جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تفکر برتر

قیمت:
130,000 تومان
مشخصات کتاب تفکر برتر
کشور مبدا
تعداد صفحات
314 صفحه
شابک
9786227384185
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

از پرفروش‌ترین کتاب‌های «وال استریت»، «تفکر برتر» کتابی جذاب و آموزنده از «گابریل وینبرگ» است که برای اولین‌بار، 2019 منتشر شد. «تفکر برتر» از کتاب‌های بسیار موفق و پرفروش‌ترین خودیاری و موفقیت شخصی است که رویکردی منحصربه‌فرد راجع‌به مسئلۀ «حل مسئله» دارد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تفکر برتر

«تفکر برتر» بر اساس داده‌ها و دانسته‌های علمی و تجربه‌های علمی نویسنده پایه‌گذاری شده است. در این کتاب نویسنده به ارائه مدل‌های ذهنی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو در زندگی می‌پردازد. در واقع، بزرگ‌ترین حل‌کننده‌ها، پیش‌بینی‌کنندگان و تصمیم‌گیرندگان جهان، همگی به مجموعه‌ای از چارچوب‌ها و میانبرها تکیه می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های زندگی شخصی، اجتماعی‌ و شغلی‌شان را برطرف کنند؛ و همچنین، ایده‌های خوب را از ایده‌های بد جدا کنند. این چارچوب‌ها و میانبرها «مدل‌های ذهنی» نامیده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را در کتاب‌های درسی پرحجم و خسته‌کننده روانشناسی، فیزیک، اقتصاد و غیره بیابید یا به راحتی، کتاب تفکر برتر را بخوانید تا یک راهنمای سرگرم‌کننده و مصوّر را خوانده باشید که برای هر مدل ذهنی که احتمالاً به آن نیاز دارید، مناسب باشد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب تفکر برتر چیست؟

برخی از افراد سرشناس راجع‌به کتاب تفکر برتر چنین نظرات مثبتی داشته‌اند:

«یک زمین بازی فکری که ذهن شما را وادار می‌کند تا تمرین‌های ذهنی انجام دهد و دنیا را متفاوت ببیند.» -شین پریش

«منبعی ارزشمند برای درک دنیا، تصمیم‌گیری خوب و ریسک‌پذیری هوشمندانه. مطالعه‌ای سریع، سرگرم‌کننده و پر از اطلاعات مفید در هر صفحه. ای کاش این کتاب را چند سال پیش داشتم!» --آنی دوک

«درونی کردن این مدل‌های ذهنی به شما کمک می‌کند تا دنیای اطراف خود را درک کنید. هنگامی که آنها را شناسایی کردید، می‌توانید رفتار خود را تغییر دهید تا از تله‌های رایج اجتناب کنید، نحوه تعامل خود را با افراد برای به دست آوردن نتایج بهتر تنظیم کنید، و شاید حتی مدل‌های ذهنی جدیدی را ابداع کنید از جهانی که هنوز کشف نشده است.» -برایان آرمسترانگ

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کتاب با چنین جملاتی آغاز می‌شود:

«ممکن است توجه نکرده باشید، اما روزانه ده‌ها تصمیم کاری یا شخصی می‌گیرید و می‌خواهید این تصمیمات را به درستی اتخاذ کنید. در جهان پیچیده‌ی ما اینکه بخواهید همیشه تصمیم درستی بگیرید، تقریبا ناممکن است اما می‌توانید نسبت تصمیمات درست خود را افزایش دهید. همواره با موقعیت‌های ناآشنایی مواجه شده‌اید که یافتن بهترین پاسخ برای عبور از آن‌ها از دیدتان پنهان مانده است. کارل جیکوبی، ریاضی‌دان آلمانی قرن نوزدهم، تیکه‌کلام معروفی داشت با این مضمون که «همیشه به‌طور معکوس به موضوع نگاه کنید!» در واقع منظور او این بود که اگر به یک مشکل از نقطه‌ی مقابل نگاه کنید، شاید راه‌حل‌های جدیدی به ذهن‌تان خطور کند. برای مثال، مردم عموما بر این باور هستند که اگر می‌خواهند پول بیشتری پس‌انداز کنند، باید پول بیشتری در بیاورند. جیکوبی معتقد است که در این مورد شما باید راهی پیدا کنید که پول کمتری از دست بدهید! یک رژیم سالم غذایی را در نظر بگیرید. نگاه مستقیم به آن، طبخ غذا در منزل به کمک مواد اولیه‌ای است که از لحاظ سلامتی کیفیت مطلوب داشته باشند. اما در رویکرد معکوس، شما همچنان به همان غذاخوری‌های پیشین می‌روید، ولی گزینه‌هایی را انتخاب می‌کنید که سالم و مقوی باشند.»

یکی از مدل‌های جالب در کتاب، «روش‌ پایین‌به‌بالا» است. توصیف این روش را در کتاب با هم بخوانیم:

«یکی از مدل‌های پایه که به شما کمک می‌کند روش تفکر صحیح را یاد بگیرید، روش پایین‌به‌بالا است. این روش کمک می‌کند کمتر اشتباه کنید و اجزا را کنار هم قرار دهید تا در نهایت به یک کل برسید. اصول اولیه که اساس تصمیم‌گیری شما را شکل می‌دهند، اجزایی هستند که فرمول ریاضی یا دستور پخت را شکل می‌دهند. اگر آن‌ها را بفهمید، احتمال اینکه غذای شما طعم خوشایندی نداشته باشد، کاهش می‌یابد. اگر کار خود را با اجزا آغاز کنید، می‌توانید راه‌حل‌های نوینی برای مشکلات دشوار پیدا کنید. اگر فیلم آپولو13 را دیده باشد، صحنه‌ای در فیلم هست که نقص فنی شاتل منجر به بازگشت زودهنگام آن به زمین می‌شود. این مشکل موجب شد فناوری مناسب برای تامین هوای قابل استنشاق فضانوردان در خلال سفر بازگشت به زمین توسعه یابد. در واقع مهندسان ناسا از طریق بررسی اجزای شاتل به حل مشکل رسیدند. در این صحنه یکی از مهندسان تمام قطعات شاتل را باز می‌کند و به سایرین می‌گوید «ما باید راهی پیدا کنیم تا این جسم مربع‌شکل را در درون آن حفره‌ی گرد بچپانیم و این کار را فقط با همین وسایل موجود انجام دهیم!» رویکرد پایین‌به‌بالا به شما کمک می‌کند موقعیت‌های ناشناخته را بهتر تحلیل و تفسیر کنید. اگر بدانید یک فرمول ریاضی چگونه ساخته و پرداخته می‌شود، آنگاه قادر خواهید بود فرمول جدیدی را مدون کنید. درک نحوه‌ی اتصال مولکول‌ها به یکدیگر به شما کمک می‌کند مواد جدیدی خلق کنید.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب تفکر برتر

«گابریل وینبرگ» مدیرعامل و یکی از موسسان یک شرکت بزرگ آمریکاییِ و چند میلیارد دلاری برای حفظ حریم خصوصی در اینترنت است. از این کارآفرین بسیار موفق، تاکنون چندین اثر پرفروش منتشر شده است. کتاب «جذب: چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد» یکی دیگر از کتاب گابریل وینبرگ است که به فارسی ترجمه و چاپ شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تفکر برتر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.