جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

یادگیری و تفکر پراگماتیک

قیمت:
125,000 تومان
مشخصات کتاب یادگیری و تفکر پراگماتیک
کشور مبدا
تعداد صفحات
292 صفحه
شابک
9786226202701
سال خلق اثر
2008
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

ما در کتاب «یادگیری و تفکرِ پراگماتیک» با هم از طریق بخش‌هایی از علوم شناختی و عصب‌شناسی، نظریه‌های یادگیری و رفتاری سفر خواهیم کرد که در این سفر شما جنبه‌های شگفت‌انگیزی از نحوه عملکرد مغز را کشف خواهید کرد و خواهید دید که چگونه می‌توانید سیستم را شکست دهید تا مهارت‌های یادگیری و تفکر خود را بهبود بخشید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب یادگیری و تفکر پراگماتیک

در کتاب یادگیری و تفکر پراگماتیک شما یاد خواهید گرفت که چگونه از مدل کسب مهارت «دریفوس» برای متخصص شدن بیشتر استفاده کنید؛ از معماری مغز برای تقویت حالت‌های مختلف تفکر استفاده کنید؛ از اشکالات شناخته شده رایج در ذهن خود اجتناب کنید؛ آگاهانه‌تر و مؤثرتر بیاموزید و دانش را کارآمدتر مدیریت کنید. خلاصه که زمان آن فرا رسیده است تا رویکردی عمل‌گرایانه به تفکر و یادگیری داشته باشید و شروع به بازسازی و طراحی مجدد مغز خود کنید!

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب یادگیری و تفکر پراگماتیک چیست؟

خواننده‌ای که از فکت‌ها (واقعیت‌های علمی) که نویسنده به کار برده، به وجد آمده است، نوشته است: «این قطعا یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام. نویسنده از علوم شناختی، علوم اعصاب، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم رفتاری و هر چیز دیگری که فکرش را می‌کنید، استفاده می‌کند تا به شما نشان دهد، چگونه بهترین فردی باشید که می‌توانید باشید.

این کتاب مملو از حقایق جالب و فهرست کارهایی است که خواننده را برای اقدام فوری به چالش می‌کشد. برای نمونه این تصور که سلول‌های مغز ما می‌توانند بمیرند، اما نمی‌توانیم سلول‌های جدید بسازیم، اکنون نادرست است. من به طور جدی این کتاب را به همه توصیه می‌کنم.»

خواننده‌ای نیز از اثربخشی این کتاب می‌گوید: «کتاب عالی است! من حین خواندن کتاب متوجه بعضی از مشکلات خودم شدم و تلاش کردم که مشکلات را با راهکارهایی که کتاب ارائه می‌دهد، حل کنم. باید بگویم چقدر هیجان‌زده شدم وقتی اثر آن را دیدم!»

مخاطب دیگری نیز نوشته است: «من این کتاب را دوست داشتم و باید بگویم با بهترین کتاب‌های خودیاری که تا الآن خوانده‌ام، برابری می‌کند. بهترین بخش‌های کتاب، آن جایی است که درباره راهکارهای عملی صحبت می‌کند. البته بررسی مدل دریفوس هم جالب است؛ ‌اما واقعاً آن چیزی نیست که من در جستجوی آن بودم. با این حال، کتاب را به دیگران توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «آیا حرفه‌ای شدن از آرزوهای شماست؟ اینکه بتوانید پاسخ‌های صحیح را به صورت شهودی پیدا کنید؟ اگرچه احتمالا به عنوان یک متخصص حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویس، مهندس یا... به خوبی آموخته‌اید که چطور باید با نرم‌افزارها و سخت‌افزارها کار کنید، اما آیا در مورد چگونگی استفاده درست از ساختار ذهنی خود نیز از دانش کافی برخوردار هستید؟ یادگیری مهارت‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای حرفه شما موضوعی حیاتی به شمار می‌رود و احتمالا موضوعی است که همیشه ذهنتان را به خود مشغول کرده است؛ با کمک این کتاب، با ساختار ذهن خود بیشتر آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چطور می‌توان از نیروی ذهن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. این کتاب به شما نکات و فنون جدیدی را آموزش می‌دهد تا با کمک آن‌ها بتوانید میزان و سرعت یادگیری خود را افزایش داده و آموخته‌هایتان را برای مدتی طولانی به خاطر بسپارید. هر انسانی برای بهتر اندیشیدن و بهتر یاد گرفتن به یک رویکرد «پراگماتیک» نیاز دارد؛ ماهیت اصلی پراگماتیزم این است: «کاری را انجام دهید که برای شما به بهترین و مؤثرترین شکل ممکن نتیجه خواهد داد». در این کتاب، ایده‌ها و تکنیک‌های پراگماتیک با شما در میان گذاشته می‌شود.»

