جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زندگی تاب آورانه

قیمت:
340,000 تومان
مشخصات کتاب زندگی تاب آورانه
کشور مبدا
تعداد صفحات
340 صفحه
شابک
9789645528599
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

کتاب زندگی تاب آورانه نوشته برنه براون کتابی است که در دسته روانشناسی قرار می‌گیرد. او با تحقیقات میان مردم و پرسیدن علل و دلایل از هزاران زن و مرد برای بهبود بخشیدن ارتباط‌ها تلاش کرده است راهی برای بهبود زندگی آنها بیابد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زندگی تاب آورانه

نویسنده کتاب «زندگی تاب‌آورانه» سعی کرده در کتاب خود به یکی از مشکلات ارتباطی یعنی (شرم) بپردازد. درهمین راستا به مصاحبه با هزاران مرد و زن پرداخته است، او پس از پشت سر گذاشتن این مصاحبه‌ها به این نتیجه رسیده که ما هیچ‌گاه به صورت کامل نمی‌توانیم از شرم خلاص شویم، بلکه می‌توانیم با شناخت مناسب از شرم و ایجاد راهکارهای درست و استفاده از تجربیات خود، آن را تا حد ممکن کنار بگذاریم و روابط عمیق‌تر و بدون نقص‌تری را برای خود و اطرافیان بسازیم.

شرم پدیده‌ای است که همۀ ما در قسمت تاریک زندگی‌مان با این پدیده درگیری داریم. ولی این کتاب دربردارنده‌ی اطلاعات، بینش‌ها و راهبردهای ویژه و به‌خصوصی برای درک شرم و رسیدن به تاب‌آوری است.

درباره ترجمه کتاب زندگی تاب آورانه

کتاب شرم تاب‌آورانه اولین‌بار در سال ۱۳۹۶با همکاری آزاده رادنژاد و فرح رادنژاد در ایران ترجمه و به چاپ رسید.

امتیاز کتاب زندگی تاب آورانه در گودریدز

  • تعداد نظرات: 1808
  • تعداد امتیازدهی: 23996
  • میانگین امتیاز (از5): 4.20

نقل قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب زندگی تاب آورانه

  • اگر می‌خواهید یک تغییر ایجاد کنید، دفعه‌ی بعد که دیدید یه نفر داره در حق یکی دیگه ظلم می‌کنه، اون رفتار رو به خودتون بگیرید. به شخص خودتون بگیرید چون این یک رفتار شخصیه!
  • مهربونی یک فضیلت نیست؛ یک تعهده. مهربونی چیزی نیست که ما اونو داشته باشیم یا نداشته باشیم؛ چیزیه که انتخاب می‌کنیم تا تمرینش کنیم.
  • وقتی که شرمنده‌ایم نمی‌تونیم رشد کنیم، و نمی‌تونیم از شرمندگی برای تغییر خودمون یا دیگران استفاده کنیم.
  • شجاعت کلمه‌ای است که از قلب می‌آید. ریشه‌ی کلمه‌ی شجاعت در انگلیسی cor  هست که معادل لاتین برای قلبه. در یکی از قدیمی‌ترین معانی‌اش، کلمۀ شجاعت به معنی «بیان نظر با گفتن چیزی که قلبت میگه» است. با گذشت زمان این معنی تغییر کرده و امروزه ما معمولا شجاعت رو با اعمال قهرمانانه و شجاعانه مرتبط می‌دونیم. ولی به نظر من، این معنی نمی‌تونه قدرت درونی و میزان تعهدی رو تشخیص بده که برای ما لازمه تا به معنای واقعی باصداقت و آشکارا درباره ی اینکه کی هستیم و درباره ی تجربیاتمون – چه خوب چه بد- حرف بزنیم. گفتن حرف دل اون چیزیه که به نظر من میشه اسمشو گذاشت شجاعت معمول یا طبیعی.
  • مهربونی یک رابطه بین شفا دهنده و زخمی نیست؛ بلکه یک رابطه بین آدم‌های یکسان و برابره. تنها وقتی که تاریکی خودمون رو خوب بشناسیم می‌تونیم با تاریکی دیگران روبرو بشیم. مهربونی وقتی واقعی می‌شه که ما انسانیت مشترکمون رو بشناسیم.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب زندگی تاب آورانه چیست؟

