جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

برنده یا بازنده/ برنده قلابی بازنده خوشبخت قهرمان واقعی

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب برنده یا بازنده/ برنده قلابی بازنده خوشبخت قهرمان واقعی
کشور مبدا
تعداد صفحات
184 صفحه
شابک
9786003400719
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «برنده یا بازنده؟» در حوزه کتاب‌های روان‌شناسی و خودشناسی دسته‌بندی می‌شود. کتاب «برنده یا بازنده؟» حاصل سال‌ها مطالعه و تحقیقات عباس شیرازی در حوزه‌های اجتماعی، فلسفی، عرفانی، ادبی و تاریخی بوده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب برنده یا بازنده/ برنده قلابی بازنده خوشبخت قهرمان واقعی

داستان زندگی انسان‌ها متفاوت است. روایات زندگی انسان‌ها، حکایت تلاش، موفقیت و ناکامی‌های آن‌ها باعث می‌شود دسته‌بندی‌هایی در ذهن ما شکل گیرد که عده‌ای بازنده، برنده یا قهرمان هستند. این مفاهیم ساخته تبلیغات و تصویرسازی موجود در جامعه است. کتاب «برنده یا بازنده؟» می‌کوشد مفاهیم برنده قلابی، بازنده خوشبخت و قهرمان واقعی را با فاصله گرفتن از این تقسیم‌بندی‌ها، نگاه تازه‌ای به این مفاهیم بیندازد.

این کتاب چهار فصل دارد که به ترتیب در فصل اول به تعریف برنده یا بازنده بودن می‌پردازد. در فصل دوم، پیش‌فرض‌های موجود برنده یا بازنده بودن را بررسی می‌کند. در فصل سوم زندگی را از منظر دوراهی رقابت و موفقیت یا خرد و خوشبختی واکاوی می‌کند و در نهایت فصل چهارم، مفاهیم و واژگان کلیدی را جمع‌بندی می‌کند.

خوانندگان این کتاب به تعریف و نگاه جدیدی به مفهوم شکست و پیروزی یا همان برنده یا بازنده بودن خواهند رسید.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

این قسمت یکی از بخش‌های جذاب کتاب است که در مورد درست فکر کردن است: «درست فکر کردن مهارتی بسیار مهم است بنابراین هدف اصلی این کتاب توانمند ساختن خوانندگان به منظور ساماندهی نظریه و عمل در زندگی فردی خانوادگی و اجتماعی است. رفتار برنامه ریزی شده و عمل درست که موفقیت ما را تضمین می‌کند مبتنی بر درست فکر کردن است. برای درست فکر کردن باید نظام باورهای خود را بررسی و به روز کنیم و باورهای سمی و کشنده را دور بریزیم و انواع تفکر - تفکر انتقادی، تفکر سیستمی را بیاموزیم. موفق‌ها روی کاغذ فکر می‌کنند از این رو برای پرهیز از شلوغ شدن ذهن و  کارایی بیشتر ذهن نوشتن و نویسندگی اهمیت و ضرورت پیدا می‌کند. تمرکز بر انجام کارها و برنامه ریزی کارآمد نیز نیازمند نوشتن است. تمرکز بر نوشتن پیش نیاز مهارتهای مربوط به تفکر، مسئله یابی و تصمیم سازی است.»

درباره نویسنده کتاب برنده یا بازنده؟

عباس شیرازی متولد سال 1341، روان‌شناس و نویسنده کتاب‌های روان‌شناسی است. او کتاب دیگری با عنوان «دفتر کوچک نادانی» نیز به رشته تحریر در آورده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «برنده یا بازنده/ برنده قلابی بازنده خوشبخت قهرمان واقعی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.