در همان مقدمه کتاب نیز می‌خوانیم: «برخلاف پیشرفت‌های شگرف در زبان‌های برنامه‌نویسی، تکنیک‌ها، روش‌های انجام پروژه و... اشکال‌هایی که برنامه‌نویسان در نرم‌افزارها ایجاد می‌کنند، طی چهل سال گذشته تغییری نکرده است و می‌توان به‌دلیل تمرکز بیش از اندازه‌ی ما روی موضوعات اشتباه تقریبا ثابت مانده است. شاید این موضوع به‌دلیل تمرکز بیش از اندازه‌ی ما روی موضوعات اشتباه باشد. با وجود تمام این تغییرات آشکار در فناوری، تنها یک چیز ثابت باقی مانده‌است؛ انسان! یعنی ما برنامه‌نویس‌ها! این ذهن ماست که نرم‌افزار در آن تصویر و خلق می‌شود؛ نه در IDE یا ابزارهای دیگر.

هنگام نوشتن یک نرم‌افزار در تیم توسعه و در تعامل با سفارش‌دهندگان آن، درباره‌ی ایده‌ها و مفاهیم زیادی بحث و گفت‌وگو می‌شود. تابه‌حال سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در فناوری‌های پایه شامل زبان‌های مختلف، ابزار و متدولوژی‌ها انجام شده است؛ اما اکنون دیگر زمان پیشرفت و گذشتن از این مرحله فرا رسیده است و نگاهی دوباره به مشکلات جدی تعاملات اجتماعی درون-گروهی تیم‌های توسعه‌ی نرم‌افزار و حتی بازنگری تفکرات قدیمی ساده‌انگارانه کاملا ضروری به نظر می‌رسد. باید توجه کرد که پروژه‌ها جزیره‌های جداافتاده و بدون رابطه با محیط اطراف نیستند.»

درباره نویسندهٔ کتاب یادگیری و تفکر پراگماتیک

اندی هانت برنامه‌نویس، نویسنده و سخنران است و در جامعه توسعه نرم‌افزار و متخصصان اَجایل (agile) شناخته شده است. اجایل در فارسی معنای «چابک» می‌دهد و اندی هانت یکی از موسسان آن است. او همراه با دیو توماس کتاب تأثیرگذار «برنامه‌نویس پراگماتیک» را نوشته است که به یکی از کتاب‌های کلاسیک در صنعت نرم‌افزار تبدیل شده است. این کتاب مشاوره‌ها و شیوه‌هایی عملی برای برنامه‌نویسان نرم‌افزار ارائه می‌دهد و تأثیر زیادی در این حوزه داشته است.

اندی هانت همچنین چندین کتاب دیگر در زمینه‌های توسعه نرم‌افزار، تمرین‌های آگایل و زبان‌های برنامه‌نویسی نوشته است. آثار وی معمولاً بر تقویت فرایندهای توسعه نرم‌افزار تمرکز دارند و به بهبود رویکردهای عملی به برنامه‌نویسی می‌پردازد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «یادگیری و تفکر پراگماتیک»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.