مارک گودمن نظرش در مورد کتاب را این گونه بیان می کند: «این کتاب رو دوست داشتم چون من عاشق برن براون هستم. مصاحبه‌های پادکست او با تامی سایمون و کریستا تیپت و همچنین سخنرانی‌هایش در TED الهام‌بخش من بوده، تغییرم داده و عمیقاً مرا تحت‌تأثیر قرار داده است. من او را زنی فوق‌العاده الهام‌بخش و شجاع می‌دانم و معتقدم تحقیقات او در مورد شرم و آسیب‌پذیری و زندگی پر از تغییرات و بهبود جهان است. با این حال، من از این کتاب ناامید شدم. در تعجبم که آیا او معلم و داستان‌نویس و مجری بهتری است تا نویسنده؟ دریافتم که کتاب ایده‌های خوبی دارد اما به‌خوبی به‌عنوان یک منسجم کنار هم قرار نمی‌گیرد. نوشته فاقد تمرکز دقیق بود، بیش از حد سرگردان بود و مانند صحبت‌های او توجه و قلب من را جلب نکرد. همچنین می‌توانم ببینم که کتاب قبل از سخنرانی های TED او منتشر شده است، بنابراین شاید چیزی برای او در حین انجام آن سخنرانی‌ها تغییر کرده باشد و شاید نوشته‌های اخیرش بهتر باشد. با وجود این، من از کار او در جهان و شجاعت و انتخاب او برای مطالعه موضوع ناشناخته شرم حمایت می‌کنم.

یکی از خوانندگان کتاب در مورد تجربه خواندن کتاب اینگونه می‌گوید: «در این کتاب واژه شرم و پیامدهایی که شرم در زندگی برای ما ایجاد می‌کند را توضیح می‌دهد و اینکه همدردی و ارتباط چطوری می توانند مقابل شرم حس همدلی بوجود بیاورند را با مثال‌های مختلف و انواع همدردی و همدلی واقعی بیان می‌کند... .»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

  • بزرگترین احتمالی که بتونه به ما کمک کنه به شرمندگی فائق بشیم اینه: ما «همون مردم» هستیم. حقیقت اینه که… ما همون دیگران هستیم. اکثر ماها این ویژگی ها و تجربیات رو داشتیم: یک حقوق بگیر ساده، یک طلاق گرفته، یک فرزند معتاد به مواد، یک بیماری روانی، یک آزارگر جنسی، یک دائم‌الخمر، یک شب رابطۀ جنسی ناسالم، یا یک رابطه با کسانی که از دستۀ «همون مردم» نیستند؛ افرادی که بهشون اعتماد نداریم، افرادی که براشون تاسف می‌خوریم، اجازه نمی‌دیم تا بچه‌هامون باهاشون بازی کنن، افرادی که اتفاق‌های بدی براشون میافته، کسایی که نمی‌خوایم نزدیک اونا زندگی کنیم.
  • ما اینقدر زمان و انرژی زیادی صرف این می‌کنیم که مطمئن بشیم انتظارات دیگران رو برآورده می‌کنیم و اینکه مردم در مورد ما چه فکر می‌کنند که آخر سر خودمون می‌مونیم با احساس خشم، دلخوری و ترس‌مون.
  • هیچ‌چیز موثرتر از شرمساری در ساکت کردن ما نیست.

      درباره نویسنده کتاب زندگی تاب آورانه

برنه براون متولد۱۸نوامبر۱۹۶۵ یک استاد پژوهش در دانشگاه هوستون است. او طی دو دهه گذشته در زمینه شجاعت، آسیب‌پذیری، شرم و همدلی مطالعه کرده‌است. پنج کتاب او جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است. از آثار او می‌توان به «زندگی شجاعانه»، «با اقتدار برخاستن»، «شجاعت در برهوت» و ... اشاره کرد. برنی براون در هوستون با همسرش استیو و فرزندان خود الن و چارلی زندگی می‌کند.

نظر نویسنده درباره کتاب زندگی تاب آورانه

او می گوید:

  • برای درک شرم اول یاد بگیرید تا آن را بیان کنید.
  • آگاهی انتقادی را تمرین کنید تا وقتی احساس شرمندگی کردید جور دیگری واکنش نشان دهید.
  • زمانی که ترغیب شدید تا شرمتان را به خشم تبدیل کنید، این کار را نکنید.

نکات جالب درباره کتاب زندگی تاب آورانه

برخی از نکات جالب در مورد این کتاب:

  • جهان‌شمولی شرم
  • هویت‌ها و کلیشه‌سازی ناخواسته
  • ایجاد شبکه‌های ارتباطی
  • تمرین مهربانی و شجاعت
  • ایجاد تغییر

خرید کتاب زندگی تاب آورانه

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب زندگی تاب‌آورانه را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زندگی تاب آورانه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.