جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

در جمع زنان

قیمت:
180,000 تومان
مشخصات کتاب در جمع زنان
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
194 صفحه
شابک
9789643806439
سال خلق اثر
1949
سال انتشار
1949
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
904
این کتاب در یک نگاه

کتاب در جمع زنان نوشتۀ چزاره پاوزه زندگی در ایتالیای پس از جنگ را به تصویر می‌کشد. این کتاب ترجمه‌ای است از متن انگلیسی اثر با عنوان Among Women Only که توسط مجتبی ویسی انجام شده و نهایتاً نشر ثالث آن را منتشر کرده است. در جمع زنان با فصل کلوخ‌اندازان مسیحیان قبل از ایام روزه و کارناوال‌های آن ایام آغاز می‌شود؛ «کله‌لیا» وارد تورین شده و هیچ‌کس منتظر او نیست، حتی یک دسته‌گل!


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب در جمع زنان

در جمع زنان روایت کله‌لیا است که با آخرین برف ژانویه وارد تورین، زادگاهش، شده و در هتلی اقامت می‌گزیند که هیچ‌کس از حضورش در آنجا خبر ندارد. او دسته‌گلی از رم دریافت می‌کند و از دیدن آدم‌ها و صحبت‌کردن با آن‌ها فراری است. همان شب اول اقامتش در هتل، کله‌لیا متوجه می‌شود که جسد دختری از اتاق کناری را، از هتل خارج می‌کنند. دختری که گویا از خانواده‌ای ثروتمند است و علت خودکشی‌اش روشن نیست.

داستان در جمع زنان دربارۀ تغییر طبقۀ اجتماعی زنی پرتلاش است که باور دارد برای انجام هر کاری در این دنیا فقط باید به خود متکی بود. او از طبقه‌ای اجتماعی وارد طبقه‌ای دیگر می‌شود. طبقه‌ای که دربارهٔ آن قضاوت دیگری می‌کرد؛ اما با ورود به آن نگاهش تغییر می‌کند. پاوزه با نگاهی منتقدانه و تیزبینانه داستانی را روایت می‌کند که فراموش کردنش دشوار است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب در جمع زنان چیست؟

ایتالو کالوینو از نویسندگان بسیار مشهور ایتالیا و جهان است. او معتقد است این داستان چنان ژرفایی دارد که خواننده مدام وجوهی تازه در آن کشف می‌کند. سوزان سانتاگ نظریه‌پرداز ادبی و نویسنده آمریکایی است که بسیاری از کتاب‌های او نیز در ایران ترجمه شده است. وی نیز باور دارد که نویسندۀ اثر، چزاره پاوزه، از معدود نویسندگان شاخص قرن بیستم است. 

خوانندگان داستان در جمع زنان، در سایت آمازون، معتقدند که کتاب سرگرم‌کننده و قطعۀ ادبی ارزشمندی است و نویسندۀ آن قدرت شگفت‌زده کردن خواننده را دارد. خوانندگان، این داستان را سفری می‌دانند که مخاطب با آن همراه می‌شود؛ در این راستا شخصی نوشته است: «همیشه خوب است به متون فراموش‌شدۀ این دنیا دسترسی داشته باشید!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

در بخش‌های پایانی کتاب با هم چنین می‌خوانیم:

«خوب شد بکوچو به مهمانی نیامد. وسط اتاق تابوتی گذاشته بودند و روی آن را با بوم بزرگ آسترخورده پوشانده بودند که یک نوار پارچه‌ای مخصوص مراسم عزاداری هم از آن آویزان بود. در چهار طرف تابوت هم چهار شمع روشن گذاشته بودند. داشتند دربارۀ پاریس حرف می‌زدند و طبق معمول، مومینا هم حرف خودش را می‌زد. پرسیدم: "این‌جا چه خبر است؟" نه‌نه که با لباس مخمل سرخش حسابی پز می‌داد، گفت: "لوریس مرگ دومین دورۀ کارش را جشن گرفته و قصد داشته یک نطق جنجالی ایراد کند که نتوانسته، چون سر و صدا خیلی زیاد بوده. او هم قهر کرده و رفته روی تختش دراز کشیده است. حالا هم با چشم‌های بسته سیگار می‌کشد و با افکار خودش ور می‌رود." اتاق را دود گرفته بود و چهرۀ بعضی افراد را درست نمی‌دیدم...»

درباره نویسندۀ کتاب در جمع زنان

چزاره پاوزه (1950ـ1908) نویسنده و شاعر اهل ایتالیاست که در نزدیکی شهر تورین به دنیا آمد. او از چهره‌های ادبی مهم قرن بیستم است که از دوران نوجوانی به ادبیات علاقه‌مند بود. پاوزه از روی اشتیاق برای خواندن اشعار شاعران انگلیسی‌زبان، به تحصیل این زبان پرداخت و سهم چشمگیری نیز در شناساندن ادبیات آمریکایی در ایتالیا دارد.

چزاره پاوزه در هتل «رم» در شهر تورین دست به خودکشی زد و درگذشت. چند سال پس از مرگش بود که جایزۀ ادبی چزاره پاوزه در ایتالیا را بنیان نهادند. از آثار مشهور او می‌توان به «روستاهای تو»، «در جمع زنان» و «ماه و آتش» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «در جمع زنان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.