی عمیق به همراه متن خوش‌قریحه و دلگرم کننده الیزابت دی از افسانه موفقیت و سیر کشف نشان‌گرهای خوشنودی خودمان هدیه‌ای متحول‌کننده برای همه ماست»
جسی بورتن، نویسنده کتاب «منبع الهام»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
در اولین اصل از اصول هفتگانه شکست می‌خوانیم:
«شکست همین است که هست
این جمله شاید بدیهی به نظر برسد. صبر داشته باشید.
اولین اصل شکست با این اذعان شروع می‌شود که شکست حقیقتی است و مثل اکسیژن وجود دارد. نمی‌توانید آرزو کنید اکسیژن نباشد یا سعی کنید در زندگی از آن اجتناب کنید، چون چنین چیزی مسخره و غیرممکن است. اکسیژن لازمهٔ بقای ما و شکست هم، در نوع خودش، همین‌طور است. شکست می‌تواند به ما فرصت یادگیری دهد، اگر به آن اجازه دهیم. باید مرتکب اشتباه شویم تا بتوانیم مسئله‌ای را حل کنیم.
شکست برای همهٔ ما اتفاق افتاده است و همچنان در مراحل مختلف زندگی برایمان اتفاق خواهد افتاد. وقتی این را بفهمید، شکست هم‌ترازکننده‌ای عالی می‌شود. در این سیارهٔ حاصل‌خیز، بی‌نظیر، وسیع و کامل هیچ‌چیز وجود ندارد که بتواند ما را برای همیشه از شکست حفظ کند. واقعاً نیست. آرزویی نظیر این مثل آرزوی حذف اکسیژن است. یا چیز دیگری که مانند حقیقتی وجود دارد در نظر بگیرید: مثل چای کیسه‌ای یا بند کفش. زندگی با ترس از چای کیسه‌ای یا بند کفش بی‌معنی است، همان‌طور که زندگی با ترس از شکست بی‌معنی است.
شکست یک حقیقت است. ارزشی که برای آن قائل می‌شویم چیزی جدا و کم‌وبیش تحت کنترل خودمان است.
همچنین شکست آن چیزی نیست که دیگران به شما می‌گویند. تجربهٔ شما از شکست شخصی است و باید تا حد امکان از قضاوت دیگران دور بماند. برداشت دیگران به‌خاطر موانع عاطفی، فرهنگی، خانوادگی و کاری‌شان تحریف شده است و همیشه بهترین معیار برای زندگی شما نخواهد بود. در این زمانهٔ تلاش برای جمع‌کردنِ لایک، سعی کنید تا حد امکان احساسات خود دربارهٔ شکست را از ارزیابیِ دیگران نسبت به آن رها کنید، هرچقدر هم که سخت به نظر برسد.»
درباره نویسنده
الیزاب دی، متولد ۱۹۷۸، نویسنده، روزنامه‌نگار و پادکست‌نویس انگلیسی است. دی از کودکی به نوشتن علاقه داشت و در دوازده سالگی ستون نویس جوان مجله Derry Journal شد. نخستین اثرش، «سنگ، کاغذ، قیچی» برنده جایزه ادبی بتی ترسک شد. کتاب دومش «خانه می‌سوزد» یکی از کتاب‌های سال آبزرور نام گرفت. از دیگر آثار او می‌توان به «شهر بهشت» یکی از بهترین داستان‌های بلند سال ۲۰۱۵ و «مهمانی» از پرفروش‌ترین‌های آمازون اشاره کرد.
 
دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خرد شکست»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.